تعرض‌ها سالی ۲ میلیون مترمکعب آب از خط انتقال هدر می‌دهد

استاندار یزد گفت: سالانه ۲ میلیون مترمکعب آب از خط انتقال آب به یزد به دلیل تعرض‌ها یا مشکلات مسیر انتقال، هدر می رود.

به گزارش مشرق، مهران فاطمی، عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه نگاه ما به رسانه‌ها برادرانه است، اظهار داشت: به تعامل با رسانه‌ها اعتقاد داریم و معتقدیم باید برای یزد تولید محتوا کنیم ضمن اینکه معتقدیم فضای رسانه ای استان باید در تراز جهانی باشد.

وی همچنین بیان کرد: به نقد اعتقاد داریم و معتقدیم که نقد باید سازندگی به دنبال داشته باشد بر همین اساس، انتقادات سازنده را محقق می کنیم.

استاندار یزد در عین حال از عملکرد برخی رسانه های یزد انتقاد کرد و گفت: نشر اخبار غلط از یک سو و گرفتن قدرت ریسک و جسارت از مدیران از سوی دیگر همچنین نداشتن نگاه نقادانه به مدیران، رسالت رسانه ها را زیر سئوال برده است.

لزوم نگاه جدی به رسانه ها در سند آمایش استان یزد

فاطمی با بیان اینکه دیپلماسی رسانه ای در استان وجود ندارد، گفت: حتی در سند آمایش استان نیز هیچ بخشی به رسانه اختصاص نیافته و رسانه ها در این سند بالادستی دیده نشده اند و این در حالی است که همه پروژه ها و طرح ها باید پیوست رسانه ای داشته باشد و همه دستگاه ها و مدیران باید با رسانه ها مرتبط باشند در غیر این صورت مدیریت موثری نخواهد داشت.

فاطمی با اشاره به مطالبات صنفی رسانه ها عنوان کرد: تسهیلات، مسکن و تخفیف برای خدمات لازم برای خبرنگاران را دنبال می کنیم و معتقدیم ادارات باید رسانه ها را مدنظر داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: ریل گذاری استان باید به سمت اقتصاد دانش بنیان باشد که این ریل گذاری آغاز شده و ما نیز این مسیر را ادامه خواهیم داد.

فاطمی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی خبرنگاران با محوریت آب عنوان کرد: سال گذشته ۶۵ میلیون مترمکعب آب شرب از خط لوله انتقالی به یزد منتقل شده و با توجه به اینکه از این خط انتقال سالانه ۹۸ میلی مترمکعب باید به یزد اختصاص پیدا کند، متوسط آب تحویل شده به یزد در طول ۲۰ سال گذشته، ۵۵ میلیون مترمکعب بوده است.

اختصاص سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب خط انتقال یزد به روستای ورزنه و نیروگاه‌های شرق اصفهان

وی ادامه داد: تمامی آب انتقالی به یزد صرف شرب شده است، افزود: ۴ میلیون مترمکعب از این آب نیز سال گذشته به روستای ورزنه، پادگان‌ها و نیروگاه‌های در مسیر شرق اصفهان داده شده، ۲ میلیون مترمکعب آب پرت ناشی از تعرض و فرسودگی شبکه بوده و در مجموع سه میلیون مترمکعب با ۱۲ میلیون مترمکعب آب شور تلفیق و به صنعت داده شده است.

فاطمی با بیان اینکه کل مصرف آب شرب استان ۱۳۷ ملیون مترمکعب و میزان مصرف صنعت ۵۷ میلیون متر مکعب استان است، یادآور شد: یزد پایین‌ترین مصرف آب شرب و بهداشت کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با تصمیمات قاطع نظام در قالب مصوباتی بی‌سابقه شورای امنیت، پایداری آب یزد حفظ خواهد شد، گفت: از استانداران چهار استان منطقه خواسته شده که برنامه های خود را برای آب شرب پایدار شش ماهه ارائه دهند که ما هم پیشنهادات خود را درحوزه آب شرب شهری و روستایی ارائه کردیم.

آرسانی از خرسان و دریای عمان به زودی اجرایی می شود

استاندار یزد با بیان اینکه آبرسانی از خرسان و دریای عمان در اولویت است و به زودی اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: هر توسعه‌ای در استان مبتنی بر آب است، ضمن اینکه مدیریت مصرف آب هم برای ما مهم و در اولویت است.

فاطمی اظهار داشت: افزایش بهره وری در حوزه صنعت، کشاورزی و مدیریت مصرف خانگی در دستور کار استان یزد قرار دارد و این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس