خطیب‌زاده: تمام تحریم‌های آمریکا باید یک‌جا برداشته شود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مواضع ما کاملا روشن است و تمام تحریم‌های آمریکا باید به صورت یک جا، موثر و قابل راستی آزمایی برداشته شود.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده در خصوص برخی گمانه زنی‌های رسانه‌ای در مورد پیشنهاد برداشتن گام به گام تحریم‌ها از سوی طرف غربی در مذاکرات وین گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص از ماه‌ها پیش گفته شده و دولت جدید نیز بدون هیچ لکنتی مواضع خود را اعلام کرده است.
وی اضافه کرد: تمام تحریم‌های آمریکا باید به صورت یکجا، موثر و قابل راستی‌آزمایی همراه با تضمین‌های عینی برداشته شود.
خطیب زاده تصریح کرد: تمام تمرکز ما در مذاکرات وین این است که به صورت جدی و با اراده کامل برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، هفته بعد وارد مذاکرات شویم.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران هم قاطع و هم روشن و منطقی است.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اصرار احتمالی طرف مقابل بر این خواسته گفت: ما طرف مقابلی نداریم، ما و ۱+۴، تمرکزمان بر چگونگی رفع تحریم‌های آمریکاست که پس از خروج ترامپ به صورت غیرقانونی علیه مردم ایران اعمال شده است.
طی چند روز اخیر نیویورک تایمز از احتمال ارائه پیشنهاد آمریکا مبنی بر آزادسازی بخشی از منابع مسدود شده ایران و اعمال برخی معافیت ها، در ازای تعلیق بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خبر داده است.
نیویورک تایمز با اشاره به گزارش آکسیوس، به نقل از برخی منابع آمریکایی نوشت: پیشنهاد آمریکا این است که ایران بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را در ازای آزادسازی برخی از پول‌های مسدود شده ایران از سوی آمریکا و یا اعمال معافیت درخصوص واردات برخی کالاها، تعلیق کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ب IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    9 0
    احسنت ،
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 0
    یک تاخیرایران در مداکره تله برحامی،ترس وداد تمام(همسایه ها،منطقه ودنیا)رادراورده-پس(غارتگران، مفسدان،خائنین،جنایتکاران ...)قدر مقاومت مردم ابران را ردانند ودست ازفساد،خوباختگی وشیفتگی به استکبار بردارندوالا هم مردم ایران وهم دشمنانی که بهشان امیدبستید،نیست ونابودتان میکنند
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 0
    آفرین دمتون گرم، همینو اجرا کنید و کوتاه نیاین!!
  • محمدایوب IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 2
    درود بر شرفتان آزاد مردان با توکل بر خدا وبا همتی مانند حاج قاسم. پوزه آمریکا را به خاک بمالید.
  • نام آشنا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 1
    جناب آقای سعید خطیب زاده : چرا از میزان خسارات وارده به اقتصاد ایران به دلیل خروج غیر قانونی ترامپ دیوانه از برجام به میزان 330 میلیارد دلار از سوی آمریکا هیچ صحبتی به میان نمیاورید؟ شاید با این یانکی های بی شعور و زبان نفهم رودربایستی دارید!!
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 6
    ديگه چي ميخواين؟!
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 6
    ديگه چي ميخواين؟!
  • DE ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 0
    سخنگوی وزارت خارجه گفت: مواضع ما کاملا روشن است و تمام تحریم‌های آمریکا باید به صورت یک جا، موثر و قابل راستی آزمایی برداشته شود. // بابا مثل اینکه شما صبح جمعه روزنامه نمیخونید .خواب تشریف دارید. تمام تحریمها بالمهره ! و یه هوکی و همچین قلمبه ای در یک روز برداشته شدند داش فریدون که گفت رورنامه های صبح جمعه هم نوشتند .حالا فرضا داش فریدون خالی بنده و الکی یه چیزی ندونسته میگه جان کریه که دیگه دروغ نمیگه خالی بندی هم نمیکنه .گفت امضا کن بره این کاغذ ها را به جان اون پیاده روی که باهم داشیم تو پیاده رو همه تحریمها رو ور میداریم میریم. / اینقدر بهونه نگیرید حسن فریدون یک دولت بدون کرونا و شسته رُفته آب رفته و ته صندوق بیت المال را آب و جارو کشیده تحویل داد. آ....آ تِموم.
  • DE ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 2
    آمریکا درباره دلیل خروج خود از برجام می گوید: پول هائی که بعد از توافق اتمی در سال 2015به ایران رسید ، نه صرف کاهش و حل مشکلات مردم
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    ازاد سازی دارایی های ایران که در ید امریکاست باید مقدم باشد ن بر عکس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس