کد خبر 1304880
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
اقامه نماز هزاران فلسطینی در مسجد ابراهیمی و مسجد الاقصی/حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات کرانه باختری

هزاران فلسطینی در اعتراض به یهودی سازی الخلیل و اطراف حرم ابراهیمی (ع) سحرگاه امروز نماز صبح را در مسجد ابراهیمی اقامه کردند.

به گزارش مشرق،  شهرهای مختلف کرانه باختری امروز جمعه صحنه اعتراض به شهرک‌سازی‌های بی وقفه رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش فلسطین الیوم، هزاران نفر سحرگاه امروز جمعه در مسجد ابراهیمی (ع) در شهر الخلیل در کرانه باختری نماز  صبح را با عنوان «فجر الرباط العظیم» در مخالفت با پروژه‌های یهودی‌سازی حرم ابراهیمی (ع) برپا کردند.

بیشتر بخوانید:

یورش صهیونیست‌ها به قدس اشغالی و درگیری با فلسطینیان

مسجد  و صحن‌های خارجی آن مملو از جمعیت نمازگزارانی بود که از پیر و جوان و زن و کودک از نخستین ساعات بامداد امروز خود را به مسجد ابراهیمی رسانده و نماز صبح را در آنجا اقامه کردند.

 فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح‌های رژیم اشغالگر و گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست علیه مسجد ابراهیمی (ع) و طرح‌های یهودی سازی و همچنین تحت شعار حمایت از اسرای اعتصاب کننده از غذا چند روزی است که نمازهای صبح‌ را در مسجد ابراهیمی به شکل باشکوه برگزار می‌کنند.

مقامات رژیم اشغالگر از چند ماه پیش طرح یهودی سازی الخلیل را در مساحت ۳۰۰ متر مربعی از صحن‌های مسجد الاقصی و پیرامون آن به اجرا گذاشته‌اند که بخشی از آن، ساخت پله برقی و آسانسور برای تسهیل ورود شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد ابراهیمی است.

در همین حال هزاران شهروند فلسطینی ظهر امروز با وجود استقرار گسترده نظامیان رژیم اشغالگر در درهای قدیمی مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات کرانه باختری

اداره اوقاف اسلامی در قدس نیز اعلام کرد که قریب به ۴۰ هزار نمازگزار از قدس و اهالی سرزمین‌های اشغالی ۴۸ امروز نماز جمعه را در مسجد الاقصی برگزار کردند در حالی که فقط به تعداد محدودی از اهالی کرانه باختری اجازه رساندن خود به قدس برای حضور در مسجد الاقصی داده شده بود.

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در شهرک بیتا و بیت دجن در جنوب نابلس به آسیب دیدن بیش از ۱۳۵ فلسطینی منجر شد.

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات کرانه باختری

شهروندان فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه در شهرک بیتا در اعتراض به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه به خیابان‌ها آمدند که با حمله نظامیان صهیونیست روبه رو شد که به سمت آنها گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کردند. چند خبرنگار در این تظاهرات به ضرب گلوله پلاستیکی یا گاز اشک آور آسیب دیدند.

در روستای کفرقدوم شرق قلقیلیه نیز حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات نمازگزاران فلسطینی به زخمی شدن چهار شهروند فلسطینی به ضرب گلوله پلاستیکی و آسیب دیدن ده‌ها فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور منجر شد.

از سوی دیگر در منطقه باب الزاویه قدس نیز در حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی یک نظامی صهیونیست بر اثر انفجار بمب صوتی در دستش زخمی شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 1
    درود بر کشورهای مسلمان. مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر متحدان آن ها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس