آخرین وضعیت هواشناسی کشور/آلودگی هوای شهرهای صنعتی در هفته پیش‌ِ رو‌‌ - کراپ‌شده

استاندار تهران گفت: دولت تصمیم گرفته است در بودجه ۱۴۰۱ ردیف و اعتبار خاصی در راستای کاهش آلودگی هوا در پایتخت پیش‌بینی کند.

به گزارش مشرق، محسن منصوری در پایان جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست اصلی در شهرستان شمیرانات مشخص است و تمام اقدامات در بخش‌های مختلف باید در این بستر هدایت و اجرا شود.

 وی با بیان اینکه مأموریت ما در دولت سیزدهم در شمیرانات افزایش سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: چنانچه این اتفاق محقق شود قطعاً سرمایه اجتماعی نظام هم افزایش خواهد یافت.

استاندار تهران با اشاره به اینکه عباراتی را که در مورد شهرستان شمیرانات استفاده می‌شود قبول ندارم، گفت: عباراتی مبنی بر اینکه افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنم خوش‌نشینِ مرفهِ بی‌درد هستند، _هرچند ممکن است عده‌ای از این افراد نیز در این منطقه زندگی کنند_ اما واقعیت چیز دیگری است و زمانی که به  آمار شهدای این منطقه نگاه می‌کنیم می‌بینم که ۳ هزار و ۵۰۰ شهید با ضریب جمعیتی زمان جنگ به نظام هدیه شده است که نشان‌دهنده زندگی مردم متدین و علاقمند به کشور است.

وی با بیان اینکه در دولت رئیسی، مسئول اشرافی جایی ندارد، افزود: رئیسی شخصاً به مسائل مردم و مسئولان حساس هستند و تقریباً درباره همه بزرگانی که در این دولت به‌کار گرفته شاخص‌ها رعایت شده و همه از طبقه متوسط هستند.

استاندار تهران تصریح کرد: امروز پیش از برگزاری جلسه شورای اداری استان در جلسه شورای تأمین شرکت کردیم و در این جلسه نیز به موضوع امنیت در منطقه شهرستان شمیرانات پرداخته شد که باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که امنیت خوبی در شهرستان وجود دارد.

منصوری در خصوص تغییر و تحول در سطح استان تهران گفت: به هر حال با تغییر دولت شاهد تغییراتی در سطوح مختلف از جمله در سطح استان تهران هستیم؛ اما این تغییر و تحول نباید خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود و مدیران و رؤسای بخش‌های مختلف ملزم به ارائه خدمات هستند.

استاندار تهران با اشاره به بحث آلودگی هوا در پایتخت تصریح کرد: این مسئله‌ای قدیمی است و در سنوات گذشته نیز با این معضل و مشکل روبرو بوده‌ایم و در هر زمانی که با بارش بارندگی مواجه شده‌ایم این مشکل کاهش پیدا کرده است اما برای رفع این معضل باید یک عزم ملی ایجاد شود.

وی با اشاره به دغدغه رئیس جمهور در خصوص آلودگی هوا تأکید کرد: در این زمینه باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در جهت رفع آلودگی هوا اجرا شود؛ به طوری که در تمام دنیا از طریق علمی این معضل را برطرف کرده‌اند.

استاندار تهران همچنین به افزایش آلاینده‌ها در روزهای گذشته در تهران اشاره کرد و گفت: با افزایش شاخص‌ها تصمیماتی اخذ شد که در پی آن محدودیت‌هایی برای تردد خودروهای خودروهای دیزلی و گازوئیلی و ... در نظر گرفته شد.

استاندا تهران همچنین به محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های کارخانجات صنعتی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: ما قانون هوای پاک را داریم و در این قانون تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی شده و امیدواریم تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها به تکالیف خود عمل کند.

وی در ادامه به بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: بنا بر عنایت دولت قرار است در بودجه ۱۴۰۱ ردیف و اعتبار خاصی در راستای کاهش آلودگی هوا در پایتخت پیش‌بینی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس