کد خبر 1307188
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
دستمزد کشتن شهید مدرس چقدر بود؟

حجت‌الاسلام حسین انصاریان سخنران مذهبی طی یک سخنرانی، ماجرای شهادت آیت‌الله مدرس را شرح داده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسین انصاریان سخنران مذهبی طی یک سخنرانی، ماجرای شهادت آیت‌الله مدرس را شرح داده است. براساس این گزارش، ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس است. به همین مناسبت این سخنرانی را بازخوانی می‌کنیم:

بیشتر بخوانید

روزگار سخت و سیاه مردم از نظر شهید مدرس+ فیلم

وی در این سخنرانی که محرم ۱۳۹۹ در شهرستان خوی ایراد کرد، اظهار داشت: من پرونده شهید مدرس را می‌خواندم که در دادگستری تهران بایگانی شده است. رئیس کلانتری کاشمر و دو پاسبان نزدیک افطار به خانه این عالم بزرگ می‌روند. او در یک سماور آب ریخته بود تا چای برای افطار آماده کند.

دستمزد کشتن شهید مدرس چقدر بود؟ +فیلم

انصاریان گفت: آن‌ها چای ریختند و به او گفتند بخور! او گفت زمان افطار نشده اما بازهم اصرار کردند. او زهر رضاخانی را خورد. این دو پاسبان هرچه صبر کردند، دیدند که نمرد. عمامه‌اش را از روی طاقچه برداشتند و به گردنش بستند. یک سر عمامه را یک پاسبان و سر دیگر را پاسبان دیگر می‌کشید.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: افطار نشده او را کشتند و خفه‌اش کردند. من غسال او را دیدم. به من گفت پاسبانی من را شبانه خواست که فرد غریبی از دنیا رفته است. بیا او را غسل بده. من شبانه او را غسل دادم و دفنش کردیم. خدا محل دفن او را عظمت داد. به آن دو پاسبان که دین و شرف خود را فروختند، تنها ۲۰ تومان دادند.

لینک دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    14 0
    مدرس زنده هست و نزد خدا روزی میخورد و رضا پالان اصلا ازش اسمی نیست مگر توسط یه مشت بهایی و احمق
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    4 0
    شادی روح بلند شهید مدرس صلوات و فاتحه ای نثار کنید. اللم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    خداوند رحمتش کند و با اولیا الهی محشورش نماید
  • یاد سرنیزه رضاخانی!! IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    به تنهایی در برابر قلدری رضا خان ایستاد و دورش را مردم از ترس جان خالی کردند و مامورین رضا خانی با بالشت خفه اش کردند تا عبرتی شد برای آنها که دین دارند و پای دینشان هستند و تسلیم زورگو و قلدرها نمی شوند و علیه ظلم حتی به تنهایی قیام می کنند و ساکت نمی شوند! نثار شیر مرد تنها در دوره سر نیزه رضا خانی بفرست صلوات.
  • مهدی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    میگه دستمزد کشتن مدرس فقط 20 تومن بود نمیگه اون موقع 20 تومن اندازه 50 میلیون تومن الان ارزش داشت
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    مدرس یک فرد نبود یک فکر بود امثال وی بسیار حتی در زمان وی و حتی پیش از او کشته شدند باید صلوات به همه رهروان وی از ازل تا ابد تاریخ فرستاد کسانی که دین خود را به دنیا نفروختند اینان افرادی اند که پیامبر ص درباره شان می فرماید: علما امتی افضل یادش گرامی و روحش شاد باد
  • یک ترک IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    هیچ می دانستید مدرس با رفتن به استانبول و کمک گرفتن از سلطان عثمانی و تشکیل دولت موقت مقاومت باعث اخراج روس انگلیس از ایران شد وگرنه الان کشوری به نام ایران نداشتیم و حالا زیر سلطه روس و انگلیس بودیم چون ایران را بعد اشغال به دو بخش شمالی وجنوبی تقسیم کرده بودند
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    باید در کتابهای درسی زندگینامه و مبارزات و خاطرات ای نشهید بزرگوار مثل نقش او در اخراج روس و انگلیس از ایران مثل داستان دهقان فداکار تدریس شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس