نماینده آمریکا در وین، ایران را متهم به عدم همکاری کرد

نماینده دائم آمریکا در سازمان های بین المللی با طرح اتهام برضد ایران، تهران را تهدید کرد که در صورت عدم همکاری، شورای حکام برای رسیدگی به مسائل ادعایی واشنگتن جلسه فوق العاده برگزار می کند.

به گزارش مشرق، «لوئیس بونو» نماینده آمریکا در سازمان های بین المللی مستقر در وین در جلسه امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به لفاظی علیه ایران پرداخت.

مطابق بیانیه منتشر شده در وب سایت نمایندگی آمریکا در سازمان های بین المللی در وین، بونو ضمن اشاره به سفر اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس به تهران، ایران را متهم کرد که همکاری های لازم را انجام نداده است.

وی همچنین در ادامه افزود که آمریکا از این مسئله که ایران اجرای مفاد پروتکل الحاقی خود را متوقف کرده، عمیقا نگران است و این خود تاثیری منفی بر توانایی آژانس در ارائه تضمینی معتبر از عدم وجود مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران دارد.

بونو اضافه کرد که واشنگتن همچنین نگران تصمیم ایران برای توقف اجرای کد ۳.۱ اصلاح شده از ترتیبات فرعی موافقتنامه جامع پادمان‌ها، برخلاف تعهدات قانونی اش است.

نماینده آمریکا در این باره با لحنی دستورمآبانه ادامه داد: ما امروز تصریح می کنیم که کد اصلاح شده ۳.۱ از نظر قانونی برای ایران الزام آور است و نمی توان آن را به طور یک جانبه اصلاح یا تعلیق کرد.

وی همچنین افزود که ضروری است که شورا تلاش‌های دقیقه نودی ایران برای تضعیف وحدت هیئت مدیره و جلوگیری از اقدامات آن در مواجهه با ادامه عدم همکاری تهران را متوقف سازد.

بونو سپس با تهدید ایران، گفت: چنانچه عدم همکاری ایران فورا از بین نرود، از جمله در مورد موضوعات مطرح شده در دستور کار برجام، به ویژه احیای تداوم اطلاعات (مورد نیاز آژانس) در کرج، شورا برای رسیدگی به این بحران، چاره ای جز تشکیل جلسه فوق العاده قبل از پایان سال جاری نخواهد داشت.

اظهارات نماینده آمریکا در وین پس از آن بیان می شود که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه دیروز چهارشنبه، خطاب به شورای حکام گفت مذاکراتی که در تهران داشته بی نتیجه بوده است.

وی همچنین در نشست خبری خود در این باره گفت: معنی آن این است که ما نتوانستیم آن را به پایان برسانیم. من از رسیدن به یک تفاهم در این زمینه دست نمی کشم اما درباره مسائلی که دیروز با یکدیگر در حال صحبت بودیم نتوانستیم به توافق برسیم. بیش از این وارد جزئیات نمی‌شوم، فقط اینکه ما دیروز به توافق نرسیدیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سجادجون مانند الماس کمیاب IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    آمریکای توهم زده...
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    از کدوم تحریم نکرده تون بترسیم ؟
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 0
    برای بار هزارم، من خودم آمریکا درس خوندم میدونم یانکی جماعت کارش بلوف و جو سازی هست، به محظ اینکه بهشون حمله کنی و تو دهنی بهشون بزنی عقب نشینی میکنن. من باشم همین فردا یه چهار لیتر گازوئیل تو حیاط یکی ازین مجتمع های غنی سازی آتیش میزنم دودشو همه ببینن از دور هم فیلم برمیدارم و درست همین چند روزه قبل از مذاکرات سرو صدای رسانه ای راه ميندازم که ای داد ای بیداد خرابکاری کردن، گروسی هویج بیا جواب بده، ای هوااااار!!!!!! بعد میگم اسنادی بدست اومده که کار آمریکایی‌ها بوده باید جواب بدن بعد مذاکرات این ادعا رو هم ماست مالیش میکنیم می ره، عین همین کارهایی که یانکی ها و نوکرای اروپاییش میکنن!!!! یاد بگیرین با این حرومزاده ها نمیشه جنتلمنانه برخورد کرد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس