کد خبر 1307871
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
هند جزئیات سفر آتی پوتین به دهلی نو را منتشر کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که یک سری نشست بین روسای جمهوری هند و روسیه و وزرای دفاع و امور خارجه دو کشور در ششم دسامبر در دهلی نو برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، «آریندام باغچی» سخنگوی وزارت امور خارجه هند امروز (پنج‌شنبه) در یک نشست خبری از یک سری نشست بین روسای جمهوری هند و روسیه و وزرای دفاع و امور خارجه دو کشور در ششم دسامبر در دهلی نو خبر داد و گفت که در آن روز جلساتی متعدد و فشرده آغاز خواهد شد و با برگزاری اجلاس سران دوکشور پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: این روز با دیدار راجنات سینگ وزیر دفاع هند و سرگئی شویگو همتای روسی او که رئیس کمیته بین دولتی همکاری‌های فنی- نظامی هستند، آغاز می‌شود. صبح همین روز نیز سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیداری دوجانبه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند توضیح داد: این جلسات با اولین نشست سازوکار گفت‌وگوی ۲+۲ که اخیراً در سطح وزرای امور خارجه و دفاع برنامه‌ریزی شده است، دنبال خواهد شد.

آریندام باغچی با اشاره به اینکه بیست و یکمین اجلاس سالانه سران هند و روسیه بعد از ظهر همان روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما مشتاقانه منتظر استقبال پوتین در دهلی نو برای این اجلاس هستیم. در این اجلاس رهبران دو کشور وضعیت فعلی و چشم انداز و روابط دوجانبه بین هند و روسیه و راه‌های تقویت بیشتر شراکت بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند تأکید کرد که این اجلاس فرصتی برای تبادل نظر در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک فراهم می‌کند و بیانیه مشترکی نیز در پی این اجلاس صادر خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس