روسیه در جزایر مورد اختلاف با ژاپن مجموعه موشکی مستقر کرد

روسیه در جزایر «کوریل» که در مورد مالکیت آنها با ژاپن اختلاف دارد، مجموعه های موشکی ساحلی «باستیون» دارای برد ۳۰۰ کیلومتر، مستقر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: واحدهای نظامی مجهز به مجموعه های موشکی باستیون ناوگان اقیانوس آرام، کشیک شبانه روزی در جزیره «ماتوا» از مجمع الجزایر کوریل را آغاز کردند.  

در این بیانیه آمده است: در این جزیره که در مرکز جزایر کوریل قرار دارد، واحدهای نظامی مجهز به موشک های باستیون بطور دائم مستقر شده و محدوده های آبی و تنگه ها در این منطقه را تحت نظارت خواهند داشت.  

روسیه و ژاپن تاکنون قادر به انعقاد پیمان صلح پس از پایان جنگ جهانی دوم نشده اند. مشکل اصلی مساله مالکیت جزایر کوریل است. توکیو به معاهده «شیمودا» در مورد تجارت و مرزها اشاره می کند که بین امپراتوری روسیه و ژاپن در فوریه ۱۸۵۵ میلادی منعقد شد. بر اساس این معاهده جزایر «ایتوروپ»، «کوناشیر»، «شیکوتان» و گروه جزایر «هابومای» از جزایر کوریل خارج شده و بقیه به عنوان املاک روسیه به رسمیت شناخته شده است.

اتحاد جماهیر شوروی و ژاپن در سال ۱۹۵۶ اعلامیه مشترکی را امضا کردند که بر اساس آن مسکو احتمال انتقال هابومای و شیکوتان را پس از انعقاد پیمان صلح بررسی می کرد. با این حال، مذاکرات بعدی به نتیجه ای نرسید.

پیشتر گزارش شد که ارتش روسیه قصد دارد بیش از ۵۰ مرکز نظامی در جزایر خط الراس کوریل تاسیس کند.

سامانه موشکی «کا۳۰۰ » یا باستیون سامانه دفاعی ساحلی محسوب می شود که برای مقابله با کشتی ‌ها از سال ۲۰۱۵ در اختیار نیروی دریایی روسیه قرار گرفته است و توانایی از بین بردن انواع کشتی تا فاصله ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتری را دارد.

کارایی اصلی این سامانه هدف قرار دادن شناورهای سطحی در زمان جنگ الکترونیکی است.

لانچرهای این سامانه دو تیر موشک کروز ضد کشتی معروف به «یاخونت» را حمل می کنند. یاخونت نیز موشکی با ساز و کار «شلیک و فراموشی» است که در ارتفاع بالا ۲۰۶ ماخ و در ارتفاع پایین تا دو ماخ سرعت دارد.

موشک ها بر روی یک پلتفرم متحرک نصب می شوند و زمان آماده سازی آنها برای شلیک کمتر از پنج دقیقه است و تا ۳ روز به صورت آماده به شلیک می توانند قرار داشته باشند.

وزن کلاهک موشک حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم است و توانایی حمل کلاهک هسته‌ای و متعارف را دارد.

روسیه این سامانه را در جزایر کوریل، شبه جزیره کریمه و سوریه مستقر کرده و دو آتش بار از این مدل را به ویتنام داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما HK ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 1
    ژاپن باید قدرت پس بگیرد و اینکار جز استقلال از آمریکا به وجود نخواهد آمد
  • نیما HK ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 1
    ژاپن قدرت سابق باید پس بیگرد و اینکار جز با استقلال با آمریکا ممکن نخواهد شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس