کد خبر 1305346
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
نرخ دلار و یورو کاهشی شد

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی ایران، گزارشی از نرخ و حجم معاملات دلار و یورو در اولین روز کاری این بازار در هفته جاری را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، مهدی گوهر رستمی اظهار کرد: در جلسه معاملاتی شنبه (ششم آذرماه) نماد معاملاتی دلار کار خود را با نرخ ۲۷ هزار و ۷۵۹ تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۶ هزار و ۴۸۱ تومان رسید که بررسی ارقام معاملاتی روزانه، نرخ میانگین وزنی ۲۷ هزار و ۱۳۹ تومان به ازای هر دلار و کاهش ۲.۲۷ درصدی این نرخ نسبت به روز معاملاتی قبل را نشان می‌دهد.
 
این تحلیلگر اقتصادی افزود: در جلسه معاملاتی شنبه، اسکناس یورو کار خود را با نرخ ۳۱ هزار و ۷۶۵ تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. به این ترتیب نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار با ۳.۰۳ درصد کاهش نسبت به روز پنجشنبه، ۳۰ هزار و ۷۴۳ تومان بوده است.

گوهر رستمی ادامه داد: دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۴۳۰ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۷ هزار و ۷۵۹ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین نرخ خود به قیمت ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان و در بالاترین نرخ به قیمت ۳۱ هزار و ۷۶۵ تومان معامله شد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: حجم معاملات اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز شنبه (ششم آذر) ۳ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۰۰ دلار و حجم معاملات در نماد معاملاتی یورو ۲۸۰ هزار و ۴۰۰ یورو بود.

طبق این گزارش،   بازار متشکل ارزی مکانی برای عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز است که بر معاملات آنی و نقدی اسکناس متمرکز خواهد شد و کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به عنوان بازیگران اصلی این بازار هستند و بانک مرکزی به عنوان بازیگردان اصلی، نرخ ارز را مدیریت می‌کند که نظارت بانک مرکزی بر این بازار به صورت سیستماتیک و غیرمستقیم خواهد بود.

همچنین در این بازار، ارزها به‌ صورت نقد معامله می‌شوند و نرخ‌ها در این بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و دستوری نخواهد بود که خریداران و فروشندگان با سازوکاری مانند بورس، پیش از آغاز معاملات، تقاضاهای خود را ثبت کرده و در نهایت بر اساس نزدیک‌ترین قیمت، معاملات انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس