کد خبر 1304906
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸
بارداری نمایه

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد خطر مرده زایی در زنان بارداری که واکسن کرونا دریافت نکرده اند بیشتر است.

به گزارش مشرق به نقل از هیل، گرچه همه گیری کرونا باعث مرگ و میر گسترده در جهان شده، اما حقیقت این است که این ویروس برخی افراد را بیشتر از سایرین درگیر کرده است. برای مثال، افراد کهنسال و کسانی که از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند بیشتر از دیگران به کرونای شدید مبتلا شده و درصد قابل توجهی از تلفات کووید ۱۹ مربوط به این افراد است.

یکی دیگر از گروه‌های آسیب پذیر در مقابل کرونا، زنان باردار هستند. به تازگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد زنان باردار در صورت ابتلا به کرونا در خطر سقط جنین و تولد نوزاد مرده قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

شایعات رایج درباره واکسن کرونا

این نهاد بهداشتی در آمریکا با ارزیابی داده‌ها در این رابطه گفت: این موضوع به روشنی نشان می‌دهد که چرا زنان باردار باید واکسن کرونا را دریافت کنند. دریافت واکسن کرونا می‌تواند خطر تولد نوزاد مرده (stillbirths) در این زنان را کاهش دهد.

داده‌های آماری در آمریکا نشان می‌دهد از مارس ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱، ۱.۲۶ درصد نوزادان زنانی که به کرونا مبتلا بودند به صورت مرده متولد شدند. این در حالی است که تنها ۰.۶۵ درصد زنانی که به کرونا مبتلا نبودند شاهد مرده زایی بودند.

براساس تعریف مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، مرده زایی به حالتی اطلاق می‌شود که جنین پس از هفته بیستم حاملگی بمیرد. این مرکز می‌گوید یافته‌ها نشان می‌دهد زنان باردار در خطر بیشتری در مقابل کووید ۱۹ قرار دارند.

از ماه سپتامبر سال جاری میلادی تاکنون ۹۷ درصد زنان بارداری که در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه کرده اند واکسن تزریق نکرده بودند. این در حالی است که همه گیری نوع دلتای کرونا که شدت انتقال بالاتری دارد نگرانی‌ها را در این زمینه تشدید کرده است.

برای مثال، از ماه ژوئیه تا سپتامبر سال جاری میلادی که نوع دلتای کرونا در آمریکا غالب شد، ۲.۷ درصد زنان بارداری که به کرونا مبتلا شدند شاهد مرده زایی بودند. این آمار در زنانی که واکسن دریافت کرده بودند ۰.۶۳ درصد بود.

از همین روی، مقامات بهداشتی آمریکا و سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند زنان باردار بهتر است واکسن کرونا را دریافت کنند تا خطر مرده زایی در آن‌ها کاهش یابد. همچنین به زنان توصیه می‌شود پیش از تصمیم برای بارداری واکسن را تزریق کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    16 0
    خطر واکسن برای زنان باردار کم نیست
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    زنان باردار باید تزریق کنن چون مردم اروپا منتظر جواب آزمایش واکسن رو بقیه هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس