کد خبر 1305338
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
فرانسه به «گوادالوپ» خودمختاری می‌دهد؟

به دنبال اعتراضات در جزایر گوادالوپ و مارتینیک نسبت به سوء مدیریت دولت فرانسه در زمینه مبارزه به کرونا، دولت پاریس از تمایل خود برای اعطای خودمختاری به این مناطق فرامرزی خبر داد.

به گزارش مشرق، «سباستین لکرونو» وزیر سرزمینهای فرامرزی فرانسه از تمایل پاریس برای بررسی اعطای خودمختاری به جزیره گوادالوپ در غرب اقیانوس اطلس خبر داد.

جزایر گوادالوپ و «مارتینیک» از چند روز پیش به دلیل سوء مدیریت دولت محلی فرانسه در این مناطق در ارتباط با ویروس کرونا دستخوش ناآرامی و اعتراض است.

گوادالوپ و مارتینیک جزو ۵ شهرستان متعلق به فرانسه هستند که در خارج از مرزهای این کشور قرار دارند.

وزیر سرزمینهای فرامرزی فرانسه در پیامی ویدئویی بر مساله خودمختاری این منطقه در صورت خواست مردم این جزایر تاکید کرد.

وی مدعی شد: دولت پاریس آماده است تا در این زمینه بحث و بررسی کند و تا زمانیکه چنین مباحثی به حل مشکلات این مناطق منجر شود هیچ رویکرد سوئی وجود ندارد.

وی در عین حال مدعی شد که دولت فرانسه در کنار این مساله طرحهایی برای بهبود خدمات درمانی در گوادالوپ، پروژه‌های زیرساختی و طرحهای برای ایجاد اشتغال برای جوانان این مناطق در نظر دارد.

فرانسه هفته پیش اعلام کرده بود که طرح الزام کارکنان بخش دولتی برای واکسیناسیون سراسری را فعلا درگوادالوپ و مارتینیک به تعویق خواهد انداخت.

این موضوع موجی از اعتراضات را در جزیره گوادلوپ مبنی بر تفاوت فاحش استاندارهای زندگی در مقایسه با پاریس در این جزیره به راه انداخت.

در دهه ۱۹۷۰ پس از اینکه بسیاری از مردم گوادالوپ در معرض سمها و آفت‌کشهای مورد استفاده در مزارع کشاورزی قرار گرفتند بی اعتمادی تاریخی نسبت به مدیریت دولت فرانسه در ارتباط با مسائل بهداشتی و سلامتی مردم این منطقه به وجود آمده است.

جزیر گوادالوپ به دلیل برگزاری کنفرانسی در سال ۱۹۷۹ به نام کنفرانس گوادالوپ که رهبران آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان درباره موضوعات جهانی از جمله انقلاب اسلامی ایران در آن تصمیم گیری کردند معروف است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس