.

دولت روسیه در اقدامی عجیب، واردات محصولات صیفی از ایران را ممنوع اعلام کرد که به گفته تجار ایرانی، در پشت پرده این تصمیم، رقبای ایران در بازار روسیه از جمله رژیم صهیونیستی قرار دارند.

سرویس اقتصادی مشرق _ ایران طی سال‌های گذشته سهم اندکی از بازار مواد غذایی روسیه را در اختیار داشت که با تحریم‌های اروپا علیه روسیه و تیره شدن روابط روسیه با ترکیه، فضا برای صادرکنندگان ایرانی باز شد.
با این حال، چون دولت روحانی اعتقادی به گسترش روابط تجاری با روسیه و چین نداشت و تمرکزش بر غرب و برجام بود، از این فرصت استفاده نشد.
با تغییر دولت در سال جاری و روی کار آمدن دولت رئیسی و تغییر سیاست خارجی و تجاری ایران به شرق، در همین چند ماه حضور تجاری ایران در بازار روسیه به شدت افزایش یافت به طوری که صادرات محصولات کشاورزی ایران جهش چشمگیری کرد.

فشار رقبای ترکیه‌ای و اسرائیلی

به گفته تاجران ایرانی، در ماه‌های اخیر محصولات صادراتی ایران به رقیب محصولات ترکیه‌ای و اسرائیلی تبدیل شد که بازار روسیه را از دیرباز در اختیار داشتند.
رونق گرفتن صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه و تنگ کردن جا برای رقابی ترکیه‌ای و اسرائیلی، سبب اعمال فشار آنها و اتخاذ تصمیماتی شد تا به بهانه‌های واهی جلوی صادرات محصولات کشاورزی ایران گرفته شود. در همین راستا گمرک روسیه اخیراً واردات محصولات صیفی ایران را ممنوع کرده که موجب ایجاد خسارت گسترده به صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی شده که از چند ماه قبل قرارداد صادراتی با تجار روسی منعقد کرده بودند.

تصمیمات آنی و ناگهانی روسیه قطعا به زیان روابط تجاری دو کشور خواهد بود و پیوندهای استراتژیک آنها را به خطر خواهد انداخت.

خواب سفارت ایران و وزارت جهاد کشاورزی

در این زمینه اهمال سفارت ایران در روسیه و همین‌طور وزارت جهاد کشاورزی در پیگیری موضوع، قابل تأمل است. آقای کاظم جلالی که به واسطه حمایت از دولت روحانی در مجلس و بدون سابقه مؤثر، چند سالی است سفارت ایران در روسیه را بر عهده گرفته، تاکنون در زمینه گسترش روابط تجاری دو کشور قدم موثری برنداشته و در موضوع اخیر هم  خبری از پیگیری وی برای رفع مشکل صادرکنندگان ایرانی مخابره نشده است.

از آنجا که آقای رئیسی اولویت دیپلماسی دولت سیزدهم را توسعه همکاری اقتصادی با همسایگان قرار داده، ضروری است در انتخاب سفرا برای کشورهای بزرگ و همسو همچون روسیه، هر چه سریع‌تر تجدیدنظر صورت گرفته و افراد دارای تجربه و تخصص اقتصادی به عنوان سفیر انتخاب شوند.

با اقدام اخیر روسیه، صدها گلخانه‌دار در ایران بیچاره شده‌اند. به عنوان مثال، بسیاری از گلخانه‌داران کشور که طی ماه‌های اخیر با توجه به تقاضای بازار روسیه و سفارش تجار روسی، اقدام به تولید فلفل دلمه‌ای کردند.

طبق توافق، قرار بود این محصولات طی ماه جاری به روسیه صادر شود اما به ناگاه با تصمیم گمرک روسیه، واردات محصولات کشاورزی ایران ممنوع شده است.
به گفته تجار ایرانی، این اقدام احتمالاً گام آخر نخواهد بود و لابی صهیونیستی در روسیه از این پس اقدامات بیشتری برای محدود کردن تجارت ایران و روسیه انجام خواهد داد و اگر در این موضوع اخیر، ایران پیگیری نکند، در ادامه سال شاهد وخیم‌تر شدن تجارت دو کشور خواهیم بود که خواسته جریان غربگرا است که رفع مشکلات کشور را فقط در پذیرش خواسته‌های آمریکا در مذاکرات، می‌داند و تلاش دارند اینگونه القا کنند که روسیه و چین شرکای تجاری قابل اعتماد ایران نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 128
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 51
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    19 3
    واقعا چطوری فکر کردین همه دنیا خوبه فقط امریکا بده؟؟؟؟؟؟
    • روزبه IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      4 2
      چند بار مطرح کردم، هورمونهایی که کشاورزان نا بی حساب و کتاب به درختان میوه میدن خطرناک هست یا نیست؟
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 0
      اولا نیاز به زایزنی از طرف سفیر داره! ثانیا مگر کشاورز قرارداد نبسته که بتوانند یکطرفه لغو کنند؟! ثالثا بازار سومی پیدا کنید تا حساب دستشون بیاد!
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    24 5
    باز بگین روسیه خوب هست!
    • حسین PL ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 0
      سفارت کلا تعطیله این سفیر ایران‌در مسکو رایزنی اقتصادی مهمترین وظیفه سفارت هست که تقریبا تعطیله!
  • علی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    9 0
    سلام ایرانیها در هر کاری پس از گرفتن بازارشان کم کم از کیفیت کارشان کم میکنند
  • محسن IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    9 0
    پرتغالهای باغ ما درشت شده حدود پانصد تایک کیلو شد . دلالان نمی خرندمیگن خریداران این پرتغالها فقط روسیه است و امسال پرتغالها به روسیه صادرنمیشه ازطرفی در بازارهای کشور خودمان هم پرتغالهای درشت خریدار نداره .همینطور روی درخت مانده تابایک باد همه ده تن پرتغال بریزه .خدایاروزی رسان تویی مازحمت کشیدیم
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      6 0
      چرا پرتغال باید 1 کیلو بشه مگه چی به خوردشون دادی؟
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    1 4
    باید رایزنی کنن تا مسیر صادرات به روسیه باز بشه. مذاکرات وین را چند روز روز اگه بیشتر طولش بدند بهتره چون امریکا بیشتر تحت فشار انزوا قرار میگیره
  • مرتضی جعفری IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    4 3
    هیچی گلخانه دار بدبخت، شد حالا جواب قسط وام وچک بانکی بیمه کارگر دربدری گلخانه دار ها را کی میخاد بده مگه کم گلخانه تو ایران داریم که فلفل کاشتن حدود 2000 هکتار گلخانه داخل کشور فلفل کاشتن این چه سیاست ودیپلماسی برا کشاورز بیچاره که صورت خودش را با سیلی سرخ نگه داشته
  • کامران IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    3 2
    هر علتی داشته باشه این که این نوع صادرات ایران ممنوع میشه جای تاسف داره و مسئولان نسبت به این موضوع نباید بی اعتنا باشند .
  • امیر IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    4 6
    احتمالا به دلیل ورود ایران و حزب الله به درعا و مناطق جنوب سوریه و قرارداد سوآپ گاز فشار عجیبی به روس ها وارد کرده البته میتوان جواب این گستاخی روس ها رو با هدف قرار دادن پایگاه حمیم یا ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی روسیه داد
    • مجید IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 0
      بی اطلاع صحبت نکنید چندین بار تا به حال روسیه در مورد استفاده از سموم غیر استاندارد در ایران و ممنوعیت صادرات محصولاتی که از این سموم استفاده کرده‌اند اطلاع داده و اکنون پس از چند ماه موقتاً ورود آنها را ممنوع اعلام کرده تا هنگامی که مسأله حل شود کجای اینکار اشکال دارد ما هم باید نسبت به سلامت محصولات وارداتی حساس باشیم
  • حامد IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    6 2
    با اینکه نظر خوبی به غرب ندارم ولی هیچگاه با روسیه حال نکردم.
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    12 2
    من غربگرا نیستم ولی روسیه واقعا شریک قابل اعتماد نیست،از وضعیت ما هم سواستفاده میکنه،چاره کار هم ارتباط با همه دنیاست،
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    12 0
    اتفاقا دستشان درد نکند. هر چه این بازاریهای لعنتی گران می کنند به بهانه صادرات است. حالا که خود کشور مقصد به مردم ایران لطف کرد و دیگر وارد نمی کنند ببینیم بهانه بازار چیست؟
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    12 2
    مگر روابط با روسیه راهبردی نیست؟؟با یک تشر اسرائیل روابط با روسیه بهم خورد؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    15 3
    برای روسیه جز یک کارت بازی چیزی بیشتر نیستید.ارباب نوکرش را تحویل نمیگیره
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    13 3
    روسیه همیشه دشمن ایران بوده و جز ضرر چیزی برای ملت ایران نداره
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    11 2
    روسیه هیچوقت قابل اعتماد نبوده
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    6 6
    رژیم صهیونیستی موجودیتش،موجودیت مارا به خطرانداخته،تحملش تاکی؟!!!
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    8 2
    یعنی این کشور اینقدر سیاست خارجی‌ اش دست دیگر کشورها هست؟
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    15 3
    بعله بعد ببین ماچقدر باید کودن باشیم که فکر کنیم روسیه به ما جنگنده خوب میده . نمیدونم چقدر دیگه باید از روسا اردنگی بخوریم تابفهمیم این ازامریکام بدتره اون از نیروگاه بوشهر اون از اس300 اون ازواکسن اون از هر کوفت وزهرماری بابا بقران عقل چین در انتخاب شریک و ادامه شراکت بسیار کاملتر و بالغتر از روسیه است
  • DE ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    3 2
    ببینم این موضوع جلوگیری از واردات اکه ربطی به قرارداد گازی ایران و همسایه های روس که نی!؟؟ حدود بیش از ۵۵ سال پیش روسها ذوب آهن اصفهان را میساختند و اصفهان پر بود از روس و توریست روس . و فلفل دلمه ای هم حسابی جزو خریدهای اصلی آنان بود .فلفل اُف . والا اگر بجای اینقدر که غربگدا و نوکر امریکا و جاسوس و کشته مرده و مدیر غرب زده در ایران است بجاش کمونیست و نوکر روس بود امریکا‌اصلا حاضر به صحبت کردن با ایران نبود . حالا حداقل اونجاییکه روسها منافع مشترک با ایران دارن کوتاه میان.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    5 4
    تا وقتیکه بسیاری از سفرا ،نمایندگان و مدیران دولت قبل سرکار هستن و آدم ساده ای مثل رئیسی با رویکرد مثلا فراجناحی روی کار هست نباید وضعیت و سرنوشت ملت بهتر از دولت حسن باشه...
  • مقدس IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    6 7
    صدها بار همه و همه گفته اند سفير اصلاحاتى ايران در باكو و روسيه حتما بايستى تعويض گردند ليكن ظاهرا يا گوش وزارت خارجه كر شده يا عوامل اصلاحاتى وطن فروش هنوز در اين وزارتخانه نفوذ دارند و تصميم ساز هستند دوم اينكه بايد دست اطاق بازرگانى فعلى را از تجارت كوتاه كنيد يه مشت وطن فروش فاسد چپاولگر ارزهاى كشور .
  • CA ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    4 4
    بدتر هم میشه، با این گندی که تیم هسته ای ایران زد چین هم توافق بیست و پنج ساله ای نمیکنه و کلا باید منتظر شرایط دردناکتر بود
  • تاجر شهرآشوب IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    4 3
    وقتی یکی از عوامل اصلی تصویب برجام و رای اعتماد به وزاری جناب روحانی در سفارت ایران، در روسیه همچنان فعالیت دارد، یعنی به کشورهای همپیمانمان این پیام را می رسانیم که براساس سیاست های غلط گذشته می خواهیم کارها را دنبال کنیم.
  • تکسوار DE ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    3 2
    اینها چیز مهمی نیست. قابل حله. البته اگه وزارت خارجه واقعا وزارت برجام نباشه. به راحتی اون محصولات رو می تونن به کشورهای دیگه فدراسیون روسیه صادر کنن.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    5 3
    احتمالا رژیم غاصب با علوم جدید محصولات بهتر تولید میکند . تقریبا در بیابانها گلخانه ساخته و ابیاری غذقابی مثل ایران ندارد. برای هر قطه اب ارزش قائل است و اب را از فاضلاب بازیافت میکند. روسیه کشوری عقب افتاده است و از رژیم غاصب حساب میبرد. فقط موشک میتواند بسازد با دانش غربی
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    5 2
    روسیه نه رفیق ماست و نه رقیب،این رو هم نمیخواهد ایران کشوری قدرتمند در همه ضمینه ها باشد.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    4 1
    باید فقط رایزنی با طرف روس انجام داد.قابل توجه بعضی افراد
  • علی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    5 1
    با سلام بنظرم الکی دلمون رو به روسیه خوش کردیم این روس ها هر جا منافعشون هست میرن اون سمتی عاشق چشم و ابروی ما نیستن یه کشور بدرد نخور البته باز دم چینی ها گرم هرچقدر هم که بهشون فشار میارن که با ما قطع رابطه کنند باز شاید به صورت ظاهری تا حدودی رابطشون رو با ما کم کنند اما بصورت غیرمستقیم(و بصورت مخفیانه) پشتمون رو خالی نمی کنن خدا لعنت کنه آمریکا و چند کشور اروپایی رو و خدا لعنت کنه این روس های ریاکار رو
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    4 2
    تا مذاکرات شروع شد اذیت های روسیه هم شروع.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    1 0
    جدا از عملکرد سفیر و بقیه . عاملی که منجر به فروپاشی شوروی شد . هنوز در روسیه . علیرغم تلاش پوتین در ثزوت اندوزی . اما این کشور در بسیاری جهات موثر نیازمند دیگران است . خاصه نیاز به غرب که عموما تحت سیطره صهیونیست هاست . روابط و نفوذ یهودیان روسی تبار مقیم اسرائل . یک عامل مهار کننده بحساب میاد . بعد از جنگ دوم جهانی عواملی خواستند تا روسیه تا حدی قوی شود که بعنوان زقیب نه همسطح بلکه مثل اکنون بعنوان قدرت منطقه ای و نه جهانی یاد میشه . سلاح تولید کنه . اما مانند زمان شوروی دیگر خریدار جهانی ندارند . و یکجور بازی کردن بمنظورپیشبرد اهداف. آمریکا . برای ترساندن دوستان مثل ناتو . و هیمنه و سودبردن از آنان است . تقابل نظامی بیشتر از مانور و بر حذر داشتن دو سو . پیش نرفته . حتی شلیک مستقیم که قصدشان آشکار و تاثیرگذارباشه . مردم روسیه نیز عموما تحت تاثیر تلویزیون های خصوصی فراوان نزدیک به دیدگاه غربی هاست . و با این سرزمین گسترده و جمعیت صد و سی چهل میلیونی که در آن پراکنده هستند . از نکاتی هست که قابل ذکر است که همین آمار بالا از مبتلا و فوت شدگان طی ماه های اخیر با توجه به داشتن واکسن های اسپوتنیک . میتونه ناشی از حیث همین پراکندگی جمعیتی در اقصی نقاط روسیه باشه .
  • TR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    6 0
    ارباب پوتين ، قابل اعتماد نيست ، سرنوشت صدام بايد برا مسيولين درس بشه ،،، بهترين راه بازگشت به آرمانهاي امام راحل و انقلاب هست ، نه شرقي نه غربي
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    3 0
    شعار نه شرقی نه غربی یک سیاست و راهبرد چون روس ها در ذهن تاریخ ما بد هستند بد و بدتر انگلیس و امریکا
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    3 2
    دوستان ایران هم دشمنانش هستند یکی به من بگوید کدام کشور دوست واقعی ایران است
  • آگاه IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    5 2
    پشت پرده اى وجود ندارد مثل روز روشن هست ، ببينيد مركز بار فروشى مسكو (فودسيتى) كلا در اختيار باكوئى هاى يهودى هست با توجه به حذف باكو از محور ترانزيت ايران به روسيه (تصميم بسيار عالى و استراتژيك هست ) و همينطور فعال شدن خود تجار ايرانى در بازار روسيه اين شيطنت با پرداخت رشوه توسط باكوئى ها و اسرائيلى ها به دامپزشكى و كنترل كشاورزى روسيه اتفاق افتاده، قبلا باكوئى ها و تاجيك ها محصولات كشاورزى ايران را مفت ميخريدند و خودشان در بازارهاى روسيه و بلاروس و اوكراين به قيمتهاى اروپا عرضه ميكردند و سود هنگفتى به جيب ميزدند و همينطور در بيشتر مواقع حتى پول ناچيز كشاورزان ايرانى را هم ميخوردند و كلاهبردارى مينمودند. به اعتراف خود مصرف كنندگان روسى محصولات ايرانى نسبت به محصولات اسرائيلى و تركيه اى بسيار با كيفيت و طبيعى ميباشد . متاسفانه برخی عوامل همدست باكوئى ها هستند و سفارت ايران در مسكو و باكو نياز به خانه تكانى ريشه اى دارد .
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    59 35
    بازم بگین روسیه دوست ماست آخه کی میخواین از این خواب بیدار بشین بسه دیگه خسته شدیم بخدا
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      23 38
      باز هم فرصتی برای نفرت پراکنی علیه کشورهای مستقل از غرب
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      28 2
      روسیه نه دوست و نه دشمن است . ترکیه و رژیم صهیونیستی وقتی لوازم خوراکی به روسیه می فرستند ، نظارت شدید روی کیفیت دارند .
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      9 8
      هر جا صحبت از خیانت است نام یک اصلاح طلب (سفیر روحانی) حتما می درخشد. شما کی می خواین از این خواب بیدار شین
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      9 0
      با سلام، دوست محترم در دنیا کسی دوست کسی نیست شما باید هوشیار باشی آیا دوست دیگری شما نشان داری؟ در ضمن آیا میدانی که وضعیت میوه های صادراتی ایران با حقه بازی صادر کنندگان و رشوه دادن به مأموران برای صادرات بارهایی که سر و ته آن یکی نیست چه مقدار افتضاح است.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      10 2
      اکثر کشورهای مستقل از غرب یه مشت سواستفاده چی از فضای بین المللی هستند و بس
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      4 1
      کوچولو نه دوست نه دشمن کاسب است
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      18 0
      من خودم میرم بازار با اینکه با برخی کاسبا دوست هستم اما جنسشون را نپسندم نمیخرم میرم جایی دیگه قیمت و کیفیت مناسبتر میخرم رودربایستی هم ندارم رفاقتم هم سرجاش اما یکی دو تا کاسب هستند سمت غررررررب ما که جنسشان بد نیست اما هر بار مترصد کلاهبرداری و دزدی و غارت کل مال و دارایی و حتی خانواده و دختر و خواهر بنده هستند تازه شب جمعه من دوست دارم برم دعا کمیل به خدا نزدیک بشم اونها میگن بریم جایی دیگه حال و هول من هم تقریبا طرف اونها اصلا نمیرم
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      21 4
      یک بار شد همین حرف رو در مورد آمریکا بزنی با این همه کارشکنی هاش. یا نه مرغ اونا غازه.
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      7 6
      فراموش نکنیم که دشمن اصلی ما امریکاست.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      17 0
      عزیز من هیچ کس محصول قلابی وبیکیفتو نمیخوره.وقتی نصف گونی سیب زمینی ایرانو پرازخاک کرده آند .وقتی کشاورز ایرانی ازبین سیمیائی بلاغ سیب داده که سیب ازچغندر سفت تر وبیمزه تره.وقتی پرتقال ایرانی بخاطر استفاده بیش ازحد ازشیمیائی درحد هندوانه کوچکه.ووووو طبیعیه که محرم و ممنوع کنند. هیچ نظارت واموزشی برای تولیدات کشاورزی در ایران نیست.حالا اگه بفرانسه بدن میخوره .هرگز نمیخوره .اگه مفت به آمریکا بدن والله نمیخره
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    40 11
    وقتی به جای توسعه مراودات حهانی کل تجارت کشور منحصر به سه چهار کشور میشه نتیجه میشه همین
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      3 5
      عمو جان زیاد اسیر تبلیغات رسانه ای نشو تا آنجا که ما می‌دانیم با 120 کشور رابطه تجاری داریم
  • ناشناس IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    28 15
    حالا هی بگین روسیه
  • رضا IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    34 4
    روس و امریکا جفتشون یه لنگن روس کم به ایران خیانت نکرده، همین الان تو پروژه ها تو سوریه مشخصه ، بازار خودشم که بماند متاسفانه ما هم داریم سواری میدیم( شاید یه عده نپسندن این حرفو) والله اینا یکی از یکی بدترن
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    38 6
    ه ه هه اینم از کشور دوست و حامی ... چند بار بگم ایران تنهاست توکلمون باید به خدا باشه و دین رو زانوی خودمون بذاریم به هیچ کشوری اعتماد نیست
  • قربانعلی NL ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    38 7
    روسیه برای هیچ کشوری یک متحد قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      5 1
      فکر کن اسرائیل و ترکیه دستور دهند به روسیه که جلوی واردات از ایران گرفته شود!!!!
  • محسن نصیری IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    19 18
    مسعولان کاری کنن سیب درختی دردستان ماکشاورزان مونده بیچاره شدیم به خدا
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      6 0
      من شک ندارم این خبر هم ناقص است و قبل و بعد دارد و دلیل دیگری دارد
  • خسرو IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    18 1
    سفیری شاید تلاش هم بکند چرا برای تعویض وی کاری صورت نمیگیرد و در رفع مشکلات تجار که اخیرا بوجود آمده امتحان خوبی برای وی خواهد بود البته نه زمانیکه میوه تجار فاسد شده و خسارت دوجانبه به آنها وارد شده است
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      3 1
      سفیر طفلکی خیلی وقت نیست که اعزام شده، بنده خدا تازه داره زیپ کیسه ها را می دوزد، هنوز پله اول جمع آوری نقدینگی از بازار روسیه هست، کمی به او مهلت بدهید تا به قلک خودش برسد، بعد سر وقت امورات مملکت را پیگیری خواهد کرد،
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    6 27
    سلام «شغاف» به پيچيدگى بالاى قلب يا پوسته نازك روى قلب، كه همچون غلاف آنرا در برمى گيرد، گفته شده است. جمله ى «شَغَفها حُبّاً» يعنى علاقه ى يوسف به قلب زليخا گره خورده و عشق شديد شده است.(52) دو گروه درباره يوسف گفتند: علاقه ى بيش از حدّ به او نشانه ى گمراهى است: يكى برادرانش كه به جهت محبّت پدر به يوسف، پدر را گمراه خوانده و گفتند: «انّ ابانا لفى ضلال مبين» و ديگرى زنانِ مصر كه به جهت علاقه ى شديد زليخا به يوسف، زليخا را گمراه خوانده و گفتند: «انّا لنراها فى ضلال مبين». هر كس يوسف را براى خود مى خواهد؛ يعقوب او را فرزند خود مى داند؛ «يا بُنىّ» كاروان او را سرمايه خود مى داند؛ «شروه بثمن بخس» عزيز مصر او را فرزند خوانده مى داند؛ «نتّخذه ولدا» زليخا او را معشوق خود مى داند؛ «شغفها حبّاً» زندانيان او
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      3 2
      الان روسیه شده حضرت یوسف كه همه میخوانش؟! چه ربطی به بحث و خبر داشت آخه چرا باعث تمسخر دین توسط یه عده میشید؟؟
  • قادر IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    25 7
    خوب شریک واقعی نیستند دیگه،اگه شریک واقعی بود چنین تصمیماتی از کجا نشأت می گیره،دولت ایران در مورد روسیه همیشه اشتباه کرده و خواهد کرد،چون لابی روسیه در پوست و گوشت سیستم اداری و دیپلماسی ایران نفوذ کرده
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    28 6
    اولا روسیه هیچگاه شریک وقابل اطمینانی نبوده.قضییه نیروگاه بوشهر و ماجرای S300 یادتونه؟.دوما وقتی محصولات کشاورزی ما بی کیفیته چه انتظاری دارین.؟صادرات به ترکمنستان رو ببینید.سیب زمینی صادر شده نصفش خاک بوده!
  • حمید GB ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    23 3
    این، عمل، بزرگترین خسارت رو میتونه به کشاورزی کشور وارد کنه و باید ‌‌هرچه سریعتر این موضوع حل بشه
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    12 19
    محصولات گلخانه ای 2 اشکال اساسی دارند: 1-طعم ندارند 2- عطر و بو ندارند. فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و توت فرنگی و خیار و بادمجانی که در گلخانه کشت می شوند به مفت نمی ارزند چون نه طعم و مزه دارند و نه عطر و بو. ما برنج ایرانی را بخاطر طعم و عطرش گران می خریم وگرنه برنج ارزان تایلندی هم هست که نه عطر دارد و نه مزه.
    • متخصص کشاورزی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      3 1
      چی میگی بابا؟!! سرت از هیچی نمیشه و الکی میای نظر میدی!! اونایی که بو و مزه ندارند محصولات تراریخته هستند، وگرنه محصولات گلخانه‌ای بهترین کیفیت و بالاترین قیمت رو دارند؛ فلفل دلمه ای رنگی صادراتی کیلویی ۵۰ تومنه ولی فلفل معمولی کیلویی ۱۰ هزار تومان هستش
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    3 22
    سلام دوّمين معجزه ى حضرت موسى عليه السلام «يدبيضاء» (دست سفيد) بود كه با سه تعبير در قرآن آمده است؛ يكى «اُسلك يدك فى جيبك»(32) وديگرى «وادخل يدك فى جيبك»(33) و ديگرى آيه ى «اُضمُم يدك الى جناحك» كه مى توان بين همه ى آنها جمع كرد و گفت: دست خود را در گربيان فرو ببر وتا زير بغل ادامه بده. در تورات، آمده است: سفيدى دست موسى گرفتار مرض برص و پيسى شده بود،(34) ولى در قرآن كلمه ى «من غير سوء» آمده تا بگويد سفيدى دست، نور بود نه مرض و تورات تحريف شده است. ----- 32) قصص، 32. 33) نمل، 12. 34) تورات، سفر خروج، فصل 4، جمله 6 ؛ تفسير نمونه.
  • حمید IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    20 7
    روسیا غیرقابل اعتماد
  • مهدی IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    19 3
    به نظر شما احیانا ربطی به کیفیت محصولات کشاورزی ایران نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امید IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    26 7
    سلام دوستان .. بنده همیشه گفتم والانم میگم.. ک روسیه هیچوقت باایران روابط دوستانه و برادری نداشته.. روسیه یکی از بزرگترین دشمنان ایران است.. وهمینک روابط محدود.. وتقریبا خوبی ک باایران دارد.. فقط وفقط بخاطر اصرار و بها دادن بیش از حد کشورم هست..باور کنید کشوری مانند روسیه خطرناکتر از امریکاست.. امریکا دشمنی خود رو علنی وبنا ب دلایلی روشن کرده است.. اما روسیه با نقاب دوست ولی دشمن مخفی.. باایران روابطی مصلحتی ومنفعتی داشته.. وهیچوقت منافع جمهوری اسلامی ایران رو دراولویت منافع بین المللی خود با کشورهای خارجی قرار نداده.. با دشمنان ما رفیق هست.. ب همسایگان ما سلاح فوق پیشرفته میفروشد وحتی حاضر نیس جنگنده های نیم پیشرفته اش رو به ما بفروشد.. روسیه همیشه دشمن ما میماند .. اگر تاریخ رو خوب بخونید همیشه روسیه درنقش دوست بدترین ضربه ها وطعنه هارو ب کشورم وارد کرده است..
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      4 0
      بزرگترین دشمن ایرانو خوب اومدی
  • حمید IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    39 12
    همین موضوع نشون نمیده که رویکرد روحانی در عدم اعتماد به بازار روسیه درست و منطقی بوده؟
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      22 14
      مگه اعتمادش به غرب و آمریکا به جا بود؟
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      4 3
      روحانی بازار 30 میلیارد دلاری کشورهای منطقه را ول کرده بود و فقط از امریکا و اروپا گدایی می کرد.
  • علی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    14 0
    سفیر ایران در روسیه، وزیر جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه پیگیری کنند ..... که مشکل چیست....... همچنین استاندارد سازی موادغذایی با جدیت پیگیری شود ...... آفلاتوکسین موجود در دیگر محصولات کشورزی هم سلامت مردم خودمان و صادرات را تهدید می کند .....مشرق این موضوع را پیگیری کنید لطفا
  • صدرا IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    10 1
    سلام خدا را رو شکر که صادرات محصولات کشاورزی لغو شد . اگر در دوره روحانی صادرات محصولات کشاورزی رونق می گرفت .قیمت کالاهای کشاورزی صدبرابر بالا می رفت همان بهتر که صادراتی صورت نگرفت و نگیرد وگرنه هرمحصولی که صادر شد . داخل کشور خودمون باید صدبرابر کشورهای دیگه خریداری کنیم
  • بیات IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    8 4
    انگلیس از آمریکا بدتر و شوروی از هر دوی آنها بدتر
  • بهروز دهنوی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    11 14
    همیشه غرب گرا ها لطمات وخسارت بزرگی به واسطه دلباختگی به نمادهای غربی به کشور وملت وارد کرده اند از وابستگانی همچون میزا ملکم خان تا نوری تا امروز تکنوکرات های صاحب گرین کارت آنها طوری به دامن غربی‌ها غلطیدن که سیاستمداران ودولتمردان آنها را به اشتباه انداخته که کشورهای شرقی ملک طلق آنهاست تا جاییکه یکی از عناصر غربی گفته بود چرا کشور شما جایی قرار گرفته که زیرپای آن نفت ما قرار دارد
  • امیر IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    16 18
    خوب احمق مگه روسیه شریک تجاری ما هست که از پشت به ایران و ایرانی خنجر میزنه
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    11 7
    من غرب گرا نیستم ولی از این که روس‌ها وچین شریک تجاری خوبی نیستند شکی ندارم.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    18 0
    من دانشجو بودم مجبور شدم به سفارت ایران مراجعه کنم از نزدیک اوضاع قاراشمیش سفارت ایران را در مسکو دیدم. ی خانمی اونجا بود که اصلا توجهی به کسی نمی کرد. ی جوری رفتار می کرد که انگار ی دزد اومده تو خونه اش. روسیه کشور بسیار بزرگیه. سفارت به تماسهای تلفنی یا پیغام های شما از طریق سایت سفارت پاسخ نمی ده. شما باید چند هزار کیلومتر مسافرت کنی و به سفارت مراجعه کنی. بعد هم خیلی راحت می گن مسئولش نیست برو فلان تاریخ بیا. خوب حالا هر کی وجدان و شرافت داره بگه آیا با این اوضاع ما باید از رقبا جلو تر باشیم.
  • امیر IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    8 12
    مرگ برافسادطلبان غربگدا
    • مهدی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      6 0
      چیه هی این جفنگو بلغور میکنی. سوزنت گیر کرده.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      5 1
      فقط مرگ و دیگر هیچ !!!
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    6 7
    چرا همه کاستی ها را همیشه به گذشته نسبت میدهیم همه دولت‌ها اولش با به به و چه چه سر کار آمدن آخرش رئیس دولت و دولت تا کار آمد بوده آینده هم میبینیم که پشت سر دولت آقای رئیسی چگونه قضاوت میکنند
  • علی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    3 9
    القا نیست درتاریخ روسیه هميشه پشت ایران را خالی کرده حالا چه تجارت چه سیاست بایدازتاریخ گذشته درس بگیریم خودروسیه کشوری ورشکسته درزمان یلتسین ارتباط با غرب قوی شد چین همچنین. غرب دریاست این دوکشور روزی یک بازی سرایراندرمی آورند ووو
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    10 5
    ببینید روسیه برای ضربه زدن به اروپا استانداردهای کشاورزیشو بالا برد تا اروپا نتونه به روسیه صادرات انجام بده. بعد هم از ایران محصول وارد کرد تا قیمت ها توی کشورش افزایش پیدا نکنه. همزمان سرمایه داران روس شروع به تولید محصولات ملی کردند تا کشورشون رو بی نیاز کنند. در واقع از اول هم بازار روسیه خیلی قابل حساب کردن نبود
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    14 2
    وقتی همه سموم کشاورزی ما سرطان زاست و وارداتی مردم همه مریض هستن و بیمارستان ها وحشتنکاک پر شده از بیمار معلومه که دستگاه های اطلاعاتیشون اطلاع دارن که سلامت مردم ایران هدف گرفته شده بواسطه محصولات کشاورزی و وارداتش رو ممنوع می کنن
  • شهرام RU ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    23 0
    سلام بحث مصرف بی رویه سموم در صادرات محصولات به روسیه رو باید جدی گرفت. طی اخبار موثق بارها سفارت ایران در روسیه این موارد رو گزارش داده و با وزارت جهاد مکاتبه کرده. در فلفل رقیب ایران اسراییل است ولی بی دقتی در ارسال محصولات صعیف هم توجیح پذیر نیست
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    8 7
    اون از طالبان این از روسیه بابا ما طرف آمریکا هستیم اینا بازیچه آمریکا هستن وقتی آمریکا شاه را راه نداد تو کشورش یعنی میخواهیم با دولت جدید ایران کار کنیم
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    12 1
    مگر این اتفاق همین دیروز افتاده که دولت ورییس جمهور خبر نداشت. باید این قضیه در ترکمنستان که مقامات دوکشور حضور داشتند پیگیری می شد
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    14 0
    اون ها هم مثل ما از تولید ملی حمایت می کنند یا این که از کشورهایی واردات دارند که پیمان های اقتصادی داشته باشند و بتونن متقابلا صادرات کنند و تراز اقتصادیشون منفی نشه
  • م.ر IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    6 4
    حکومت ما فقط وفقط بخاطر حق رای و وتو روسیه هستش که به روس میچسبد. باید تا ابد بهش باج بده.ولکن این روسیه نامرد رو ....ولکن دیگه اینا با ما روراست نیستن
    • DE ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      5 1
      موقعی که در ایران امیر کبیر را اول ترور شخصیت نمودند و بعد به قتل رساندند فاتحه ما دهها سال و شاید چند قرن قبل ترش خوانده شده بود . متاسفانه ایران که روزی مرکز علم و دانش وهنر و ادبیات بود را به جایی رساندند که پادشاهان درپیتی قاجار از دیدن توت فرنگی هم قالب تهی میکردند چه برسد به گوجه فرنگی ! و خود فرنگی ها .و حتی همین الان که انقلاب شده و عزت ایران و ایرانی باز گشته شاهد نوکران غرب پرست و احزاب اشرافی و اصلاح تبه کارانی هستیم که از پادشاهان قاجار ذلیل ترند و نوکر دشمن و جالب اینجاست که هر دفعه ای یکی از این فشل ها را امیر کبیر!!!! زمان مینامند!! زکی خیار پاتیل منظور زهی خیال باطل. تا اینچنین است و ملت به غربگدایان رای میدهند و نگاه به درون ندارند هر کشوری چه کمونیستی و یا امپریالیستی ایران را بصورت لقمه و طعمه میبیند. ای کاش ما مردم اهمیت اقتصاد مقاومتی را درک میکردیم. 10 سال جوانان مردم با ایثار و شهادت و صبر و استقامت کاری بینظیر در تاریخ ایران و دنیا نمودند و متاسفانه ابن الوقت های پرخور کم کار اصلاح طبکار از نبود آنان سوء استفاده نموده و کشور و فرهنگ کشور را خراب کردند. و نسلها طول میکشد تا بتوان خسارات فرهنگی این جماعت سفیه را جبران نمود.
    • هاشم IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      2 8
      نفهمیدی چین و روسیه و ترکیه و آذربایجان همه از ایران خوب سواری میگیرند قبل آن هم اعراب سواری گرفتند ،
  • محمد علی از همدان IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    4 1
    هر چی به مغزم فشار میارم...یادم نمیاد با روس ها" اروس" چه مفاهیم فرهنگی مشترک داریم....راستی شما میدونین؟
    • DE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      2 0
      کلا زبان روس ها هم مسخره است ها والا نه oky داره نه sory داره نه نه گپ نه پی وی: PV نه پابلیک نه های کلس آخ میمیرم برا این لغت خیلی های کالباسه .....اوپن مایند: جاست: کاور:بیزی: آخ شبیه دیزی خودمونه خیلی به فارسی نزدیکه ...جاست فرند: سوشال فرند: بست فرند: تایم:...حیف که دیگه تایم ندارم جاست باید برم اُت دور ..بای چندتا وُرد تاپه منظور تاپِ دیگه هم بمونه لیتر منظور لِی تِر سی یو خخخخ واقعا دل آدم برای یک مشت بدبخت وابسته میسوزه
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    5 0
    با توجه به سابقه بدی که ایرانی ها در صادرات میوه و همچنین در داخل ایران دارند هیچ بعید نیست که حرف آنها درست باشد و آقایان برای توجیه کار غلط خود این بهانه ها را می آورند. خودم در یکی از کشورهای جدا شده از شوروی شاهد بودم که میوه فروشی در یکی از بازارهای آنها میوه فروشهای ایران را متقلب و ریا کار دانسته چون روی جنس را درجه یک و بقیه بسیار بد و خراب بوده همانطوریکه در میادین بار ایران در هنگام فروش بار مشاهده میشود و یا بعنوان یک محقق که در 30 سال کار در یکی از مراکز تحقیقاتی کشاورزی مشاهده کردم به میزان بسیار زیاد در مزارع ایران از سموم استفاده میشود که بطور مثال در یک مزرعه قسمتی از آن در حال سمپاشی و در قسمت دیگر در حال جمع آوری خیار بوده و سمپاشی مزرعه با فاصله حداقل دو الی سه روزه تکرار میگیردید و یا با نقل قولی از یکی از همکاران محقق برای دفع مگس خربزه در کامیونهای حمل خربزه حشره کشهای بسیار خطرناک استفاده میشده است.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    8 0
    پشت پرده را چیکار داری مهم اینکه روسیه کشور دوست و برادر و شریک راهبردی...از پشت خنجر فرو کرد به... ایران حالا برو حالشو بر... قابل توجه نوکرهای روسیه در ایران
  • CA ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    4 1
    نه بابا شوخی میکنید برادران‌روس دوباره به ما از پشت خنجر زدند من باور نمیشه بعد ار دادن کلی امتیاز انحصاری بهشان ، روسها باز ما را ول کردند.‌
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    4 0
    این کار روسیه نشون داد که حق با روحانی بوده که اعتمادی به همکاری با روسیه نداشته
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    3 0
    روسیه از به گربه هم بی صفت تره، اونا فقط برای روس تبارها احترام قائل اند و دفاع واقعی می کنند، نمونه عینی و واقعی ان بد ذاتی روسیه، در موافقت پوتین با حملات موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه ای است که بنادر و فرودگاه هایش را ده ها سال در اختیارش قرارداده است.
  • سوسان IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    5 0
    تاجر ایرانی آشغال صادر میکنه و به تولید کننده فشار نمیاره که باید محصول استاندارد تحویل بدی بازار تاجیسکتان رفت روسیه هم روش فردا چینی بنجل پسند هم به آشغال صادراتی این تاجرها ایراد میگیره وقتی تبریزها جوراب بدون پاشنه به افغانستان میفرستند کی دیگه از ایران پارچه میخره وقتی مراغه ایها صابون سنتی رو با شن وجوش شیرین قاطی میکنند دیگه ژاپن صابون مراغه رومیخواد چیکار همون آبگوشت بزباش خوبه اونهم بدون گوشت
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    5 1
    کلا روس‌ها از قدیم افرادی کثیف . مرموز و بیشرف و خون ریز بوده اند از استالین و لنین و قبل از آن تا به امروز . به هیچ‌وجه قابل اعتماد نبوده و با ایران مثل یک برگ بازی در برابر غرب سواستفاده میکنند صنعتی عقب افتاده و مردمی ابله دارند مرگ بر روسیه
  • حسین IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    5 1
    دولت مردان روسیه اصلا قابل اعتماد نیستن و فقط فکر منافع خودشون هستن باز چینی ها به نسبت خیلی بهترن. قرارداد همکاری بیست ساله با روسیه هم نباید منعقد بشه چون
  • عطاءالله IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    3 25
    بازمانده های دولت فاسد بنفش هنوز هم در حال خرابکاری هستند و گرنه این موضوع به دولت روسیه ربطی نداره
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 2
    متاسفانه مدیران وسفرای روحانی هنوزم به صادرات ایران لطمه می‌زند .درحالیکه رئیسی خیلی بیحالو ضعیف عمل می‌کنه .بطوریکه رای دهندگان و پشیمان و مدیران خائن گذشته رو بسیار امید وار کرده. نمی‌دونم چه راز نهفته ایست که دربین رجال سیاسی ما انقلابی واقعیوزحمتکش و دلسوز وجود نداشته و ندارن.واقعا ناامید کنندس
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    2 0
    دولت ها باید حامی تجار و صادرکنندکان باشند. شما ببینید قاره آفریقا رو. هیچ کشوری نیست که ترکیه اونجا سفارتخانه نداشته باشه! چین همینطور. هند همینطور. چرا؟ برای اینکه اون صادرکننده ترکیه ای با خیال راحت بلند بشه بره تو اون کشور و برای محصولش بازاریابی کنه و مطمان باشه که دولتش هم پشتیبانشه و حمایتش میکنه. همین آقای جلالی سفیر بیش از یک ساله که من خواستم در زمینه همین صادرات به روسیه با ایشون صحبت کنم. نشده! حتی به یک ایمیل من هم پاسخ نداده. الان هند داره تبدیل به رقیب جدید و سرسخت بسیاری از محصولات تولیدی کشورمون میشه و شده خیلی جاها. بابا به چه زبونی باید گفت که بشنوند. تاجر به تنهایی نمیتونه بازارهای جدید برای خودش پیدا کنه با این وضع روابط سیاسی درب و داغون ما با جهان. بجنبید والا وااسفا.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    2 0
    برای کشف مشکل بهتر است نگاهی به قیمت صیفی‌جات در کشور بیاندازید آه مردم بدبختی می آورد برای عاملان این گرانیها
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 1
    پشت پرده ای در کار نیست.طق معمول خیانت روسیه به ایران.این رو جاسوسان نفوذی روسیه در حکومت ایران نمی خواهند ما بفهمیم.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    2 0
    فشاری نبوده...محصولات کشاورزیم سرشاژ از سم و افت هستن
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 0
    متاسفانه در تمامی سطوح مدیران اصلاح طلب حضور دارند و از ناحیه همین ها به کشور صدمه وارد می‌شود .
  • ایران IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 1
    این پسماند ها و دنبالچه های دولت بی تدبیر و ناامید را در عرصه های داخلی و خارجی به زباله‌دان تاریخ بیندازید‌که هر جا باشند جز زبان و ناکارآمدی و خسارت نتیجه آیی نداشته و ندارند.
  • FR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 0
    خو بهتر . به چیزی گیر مردم ایران بیاد هم کمیاب شده واشغالاش مونده برامون هم گران اینجوری ساید فراوانی بشه قبمتاشون هم ارزانتر. چون درآمدش که خرج مردم نمیشه
  • hamed IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 1
    گلخانه دار و سورتینگ های اصفهان و یزد به خاک سیاه نشستن محصولاتشون نصف قیمت هم نمیبرن
  • ف GB ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    5 0
    جنس ایرانی بنحل است پس میدهند مقصر صادرکننده حقه باز است نه روسیه و کشورهای دیگر
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    3 0
    قابل توجه شرقگداها
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 0
    تنها راه ایران وایرانی درشرایط بسیارحساس حال وآینده کشور،منطقه ودنیا(عدالت،اقتدار،استقلال،خودکفایی،انواع پیشرفتهاعلی الخصوص پیشرفتهای هسته ای بدون محدودیت،شرط وبازرسی جاسوسان،مقاومت،جهاد وجنگ....)درمقابل(استکبار،غارتگران،تحمیلگران،اشغالگران،انحصارطلبان،مداخله جویان،خرابکاران،جنایتکاران،گاوهای شیرده،شیفتگان وهمدستان استکبار،امتیازیها،سهمیه ایها،منتصبان بی رقابت،خائنین،منافقان ومفسدان خودی نخودی وابسته داخلی وخارجی...)هست.ولاغیر
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    روسه فقط سیاست و کار ی جهان را در نظر دارد بی انکه در طلب دوست باشد دوست خوب برای روسیه کسی هست که بدون ادعا به فرمان او باشد و منافع ملی خودش را به هر دوستی ترجیح میدهد انهایی که به فکر دوستی با روسیه دل خوش دارند باخت به همراهشان است
  • US ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 0
    روسیه جووووونتونم که تو زرد از اب دراومد...
  • مهرداد IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام،تو رو بخدا این مشکل حل کنید زندگی من رو هواست زندگیم داره از هم میپاشه،همه زندگیم گلخانه کردم با ۳۰۰میلیون بدهکاری اگه درست نشه دربدرم،تور قرآن به مسئولین بگید مشکل حل کنند باتشکر
  • واقعیت ماجرا IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    5 0
    متاسفانه یه عده با افزودن مواد خاص،برای اینکه وزن میوه بره بالا استفاده کردن ورفته اونور وبعد از مدتی گندش دراومد..... بله عزیزان متاسفانه ایرانیها نمیتونن یه کار را درست انجام بدن و دزدی نکنن. آخرش میشه همین. الان اونها به کل محصولات کشاورزی ما بدبین شدن واصلاح این رویه به این راحتی امکان پذیر نخواهد بود
  • مجید IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    4 0
    با سلام و احترام. لطفا موضوع را سیاسی نفرمائید. محصولات کشاورزی کشور ما، به دلیل استفاده از سموم و کودشیمیایی، بسیار آلوده هستند و قابلیت صادرات ندارن!
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    بفهمین شرق و غرب با هم فرقی ندارن هر کدام دنبال منافع کشور خود هستن نه منافع ایران مرگ بر امریکا
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    تجارت یک نوع زیرکی و قدرت خاصی می خواد حالا با هر کشوری بخواهید رابط داشته باشید چه با برجام یا بی برجام، فکر کردن بعد از برجام می یان ناز می کشن مثلا امریکا بیاد جنس بخره، باید هر تجاری با قدرت اجازه نده بازار از دستش بره با هر ترفندی که شده!!!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    پشت پرده چیه همه کشورها دلیل برگشت محصولات صادر شده را گفتن سم باقی مانده در محصول بیش از اندازه استاندارد بوده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس