کد خبر 1304637
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
سرلشگر جعفری نمایه

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) با بیان اینکه امروز در اوج قدرت هستیم، گفت: بزرگ‌ترین قدرت‌های نظامی جهان نمی‌توانند نگاه چپ به ایران داشته باشند.

به گزارش مشرق؛ سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در اجتماع بسیجیان استان همدان اظهار داشت: هفته بسیج هفته مردم و انقلاب است و انقلاب اسلامی بدون بسیج معنی ندارد و نیاز به جان‌فشانی‌های بسیجیان دارد.

وی بیان کرد: بسیج یعنی کسی که در راه انقلاب اسلامی ایثار می‌کند، بسیج یعنی عزم و اراده مردم برای حل یک معضل بزرگ اجتماعی، بسیج یعنی حرکت خودجوش مردم در انجام تکلیف الهی و بنابر فرمایشات امام خمینی(ره) بسیج لشکر مخلص خداست.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) با بیان اینکه مجاهد کسی است که با اخلاص برای رضای خدا تلاش می‌کند و صبر و تحمل می‌کند، افزود: بسیج در تمام سختی‌های انقلاب نقش‌آفرینی کرده و از قبل فرمان تشکیل بسیج، بسیجیان بودند و همه آن‌هایی که درصحنه‌های مختلف سختی کشیدند ولی از پای ننشستند بسیجی هستند.

وی اظهار داشت: بسیج مردمی از سال 1342 تا 1357 تحت رهبری امام خمینی(ره) و بعد از پیروزی انقلاب در عرصه‌های های مختلف امنیتی حضور داشته تا اینکه امام خمینی(ره) در سال 1358 بعد از تسخیر لانه جاسوسی و وقتی که متوجه شدند کار سختی با دشمنان انقلاب خواهیم داشت دستور تشکیل بسیج مستضعفین را دادند که با این فرمان بسیجیان سر از پا نشناختند.

جعفری ادامه داد: بسیجیان در هنگام جنگ با تشکل‌سازی از نیروی مؤمن و انقلابی از خاک اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند و این مسیر عظیم مبارزه با طاغوت و ظلم و استکبار و دفاع از جمهوری اسلامی را آغاز کردند و به خوبی این درس را انتقال دادند که می‌شود با کمترین سلاح و با ایمان مقابل ظلم طاغوت و نظام استکباری ایستاد و پیروز شد و بعد از آن در جنگ حزب‌الله، در یمن و... این راه ادامه پیدا کرد و این اتفاق بسیار بزرگ با حضور مردم بود.

وی عنوان کرد: نقش دیگر بسیجیان در از بین بردن ناامنی‌های بعد از جنگ همچون فتنه سال 88 بود و در این حوادث بسیجیان نقش‌آفرینی مؤثر، گسترده و سازماندهی شده و آموزش دیده شده داشتند.

فرمانده سابق سپاه گفت: مردم در بحران‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند و در هر کدام از حوادثی که در طی دوران انقلاب رخ داده اگر حضور مردم نبود ضربه بزرگی به نظام می‌خورد.

وی با بیان اینکه عظمت انقلاب اسلامی مدیون تلاش بسیجی‌ها است، افزود: امروز در اوج قدرت منطقه و حتی جهان هستیم؛ در صورتی که تمام جهان بسیج شدند که جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند اما نتوانستند وجبی از خاک ایران را به تصرف خود دربیاورند و هیچ کشوری با بزرگ‌ترین قدرت‌های نظامی جهان نمی‌تواند نگاه چپ به جمهوری اسلامی داشته باشد.

جعفری تأکید کرد: انقلاب اسلامی بدون حضور و نقش‌آفرینی مردم در مسیر انقلاب که همان بسیج هستند معنایی ندارد و به نوعی انقلاب بدون مردم و بسیج بدون مردم معنا ندارد و این افتخار همه بسیجیان است.

وی اظهار داشت: براساس فرمایش امام(ره) مجاهد فقط کسی نیست که در عرصه‌های دفاعی به جنگ دشمنان برود بلکه مجاهد آن کسی است که در راه خدا حتی زمانی که جنگ نیست برای رشد و ارتقای جامعه و اهداف انقلاب اسلامی مجاهدت می‌کند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) با بیان اینکه یکی از وظایف بسیج حل‌ معضلات بزرگ اجتماعی است، گفت: بسیج باید در راستای خودسازی جامعه و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی تلاش کند.

وی اظهار داشت: مردم برای رسیدن به یک جامعه اسلامی انقلاب کردند، تا عدالت جاری و فرهنگ جامعه، اسلامی شود و همچنین فساد در جامعه ریشه‌کن شود اما متأسفانه همچنان با این مشکلات مواجهیم، گرچه عدالت در بخش‌هایی محقق شده اما هنوز خیلی فاصله داریم و با مشکلات زیادی مواجهیم.

جعفری با تأکید بر اینکه بدون حضور اکثر مردم اهداف انقلاب اسلامی محقق نمی‌شود، ادامه داد: مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را در 5 مرحله تعریف کنند که مرحله اول پیروزی انقلاب اسلامی، مرحله دوم تشکیل و تثبیت انقلاب که 40 سال طول کشیده و سه مرحله دیگر انقلاب باقی‌مانده که مرحله سوم، اسلامی شدن دستگاه‌های نظام که بعد از انتخاب  رئیسی برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده و تمامی دستگاه‌ها با یکدیگر سازگار هستند و نگاه لیبرالیسمی در بین آن‌ها نیست.

وی ادامه داد: بیشتر مشکلات جامعه به این علت است که در اوایل مرحله سوم انقلاب مانده‌ایم و حتی در 8 سال گذشته برگشت به عقب هم داشته‌ایم .

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) اظهار داشت: دولت زمانی اعتبار دارد که از مردم کمک بگیرد و مردم نقش مؤثری در جامعه سازی دارند و این مسئله از انتهای سال 97 که رهبر انقلاب مستقیم جوانان متعهد و انقلابی را خطاب قرار دادند و از آن‌ها می‌خواهند که برای رسیدن به مراحل 4 و 5 انقلاب در راستای دولت سازی و تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کنند جدی‌تر شده است.

وی بیان کرد: مردم در هنگام حوادث طبیعی و دوران شیوع کرونا پای‌کار آمدند اما در جنگ نرم و مسائل فرهنگی و اجتماعی خیلی مشکل را حس نمی‌کنند در صورتی که ایجاد این حس در بین مردم خیلی مهم است و مردم باید در همه عرصه‌ها حضور پیدا کردند.

جعفری تشریح کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند مسئله امروز ما، مسئله حضور مردم، میل مردم و اراده مردم است و نقش مردم در تحول عظیم اجتماعی بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه نقش‌آفرینی مؤثر مردم باید در گام دوم انقلاب اتفاق بیفتد، افزود: براساس فرمایش رهبر نقش نیروهای بسیجی، نقش‌آفرینی در گروه سازی‌های کوچک برای کمک به مردم است و مردم باید مستمر در صحنه باشند و ما باید جنگ نرم را حس کنیم پس هر کس بتواند این حس و گفتمان سازی را ایجاد کند ثواب بالایی برده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) تصریح کرد: مقام معظم رهبری چند شرط برای کار جهادی گذاشته که در ابتدا باید خالص باشد و همچنین همراه با تلاش و سخت‌کوشی باشد و کاری کار جهادی است که یک عده مخالفت آن باشند ولی با انجام شود.

وی عنوان کرد: امیدآفرینی هم نوعی جهاد است وامروز این تکلیف به ‌اندازه ورود به جبهه مهم است و به همین اندازه اجر دارد و اگر کسی کاری برای خدا انجام دهد و مخالفت‌ها را تحمل کند جهاد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    8 4
    در اوج قدرت هستیم. چه قدرتی بالاتر از این که ما اجازه ندادیم پراید ۸ میلیون تومانی بشود ۱۵۰ میلیون. چه قدرتی بالاتر از این که یک برانداز هشت سال برکشور حاکم نبود. چه قدرتی بالاتر از این که آن برانداز جرات نکرد با اد بیات منقلی بزرگترین توهین را به شخص اول مملکت بکند. تازه قدرت ما اینقد زیاد هست که آن برانداز الان در زندان هست و در هفته وحدت به همراه اسحاق به حسینیه امام خمینی دعوت نمی‌شود
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 5
    اوج قدرت = صف مرغ-صف گوشت- صف یارانه- صف مسکن ملی - صف نونوایی- صف سیلندر گاز
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      2 0
      به راس کنسرتی سال ۹۶ شماها ربط داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس