کد خبر 1306675
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
میشل عون: از قرداحی نخواستم که استعفا کند/ ریاض سلامه مسئول مفقود شدن اموال است

رئیس جمهوری لبنان در جریان سفر خود به قطر در جریان گفتگو با الجزیره تاکید کرد که درخواست استعفای جورج قرداحی را مطرح نکرده است.

به گزارش مشرق، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در جریان سفر خود به قطر با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور دیدار کرده و مسائل مختلف از جمله بحران به وجود آمده میان لبنان با عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس را مورد بررسی قرار داد.

رئیس جمهور لبنان در گفتگو با الجزیره به انتخابات پارلمانی این کشور اشاره کرده و گفت که انتخابات برگزار خواهد شد و همه اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هشدار میشل عون درباره عواقب عدم انجام تحقیقات مالی-جنایی

عون همچنین اظهار داشت که در پایان دوره ریاست جمهوری خود کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست جمهوری) را ترک خواهد کرد اما اگر تصمیم پارلمان بر ماندن او باشد، در این منصب باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در دیدار با امیر قطر، بحران روابط لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس را مورد بررسی قرار داده و تاکید کرد که از هیچ کسی درخواست استعفا نکرده و «جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان به شکلی که برای این کشور بهتر است، عمل خواهد کرد.

میشل عون در ادامه گفت، زمانی که یک روزنامه نگار سعودی در پخش مستقیم به من توهین کرد هیچ اقدامی علیه او صورت نگرفت.

«جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که در ماه آگوست (مردادماه) ضبط شده بود، تاکید کرده بود که انصارالله یمن در برابر حملات عربستان سعودی و امارات از خود دفاع می‌کند و متجاوزان باید دست از تجاوز خود در یمن بردارند.

این اظهارات درباره جنگ یمن سر و صدای زیادی به پا کرد و کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار عربستان اقدام به تحریم ملت لبنان و قطع روابط خود با این کشور کردند.

رئیس جمهوری  لبنان  همچنین در ادامه گفتگو با الجزیره به بحران مالی و اقتصادی این کشور پرداخته و گفت، تحقیقاتی جنایی مالی درباره سپرده‌های بانک مرکزی آغاز شده و «ریاض سلامه» رئیس این بانک مسئول پولهای مفقود شده است. همچنین یک سری عوامل متعدد وجود دارد که به تشدید بحران اقتصادی در لبنان منجر گشته است.

وی همچنین به مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی در خصوص ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی اشاره کرد.

میشل عون گفت که در دیدار با امیر قطر، روابط دوجانبه میان لبنان و قطر و همچنین راهکارهای تقویت این مناسبات  در سطوح مختلف را مورد بررسی قرار داده و دو طرف  درباره  بارزترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.

رئیس جمهور لبنان همچنین تاکید کرد که حزب الله به قطعنامه  ۱۷۰۱ متعهد است و هیچ خللی از جانب آن از سال ۲۰۱۷ در این زمینه مشاهده نشده است.

روز گذشته میشل عون به دعوت امیر قطر برای مشارکت در یک رویداد ورزشی به این کشور سفر کرد.

رئیس جمهور لبنان درباره اهداف سفر خود به قطر گفت که از امیر این کشور برای سرمایه گذاری در بازسازی بندر بیروت و همچنین بخش برق و زیرساخت‌های لبنان دعوت خواهد کرد. بدهی‌های کلان یکی از دلایل اصلی سقوط ارزش پول ملی لبنان است و ما از طریق دولت برای تدوین یک برنامه اقتصادی یکپارچه تلاش می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس