وزیر دفاع آمریکا: روسیه فیتیله بحران اوکراین را پایین بکشد

وزیر دفاع آمریکا با تکرار اتهام زنی به روسیه درباره حمله احتمالی به اوکراین، خواستار شفافیت بیشتر مسکو در این زمینه و پایین آوردن تب بحران اوکراین شد.

به گزارش مشرق، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که به سئول سفر کرده در نشست خبری مشترک با «سو ووک» وزیر دفاع کره جنوبی به موضوع بحران اوکراین اشاره کرد و از مسکو خواست تا درباره این مساله شفافتر باشد و تب بحران در منطقه را پایین بیاورد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، آستین درباره تشدید تنش‌ها و آخرین تحولات مرزی بین روسیه اوکراین گفت: ما امیدواریم که روسیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور کمی بیشتر شفاف باشند و به دنبال حل مسائل، رفع نگرانی‌ها و پایین آوردن تب بحران باشند.

به گفته رئیس پنتاگون، روسیه بخش زیادی از نظامیان خود را در مرز اوکراین مستقر کرده و واشنگتن در این زمینه نگران است.

وی درباره پاسخ احتمالی آمریکا در بحران اوکراین نیز گفت: نمیخواهم درباره واکنش بالقوه ایالات متحده گمانه‌زنی کنم. من فقط می‌گویم که ما بهترین روش را برای مواجهه با هر شرایطی که رخ دهد اتخاذ خواهیم کرد. و باز هر کاری که انجام دهیم به عنوان بخشی از جامعه بین‌المللی عمل خواهیم کرد.

پیش از این منابع غربی و مقامات اوکراینی از احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین خبر داده بودند. ادعایی که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین آن را پوچ و بی اساس خوانده و تاکید کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کس نیست.

سخنگوی کرملین همچنین تهدید کرد که هرگونه تلاش برای حل بحران اوکراین از طریق زور عواقب فوق العاده جدی به دنبال خواهد داشت.

مقام‌های ارشد روسیه بارها ضمن رد ادعاها درباره تدارک این کشور برای حمله به اوکراین گفته‌اند که تحرکات نظامی مسکو ماهیت دفاعی دارد اما تحرکات کی‌یف با نیات تهاجمی انجام شده است.

بر همین اساس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اخیرا هشدار داد که نیمی از کل نیروهای نظامی و ظرفیت نیروهای مسلح اوکراین به منطقه مرزی «دونباس» اعزام شده است.

پیش از آن ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه به ناتو درباره استقرار نیرو و سلاح در اوکراین هشدار داد و گفت این اقدام خط قرمز روسیه است و با پاسخ قاطع همراه خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس