کد خبر 1307364
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کلاهبرداری زوج شیاد در پوشش برنامه رادیویی

زوجی که به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی حساب مشتریان بانک را خالی می کردند ، دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران با اشاره به این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد خانمی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری رادیو با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما برنده  مسابقه رادیویی شده اید.

بیشتر بخوانید

فیلم/ هشدار پلیس فتا در مراقبت از شگردهای جدید

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه، مال باخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود به نزدیکترین دستگاه خودپرداز محل زندگی مراجعه کند و پس از وارد کردن کارت عابر بانک به دستگاه کدهای مختلفی را که مجرم از پشت تلفن به وی اعلام می کرده است وارد کند،شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود می شود.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان که یک زن و شوهر بودند شناسایی و پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام سایبری افزود: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتا تهران خاطر نشان کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است،شهروندان همچنین می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 0
    به این میگن زندگی موفق چه آینده خوبی درانتظار این دوتا گوساله جوان بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس