سید عباس موسوی نمایه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با اشاره به دیدارش با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در توئیتی نوشت: دو کشور همسایه ایران و آذربایجان دستکم ۱۵ پروژه مهم در حال بهره برداری یا اجرا دارند.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در حاشیه پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در عشق آباد پایتخت ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتربخوانید:

آذرتاج : هیات اقتصادی  جمهوری آذربایجان به ایران می‌رود

در همین خصوص «سید عباس موسوی» سفیر ایران در باکو در توئیتی نوشت: ‏یک روز پس از دیدار پربار روسای محترم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، برای پیگیری و اجرایی شدن توافقات سران به ویژه در حوزه ‎اقتصادی با آقای «شاهین مصطفی یف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان دیدار کردم.

وی افزود: دو کشور همسایه ایران و آذربایجان دستکم ۱۵ پروژه مهم در حال بهره برداری یا اجرا دارند که آخرین وضعیت آنها بررسی شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز دیروز (دوشنبه) در صفحه اینستاگرامش دیدارش با همتای آذربایجانی در عشق آباد را مثبت و دوستانه خواند و با بیان این‌که دو کشور و دو ملت فراتر از همسایگی، خویشاوند هستند، اعلام کرد: به توسعه مناسبات با همسایگان ادامه خواهیم داد.

گفتنی است آیت‌الله رئیسی و الهام علی اف نیز در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. رئیس جمهور در این دیدار با ابراز نگرانی از ناامنی و حضور بیگانگان در منطقه تصریح کرد: تروریسم داعشی و صهیونیستی دو عامل تهدید در منطقه است و باید با آن مقابله کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اخلال در روابط ایران و جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: دخالت بیگانگان به زیان کشورهای منطقه است و باید در مقابل توطئه آنان هوشیار بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مرتضی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    4 5
    مرگ بر پانترکسیم و نفوذی هایش در ایران
  • مجتبی از زنجان IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 3
    بازم میگم همه۲۱۰کشور در جهان زبان دارند اگر کشورها برای تک قومی شدن تلاش نکنند تجزیه می شوند گذر زمان همه چیز رو نشون میده چه جوری سودان-صربستان و اوکراین تجزیه شدند
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      2 0
      ای خداااااا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس