کد خبر 1306285
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی

این خودرو همانند کولینان مشکی نشان از حالت Low سود می‌برد که در واقع همان حالت اسپورت سایر خودروهای مشهور است.

به گزارش مشرق، رولزرویس به تازگی نسخه مشکی نشان گوست ۲۰۲۲ را معرفی کرده و ما هم بررسی جامعی روی این خودرو انجام داده‌ایم و نتیجه آن را در اختیار شما عزیزان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

تبدیل قایق لوکس به قایق سرعتی

مدل ۲۰۲۲ گوست دومین نسلی از این خودروست که مفتخر به دریافت پسوند مشکی نشان می‌شود. البته این بار بریتانیایی‌ها به افزایش قدرت سدان لوکس خود اکتفا نکرده و تغییراتی نیز در سیستم تعلیق اعمال کرده‌اند تا یک سدان اسپورت واقعی تولید شود.

بیشتر بخوانید

خودروی SWM G۰۱ در اسپانیا عرضه شد +عکس

پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۸ لیتری آشنای رولزرویس در حال حاضر قدرت ۵۹۱ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند که افزایش ۲۸ اسبی و ۵۰ نیوتون متری را نسبت به گوست استاندارد نشان می‌دهد. همانند نسخه استاندارد، گوست مشکی نشان هم به گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

این خودرو همانند کولینان مشکی نشان از حالت Low سود می‌برد که در واقع همان حالت اسپورت سایر خودروهای مشهور است. این حالت در گوست مشکی نشان باعث می‌شود گیربکس ۵۰ درصد تعویض‌های سریع‌تری داشته باشد. پدال گاز نیز گوش به فرمان راننده بوده و نتیجه این تغییرات ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای است که باعث می‌شود این سدان بسیار لوکس یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از گوست استاندارد باشد.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

در عمل گوست مشکی نشان همچون گلوله شلیک می‌شود و حداکثر گشتاور آن در دورهای ۱۷۰۰ تا ۴۲۵۰ پیشرانه حاصل می‌شود. اگرچه رساندن گشتاور به چرخ ها تقریباً مشابه نسخه استاندارد بوده اما حالت Low و تعویض‌های سریع‌تر گیربکس باعث می‌شود حس شتاب گیری بهتری را تجربه کنید. هرچند در شهر و ترددهای نرمال، حس تغییر حالت Low تقریباً غیرممکن خواهد بود زیرا شما به ندرت از ۹۰ درصد کورس پدال گاز استفاده می‌کنید.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

فنرهای بادی بزرگ‌تر در گوست مشکی نشان باعث شده‌اند سیستم تعلیق به‌طور قابل‌توجهی سفت تر شده و به این ترتیب گوست حتی با وجود وزن حدود ۲.۵ تنی خود پایدار باقی مانده و تکان های زیادی در بدنه نداشته باشد. همانند حالت Low، تغییرات سیستم تعلیق در شهر تقریباً غیرقابل تشخیص بوده و گوست مشکی نشان همانند آنچه از یک رولزرویس انتظار دارید راحت و ساکت است.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

دیگر به‌روزرسانی این خودرو به سیستم اگزوز جدید مربوط می‌شود که در اکثر سناریوهای رانندگی صدای بیشتری نسبت به نسخه استاندارد ندارد اما وقتی حالت Low فعال شود شاهد صدای گیرایی خواهید بود که کمی شبیه محصولات BMW است. اگرچه این صدا خیلی زیاد نیست اما طنین خاصی دارد که به دل می‌نشیند. از نظر قدرت توقف تغییر خاصی در سیستم ترمز گوست مشکی نشان رخ نداده است.

البته مهندسان این برند کمی از کورس حرکتی پدال ترمز کاسته‌اند اما این موضوع خیلی مشهود نیست. وقتی ترمز را فشار دهید پاسخ اولیه کوتاهی را شاهد خواهید بود که نیازمند فشار بیشتر برای نمایش قدرت واقعی ترمزها می‌باشد.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

ظاهری تیره‌تر که جلب‌توجه می‌کند

علیرغم آنچه که در نام خودرو دیده می‌شود، رولزرویس گوست مشکی نشان ۲۰۲۲ در هر رنگی قابل سفارش بوده و رولزرویس ۴۴ هزار گزینه را برای شروع پیشنهاد می‌کند. آنچه فقط در گوست مشکی دیده می‌شود رنگ مشکی دایموند است که از ۵ لایه تشکیل شده و مختص همین خودرو است. رنگ موردبحث عمق و درخشش فوق‌العاده‌ای داشته و مخصوصاً زیر نور طبیعی این جذابیت دیده می‌شود.

اگرچه ممکن است در تصاویر شاهد تریم های مشکی براق باشید اما رولزرویس روش دیگری را برای ارتقای بصری این خودرو برگزیده است. بریتانیایی‌ها از الکترولیت کروم در فرایندی استفاده کرده‌اند که هدف نهایی آن جلوگیری از فرسودگی تریم های بیرونی با گذشت زمان بوده است.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

رینگ‌های ۲۱ اینچی خودرو نیز دارای ۲۲ لایه فیبر کربن هستند که در خود تا شده و در کل ۴۴ لایه را تشکیل داده‌اند. اگرچه استفاده از رینگ‌ها تأثیر زیادی روی کاهش وزن گوست ۲.۵ تنی نداشته‌اند اما خب طراحی آن‌ها بسیار جذاب بوده است. خودروی تست شده به حدی جذاب بوده که حتی نظر پلیس‌ها را در خیابان جلب کرده است. این خودرو در شب مخوف‌تر بوده و مواردی همچون چراغ‌های جلو و عقب LED بیش از پیش رخ‌نمایی می‌کنند.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

فیبر کربن و تمام!

با ورود به داخل گوست مشکی نشان ۲۰۲۲ شاهد استفاده وسیع از متریالی خواهید بود که معمولاً در کابین محصولات رولزرویس دیده نمی‌شود: فیبر کربن! البته بجای وجود الگوی خاص فیبر کربن که در خودروهای اسپورت دیده می‌شود، رولزرویس روش خاص خود را استفاده کرده است. بافت الماس مانند در فیبرهای متالیک بکار رفته و بنابراین این متریال می‌درخشند و ظاهر براقی دارند. در واقع با نگاه اول شاید تشخیص ندهید که رولزرویس از فیبر کربن استفاده کرده است. قطعاً این قطعات ظاهر گران‌قیمتی دارند و به خوبی با طراحی بیرونی ارتباط می‌گیرند.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

خوشبختانه بهبودهای متمرکز روی پرفورمنس گوست مشکی نشان شامل صندلی‌های آن نبوده‌اند. همان‌گونه که از یک خودروی حدود نیم میلیون دلاری انتظار می‌رود، گوست صرف‌نظر از محل نشستن خودروی راحتی است. صندلی‌های جلو دارای عملکرد گرم‌کن و سردکن بوده و در ۱۰ جهت قابل تنظیم هستند.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

گوست مشکی نشان پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر مرکزی مدل استاندارد را به همراه داشته و از سیستم iDrive محصولات BMW استفاده کرده است. این سیستم در رولزرویس با استفاده از لمس یا اهرمی در کنسول مرکزی کنترل شده و ناوبری منوهای راحتی دارد. تنها نقطه‌ضعف آن طرح رنگی سیستم ناوبری است که نگاه کردن به مسیرها در آن سخت است. خوشبختانه این سدان لوکس به‌صورت استاندارد از اپل کارپلی سود می‌برد که البته به‌صورت سیمی است. اندروید اتو حتی به‌صورت آپشن نیز وجود ندارد.

گوست به‌روز شده با قیمتی به‌روز

رولزرویس گوست مشکی نشان ۲۰۲۲ تست شده قیمت ۴۸۴۹۵۰ دلاری داشته است درحالی‌که نسخه استاندارد این خودرو با بهای ۳۳۲۵۰۰ دلاری در دسترس است. پکیج مشکی نشان قیمت ۴۳۸۵۰ دلاری داشته و شامل ارتقای قوای محرکه، سیستم تعلیق و رینگ‌ها است. رنگ مشکی دایموند آپشن گران بعدی بوده و ۱۲۵۲۵ دلار قیمت دارد. صندلی‌های بسیار راحت نیز با قیمت ۱۰۷۷۵ دلاری در دسترس هستند. در کل آپشن هایی به ارزش ۱۵۲۴۵۰ دلار قابل سفارش هستند که بر قیمت پایه گوست استاندارد اضافه می‌کنند.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

از نظر قیمت‌گذاری، گوست مشکی نشان رقیب خاصی ندارد. برای مثال قیمت بنتلی فلایینگ اسپور از ۲۱۹۴۲۵ دلار شروع شده و مرسدس-مایباخ S۶۵۰ نیز با بهای ۲۰۲۵۵۰ دلاری عرضه می شود. به همین خاطر گوست بیش از ۱۰۰ هزار دلار گران‌تر از نزدیک‌ترین رقبای خود است. البته این به معنی بهبود ۶ رقمی نسبت به دیگران نیست.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

از نظر اشرافیت و لوکس بودن، رقبای ارزان‌تر کیفیت سواری نزدیک به گوست داشته و همین موضوع درباره متریال و آرامش کابین نیز صدق می‌کند. هرچند آنچه باعث تمایز واقعی گوست از رقبا می شود چگونگی به‌کارگیری این موارد است که باعث ایجاد مرز باریکی از برتری می شود. با وجود پیشرانه ارتقا یافته، سیستم تعلیق بازنگری شده و استفاده وسیع از متریال منحصربه‌فرد، گوست مشکی نشان به خوبی روی مرز باریکی از شخصیت یک خودروی لوکس راننده محور و سدانی فوق‌العاده لوکس قدم برمی‌دارد.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

قضاوت نهایی (امتیاز ۸.۵ از ۱۰)

راندن خودروی با قیمت حدود ۵۰۰ هزار دلار راهی بسیار خوب برای جلب‌توجه است. ما در خلال تست این خودرو یک خیابان را به‌صورت اشتباه انتخاب کردیم و در نزدیکی مرز آمریکا و مکزیک شاهد سورپرایز شدن پلیس‌ها بودیم. در تئوری، یک رولزرویس مشکی نشان با طراحی تیره خود بیشتر از مدل‌های کرومی جلب‌توجه می‌کند. البته این به معنی زیر پا گذاشتن قوانین توسط پلیس‌ها نبود و آن‌ها ما را برای بررسی مدارک به ایستگاه پلیس هدایت کردند.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

پس از توضیحاتی که ارائه شد آن‌ها مجوز ترک محل را صادر کردند. همین نکته ساده نشان می‌دهد که گوست مشکی نشان سریعاً به عنوان محصولی بسیار خاص و گران‌قیمت قابل‌شناسایی است.

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

مشخصات رولزرویس گوست مشکی نشان ۲۰۲۲

پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۸ لیتری توئین توربو

قدرت/گشتاور: ۵۹۱ اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

قیمت مدل تست شده: ۴۸۴۹۵۰ دلار

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس