اخذ رضایت‌نامه از والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه ممنوع است - کراپ‌شده

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ دستورالعملی مبنی بر اخذ رضایت‌نامه از والدین برای حضور دانش‌آموزان به مدارس ابلاغ نشده است، لذا این موضوع وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش مشرق، فرایند بازگشایی مدارس کشور همزمان با اول مهر بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، آغاز شد.

در الگوی بازگشایی سه مرحله پیش‌بینی شد که مرحله اول، مدارس روستایی و عشایری، کلاس اولی‌ها و رشته‌های مهارتی هنرستان‌ها؛ مرحله دوم، مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز و مرحله سوم مدارس بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز را شامل می‌شد اما بعداً ستاد کرونا زمان بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول را تغییر داد.

بر همین اساس مقرر شد فرایند بازگشایی مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و مدارس متوسطه اول و دبستان‌ها از اول آذر آغاز شود.

مدارس برای بازگشایی باید مجوز از اداره می‌گرفتند و روند بازگشایی با تکمیل چک لیست و آماده‌سازی مدرسه، انجام می‌شد؛ سپس به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌شد اما برخی مدارس در این اطلاع‌رسانی از خانواده‌ها برای حضور فرزندان‌شان در مدارس رضایت‌نامه یا تعهدنامه گرفتند.

اخذ رضایت‌نامه از والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه ممنوع است

آموزش و پرورش با انتشار گلایه خانواده‌ها، با این موضوع برخورد کرد. محمدحسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در خصوص اخذ رضایت نامه از سوی برخی مدارس از والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه، اظهار کرد: هیچ دستورالعملی مبنی بر اخذ رضایتنامه از والدین برای حضور دانش آموزان به مدارس ابلاغ نشده است، لذا این موضوع وجاهت قانونی ندارد.

وی افزود: با توجه به این که ستاد ملی مبارزه با کرونا مخالفتی با بازگشایی مدارس ندارد، لذا ضرورتی نیز بر اخذ گواهی و رضایت نامه از والدین وجود نخواهد داشت.

کفراشی با تأکید بر اینکه برای حضور دانش‌آموزان در ساعات خارج از برنامه درسی مصوب مانند «شرکت در اردوها» و «فعالیت ‌های فوق برنامه»، رضایت نامه نیاز است، ادامه داد: مدارس موظف به اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند تا خانواده‌ها نیز با آرامش بتوانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گفت: هرگونه شکایاتی درباره اخذ رضایت نامه از سوی مدارس از طریق سامانه shekayat.medu.ir ظرف مدت ١٠ روز پیگیری و پاسخ آن داده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    آموزش آنلاین ، مطمئن تره فعلاً

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس