کد خبر 1306993
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
جزئیات نشست کمیسیون اصل 90 با وزیر بهداشت/ کمبود پزشک، متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات جبران می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در نشست کمیسیون اصل نود با وزیر بهداشت، کمبود پزشک مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت.

به گزارش مشرق، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز (سه شنبه ۹ آذرماه) کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد: نشست امروز با حضور وزیر بهداشت و همکارانشان در کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد و سه موضوع محور بررسی‌ها قرار گرفت. اولین موضوع بحث افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی هم در دوره عمومی و هم در دوره تخصص بود که مورد بحث قرار گرفت و جمع‌بندی این گونه بود که کمبود پزشک در کشور وجود دارد و لازم است تا وزارت بهداشت ظرفیت‌ها را افزایش دهد.

وی افزود: در این جلسه کمبود پزشک مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت و مقرر شد برای جبران کمبود پزشک کشور، متناسب با امکانات کشور ظرفیت‌ها دائما و به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود عنوان کرد: در ادامه جلسه قانون برقراری عدالت آموزشی نیز مورد بررسی قرار گرفت. مطابق این قانون می‌بایست ۳۰ درصد از ظرفیت رشته پزشکی عمومی و دستیاری به پزشکان تعهدی و مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کرد اما این سهمیه در سال‌های اخیر رعایت نشده است. برای مثال در سال ۱۴۰۰ در پذیرش رشته پزشکی تنها ۶ درصد و در رشته دندانپزشکی تنها ۸ درصد از ظرفیت به دانشجویان بومی اختصاص یافته است. همچنین در آزمون دستیاری تخصص هم سهمیه ۳۰ درصد رعایت نشده است.

خضریان با بیان اینکه موضوع سومی که در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت به آئین نامه جدید تاسیس داروخانه‌ها بر می‌گشت، توضیح داد: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان در خردادماه ۱۴۰۰ آیین نامه جدید تاسیس داروخانه تصویب شد، اما اجرایی نشد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه در این جلسه وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که آیین نامه جدید داروخانه را قبول دارد، گفت: وزیر بهداشت تاکید کرد با وجود همه موانع و شبهاتی که درباره اجرای این آیین‌نامه وجود دارد، عزم وزارت بهداشت برای اجرای این آیین نامه قطعی است و هر جایی اشکالی وجود داشته باشد پیگیری کند تا موانع برطرف شود و مرّ آیین نامه مورد اجرا قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس