آسیب دیدن ده‌ها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به قدس و کرانه باختری

قدس و مناطقی از کرانه باختری امروز نیز صحنه حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها و زخمی و بازداشت شدن شماری از آنها بوده است.

به گزارش مشرق، قدس و مناطقی از کرانه باختری امروز شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با شهروندان فلسطینی بود.

به گزارش فلسطین الیوم، نیروهای اشغالگر ظهر امروز مانع ورود خانواده‌های درگذشتگان مدفون در آرامستان الیوسفیه در همجواری مسجد الاقصی شدند و به سمت آنها بمب صوتی شلیک کردند.

رژیم صهیونیستی در راستای یهودی سازی قدس چند روزی است که با وجود اعتراض گسترده اهالی قدس مشغول خاکبرداری از آرامستان الیوسفیه است که هر روز هم به درگیری با شهروندان فلسطینی منجر می‌شود که با تجمع در مقابل در آرامستان مانع ورود نیروهای صهیونیستی می‌شود.

منابع محلی گفتند، در حمله نظامیان صهیونیست به تجمع امروز شهروندان فلسطینی مقابل آرامستان الیوسفیه دو جوان فلسطینی بازداشت و چند نفر دیگر مصدوم شدند.

در شهر الخلیل در کرانه باختری نیز نظامیان صهیونیستی بعد از ظهر امروز در منطقه راس الجوره در ورودی شمالی این کشور با شهروندان فلسطینی درگیر شدند.

در این درگیری‌ها، زید الجنیدی جوان ۲۰ ساله فلسطینی نیز توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شد.

شهرک‌های بیتا در جنوب نابلس و بیت دجن در شرق این شهر نیز امروز شاهد حمله نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی بود که پس از اقامه نماز جمعه طبق روال هر هفته در اعتراض به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این مناطق راهپیمایی کردند.

نظامیان صهیونیست نیز مثل هفته‌های قبل با حمله به راهپیمایی این شهروندان فلسطینی در بیتا دستکم هفت نفر آنها را به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی و ۳۰ نفر دیگر را بر اثر استنشاق گاز اشک آور مصدوم کردند.

هلال احمر نابلس هم اعلام کرد که یک فعال خارجی هم در این راهپیمایی از ناحیه دست مجروح شد و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر هم مورد اصابت یک گلوله واقعی قرار گرفت.

در بیت دجن نیز دستکم ۱۹ شهروند فلسطینی بر اثر شلیک گاز اشک آور ارتش رژیم صهیونیستی به سمت آنها دچار حالتی از خفگی شدند.

نظامیان صهیونیست شش شهروند فلسطینی را هم در مناطقی از کرانه باختری بازداشت کرد.

سه جوان فلسطینی امروز از اردوگاه عسکر الجدید این شهر بازداشت شدند و در شهر رام الله نیز بشیر الخیری پیرمرد ۸۰ ساله و عضو دفتر سیاسی جبهه خللق در حمله به منزلش بازداشت شد.

در شهر بیت لحم هم دو جوان ۱۴ و ۱۷ ساله فلسطینی از روستای حوسان در غرب این شهر بازداشت شدند.

از سوی دیگر مقامات رژیم اشغالگر بازداشت اداری کاید الفسفوس اسیر فلسطینی را که در یکصد و هفتمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد تمدید کردند.

خالد الفسفوس برادر کاید حال او را وخیم خواند و گفت که کاید حافظه‌اش را از دست داده و به نظر می‌رسد که رژیم اشغالگر به وضوح تصمیم دارد که کاید را ترور کند.

او سکوت تشکیلات خودگردان در قبال جرایم رژیم اشغالگر در حق اسرا را شک برانگیز خواند و گفت: کاید همچنان مقاومت می‌کند و پیامش این است که به اعتصاب خود تا آزادی یا شهادت ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس