محکومیت 347.000.000.000.000 تومانی ایران در قرارداد کرسنت/هدیه زنگنه به یک شرکت کاغذی از جیب مردم

در صورت تداوم روند فعلی، در بهترین حالت محکومیت ایران در پرونده کرسنت ۱۲.۴ میلیارد دلار است، با در نظر گرفتن نرخ دلار ۲۸ هزار تومان، جریمه ایران در پرونده کرسنت حداقل ۳۴۷ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش مشرق، انتشار خبری مبنی بر محکومیت ایران در قرارداد کرسنت توسط خبرگزاری رویترز مجددا فضای رسانه‌ای کشور را نسبت به این قرارداد پر از ابهام و فساد حساس کرد.

مطابق خبر رویترز، شرکت اماراتی «دانا گاز» (شرکت مادر کرسنت پترولیوم) اعلام کرده است دیوان داوری بین‌المللی، شرکت ملی نفت ایران را به علت اختلاف بر سر تامین گاز با شرکت دانا گاز به پرداخت جریمه ۶۰۷.۵ میلیون دلاری معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان محکوم کرده است.

این جریمه ۶۰۷.۵ میلیون دلاری مربوط به بخش اول قرارداد کرسنت است. قرارداد کرسنت یک قرارداد ۲۵ ساله (۲۰۰۵-۲۰۳۰) بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت کرسنت پترولیوم است که در دعاوی حقوقی بین دو کشور در دو بازه زمانی ۲۰۰۵-۲۰۱۴ و ۲۰۱۴-۲۰۳۰ مورد بررسی قرار گرفته است.

در نتیجه به نظر می‌رسید که رقم جریمه ۶۰۷.۵ میلیون دلار ایران مربوط به بخش اول پرونده است. اما کمی بعدتر مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه غیرعلنی مجلس میزان محکومیت ایران در بخش اول (۲۰۰۵-۲۰۱۴) پرونده کرسنت را اینگونه بازگو می‌کند: «ما در قرارداد کرسنت به خاطر به کارگیری متهمینی در این پرونده در دولت آقای روحانی محکوم به پرداخت خسارت شده‌ایم و دادگاه ما را به پرداخت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار محکوم کرده است که از حساب ما برداشت خواهد شد».

برای تسویه محکومیت ایران از جیب هر ایرانی ۴ میلیون تومان برداشته می‌شود

در واقع رقم ۶۰۷.۵ میلیون دلار جریمه ایران در قرارداد کرسنت، سهم شرکت داناگاز (شرکت مادر کرسنت) از کل رقم ۲.۴ میلیارد دلار محکومیت ایران در بخش اول قرارداد بوده است. طبق شنیده‌ها در صورت تداوم روند فعلی، رقم محکومیت ایران در بخش دوم قرارداد کرسنت حداقل ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود.

سر جمع در بهترین حالت این پرونده برای ایران ۱۲.۴ میلیارد دلار آب می‌خورد که رقم بسیار بالایی است. با در نظر گرفتن نرخ دلار ۲۸ هزار تومان، جریمه ایران در پرونده کرسنت در بهترین حالت ۳۴۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ (۳۴۷ هزار میلیارد تومان) خواهد بود.

در صورت تقسیم این رقم به کل جمعیت کشور، درواقع هر یک از ۸۵ میلیون نفر ایرانی باید مبلغی بیش از ۴ میلیون تومان را پرداخت کنند تا جریمه حاصل از قرارداد کرسنت تسویه شود، حال آنکه رشوه و فساد مسئولان وقت وزارت نفت در دولت اصلاحات منجر به تحمیل چنین خسارتی بر کشور شده است. قراردادی که علاوه بر خسارات و عدم‌النفع‌های اقتصادی باعث تحکیم ادعاهای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران میشد.

سود ۱۲.۴ میلیارد دلاری برای شرکت که توانایی تامین مالی ۴۰ میلیون دلار را نداشت

نکته جالب توجه اینکه این رقم حداقل ۱۲.۴ میلیارد دلاری درحالی به جیب شرکت کرسنت سرازیر می‌شود که این شرکت در ابتدای قرارداد توانایی تامین مالی حتی ۴۰ میلیون دلار برای تضمین را نداشت، موضوعی که نصرالله پژمانفر، نائب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در برنامه جهان‌آرا در شبکه افق به آن اشاره کرده است و می‌گوید: «شرکت کرسنت یک شرکت ضعیف بوده که حتی در قرارداد توانایی تامین مالی ۴۰ میلیون دلاری را نیز نداشت».

بررسی سوابق شرکت کرسنت به خوبی نشان می‌دهد کارویژه این شرکت واسطه‌گری و دلالی است و این موضوع به قدری در زمان مذاکرات و انعقاد قرارداد در دولت دوم اصلاحات روشن بود که حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در نامه‌ای ایرادات قرارداد کرسنت را اینگونه توضیح می‌دهد: «فروش گاز به امارات از طریق واسطه (شرکت کرسنت)، عقد قرارداد طولانی (۲۵ ساله) با یک شرکت غیرمعتبر که در سنوات قبل نیز عملکرد ضعیفی داشته است و در میدان مبارک حقوق ایران را نادیده گرفته است، قیمت و شرایط قراردادی در مقایسه با سایر قراردادهای منطقه بسیار نامطلوب است».

کسب و کار شرکت کرسنت انعقاد قرارداد صوری، شکایت و طلب غرامت بود

مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره سوابق شرکت کرسنت اینگونه توضیح می‌دهد: «شرکت کرسنت یک شرکت بدسابقه بوده است که معلوم نیست به چه علت طرف قرارداد شرکت ملی نفت ایران در دولت دوم اصلاحات قرار گرفت. این شرکت در سال ۱۳۴۸ در رژیم طاغوت، قراردادی ۴۰ ساله با ایران در میدان نفتی مبارک امضا می‌کند که بعد از وقوع انقلاب به بهانه‌های مختلف به دنبال امتیازگیری از ایران بود».

وی افزود: «شرکت کرسنت یک شرکت کاغذی است و مشابه اتفاقی که در قرارداد ایران با این شرکت افتاده است در عراق و مصر نیز رخ داده است. این شرکت در سایر کشورها نیز تلاش کرده با انعقاد قراردادهای صوری و فسادزا با آنها و فسخ آن قرارداد به دنبال طلب غرامت از کشورهای مختلف بیفتد و کلا کسب و کار شرکت کرسنت همین بوده که یک قراداد فسادزا ببندد و بعد طلب غرامت کند».

چرا بیژن زنگنه با یک شرکت دلال قراردادی پر از رشوه و فساد امضا کرد؟

حال سوال اساسی این است که بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت و مسئولان این وزارتخانه در دولت دوم اصلاحات بر اساس چه منطقی با یک شرکت دلال و بدسابقه وارد تعامل گازی می‌شوند و گاز ایران را با قیمت پایین به این شرکت می‌فروشند و در نهایت منجر به جریمه حداقل ۱۲.۴ میلیارد دلاری ایران می‌شوند؟

به گفته کارشناسان در صورت بررسی پرونده متهمان داخلی در قرارداد کرسنت توسط قوه‌ قضاییه و محکومیت آنها، امکان تغییر رای دادگاه بین‌المللی در بخش دوم قرارداد و جلوگیری از محکومیت حداقل ۱۰ میلیارد دلاری ایران وجود دارد ولی جدای از این موضوع رسیدگی به پرونده کرسنت در داخل کشور از جنبه روشنگری افکار عمومی و اجرای عدالت بسیار حائز اهمیت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 123
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 50
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    17 13
    بهترین کار سپردن پنج ساله پارس جنوبی به دست اماراتیها است تا مردم بیش از این که درش هستند متضرر نشن
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      14 0
      خدا را شکر که یارانه من همچنان چهل و پنج هزار و پانصد تومان است!
    • AU ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      17 2
      عه؟! واقعا؟! باشه،قبول به شرط اینکه،شما و خانواده و باقی فک فامیلتون بیاد امضاء کنید تا اخر عمر،حقوق و مزایا و هرچی کار می کنید،بدید به ما! .. برو خودت رنگ کن! و در کشور خودت زندگی کن!
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      9 0
      این شرکت کرسنت حتما شریک همین خاینین هست و در این مبالغ جریمه نیز آنها شریک اند و شتیل میگیرند عدم محاکمه خاینین رفتن باقی مانده از ابرو کشور در جلو چشم مردم هست
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    10 27
    وزیران باهوش پارسی
    • رضا IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      13 2
      اشتباه نکن دوست عزیز اینا باهوشن ولی وطن فروشن .اینا در دادگاه نه بخاطر کرسنت بلکه باید بخاطر خیانت به کشور محاکمه بشن
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      8 8
      اتفاقا ما بهشون گفتیم مگه ترکی که همچین قراردادی بستی؟
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      10 0
      قوه قضاییه چرا در رسیدگی به اتهام زنگنه تعلل کرد تا اتهام تبانی قرار داد کرسنت رد بشه ، نمایندگان چرا به زنگنه رای اعتماد دادند تا ما در دادگاه بین المللی محکوم بشیم ؟
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      ملت یتیم و بی بزرگتر
  • بهروز IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 2
    آیا بستن قرارداد با یک کشور دیکر درحیطه اختیارات وزیر می باشد؟
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      6 4
      دوباره جماعت تقصیر رو گردن دیگری بیانداز افاضه می فرمایند! کلا هیچی تقیر اصلاح طلبا نیست
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    24 1
    اووووفف اعدام کنید درس عبرت برای نسلهای بعدی
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    22 0
    لطفا اموالش بفروشین بدهی را پرداخت کنین از جیب مردم ندین.
  • علی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    11 4
    فدای سرزنگنه ودوستانشو...
    • محدثه IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      فدای سر اصلاح طلبا
  • واقعبین IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    16 1
    حالا اینا از پول کی قراره پرداخت شه؟ کارگرا یا مسعولای اون دوره
    • DE ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      8 1
      تا مردم هستن دولت گدا برای جی دست تو جیب خالیش بکنه و پرداخت کنه دوباره یک بامبولی مثل مسکن ملی جوان و پیش فروش پراید و دلار و بورس راه میندازن که جیبشون پر کنند
  • امین IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 0
    به نظرم آقای رئیسی به وزیر نفت ماموریت بدن این قضیه را به صورت توافقی با طرف مقابل حل کند.خسارت کمتر بدیم بهتره تامبلغی که دادگاه لاهه تعیین کنه. لعنت بر خائنین نظام و مردم
  • حمید IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    10 8
    شما که حسابتون خوبه تاوان تصرف سفارت امریکا به تبعه آنجنگ هشت ساله وتحریم های نفتی چقدر میشه؟من براتون می گم 9999999999999999999999999999999990000000000000000000میلیارد تومن حتی بیشتر قبول ندارید حساب کنید 300میلیارد دلار فقط وفقط تحریم نفتی بود به تومن999999999999999999999999999تومن
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      11 3
      ساده نباش و مغلطه نکن، اونا سر دعوا رو شروع کردن، اگه این قضیه نبود، یه قضیه دیگه رو برای تحریم ها بهانه می کرد.
    • AU ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      19 1
      باشه شما درست می گید،بفرمایید که شما چرا سرخ پوستان رو کشتید؟! اونم هم سفارت گرفته بودن! چرا داروهاتون رو میرید روی افریقاها ازمایش می کنید؟! چرا مردم افریقا رو بردید امریکا و غرب نوکری کن! چرا روی سر مردم ژاپن بمب اتم ریختید؟! اصلا همه اینا هیچ! چرا کرونا رو ساختید؟! چرا مردم افغانستان و بچه هاشون رو می کشتید و بعد با جنازه هاشون با حالت لبخند،عکس می گرفتید؟! چرا عامل نارنجی روی سر مردم ویتنام ریختید؟! اصلا همه اینا هیچ! چرا در جنگ جهانی 100 میلیون انسان رو کشتید؟! اونا دیگه چه کار کرده بودن؟!
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    12 0
    چرا از جیب ما اموال زنگنه و کل مدیران دخیل در خسارت را مصادره کنید
  • محمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    10 0
    تمام افرادی که دراین زمینه دخالت ودخل وتصرفی داشته اند باید محاکمه وتمام دارایی های انها مصادره واشد مجازات زنگنه ودارودسته اش تا توانست به ایران خیانت کرد درصندوق بازنشستگی نفت هم چندین تخلف دارد اختلاف زیاد بین کف وسقف حقوقها
    • مجید IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      دوست عزیز , بخش اول صحبت شما بسیار متین بود اما در ادامه باید همه ما دلسوزان این مردم بایستی پیگیر شفاف سازی این موضوع بطور کامل باشیم از همه طرفای در گیرموضوع از ابتدا تا امروز از زنگنه تا احمدی نژاد تا جلیلی تا همین الان که فرافکنی ها اتفاق میوفته و هیچگاه دوطرف موضوع شفاف توضیح نمیدن , علی ایحال برای روشن شدن موضوع چراغ قوه کافی نیست بایستی مطالبه ما پروژکتور باسه برای روشن شدن موضوع
  • علـی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    8 1
    لعنت خدا بر باعث و بانیش
  • حسین IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 0
    ایشون بارها خودشون رو سرباز وطن معرفی کردن ! و گفتن حاضرن جون و آبرو برای وطن بذارن ! حالا وقتشه ! این همه کشته برای انقلاب دادیم نوبت بیژن هم رسید!
    • AU ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      شهید در راه خدا. اونم همه زنده و ناظر بر اعمال هستن...
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    8 1
    اون حسنک کلید ساز تازه این ژنرال احمقش را آورده بود پای کار یعنی فقط باید نارنجک بذاری توی دهن حسن و اسحاق و عباس آخوندی و این زنگنه زنگ زده و منفجرشون کنی تا دهن برای یاوه سرایی نداشته باشند بابا مملکت را بلد نیستید اداره کنید به چه زبونی باید بگیم عربهای پاپتی هم بهتر از شما هستند
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      زنگ زده رو خوب اومدی.دمت گرم.ولی داداش بهتره یه نگاه جزمی به وضع زندگی همین عربهای بقول شما پاپتی بندازی.آرزو میکنی کاش عرب پاپتی بودی.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    8 0
    پای رشوه های بی سروته زیادی در میان است. فکر میکنید آن دسته از کارگزاران و اصلاح طلبانی که حتی یک فرقون نداشتند و اکنون در کشورهای غربی و شمال تهران در منازل آنچنانی سلطنت میکنند این گنج قارون را از کجا آورده اند؟!
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 1
    خداازشما نمیگذره دروغ ننویسید یه طوری حرف بزنید که اون دنیاهم بتونیدپاسخ بدید ...علی ع اگرتقوانبودمن سیاستمدارترین مردعرب بودم
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 13
    اونم.تقصیر شماست گازش رو تامین نکردید.زیرش زدید امارات هم شکایت کرده. ۲۵ ساله باچین بستید مردم خر نیستند
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    مقصران این قرارداد باید محاکمه شوند هر کس که باشد
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 0
      روحانی - زنگنه (2نفرعاملین اصلی)
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    22 1
    لعنت خدا بر همه افرادیکه در مجازات زنگنه قصور کرده اند! اگر ملاحظات سیاسی احمقانه تان نبود در همان سال 92 فورا محاکمه می کردید و مانع می شدید!
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 0
    فقط کافی یه بدبخت فلک زده 10 هزار تومن از صندوق صدقه برداره از حلقومش میکشیدن بیرون
  • ایرانی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 1
    یکبار یک وزیر را اعدام کنید تا راست و چپ ماستهایشان را کیسه کنند . این نظام به جای اعدام مسولان خایین فقط معتادان و مخالفان سیاسی را اعدام میکند.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 0
    انقلاب شد که افرادی همچون زنگنه مسئول نباشند اگه افراد مسئول یکبار اعدام بکنند دیگه چنین فسادی رخ نمی دهد.
  • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 0
    همه خسارتها ی به کشورمان ایران عزیز مستقیم وغیر مستقیم ،محکومیت بین المللی ویا داخلی از اول تا آخر باید توسط دادستان عمومی در قوه قضائیه مورد بررسی دقیق قرار گیرد و با تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن بانیان ومسببین قرار داد کرسنت از محل اموال و دارایی های آنان اخذ و جبران شود.
  • مسعود IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    7 0
    محاکمه و مجازات بیژن زنگنه بدلیل انعقاد قراردادهای خسارت بار کرسنت و توتال و استات اویل و حذف سهمیه بندی سوخت که در مدت 5 سال حدود 100 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد نمود یک مطالبه عمومی است.
  • ابراهیم IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    11 0
    با سلام لطفا از دیوان محاسبات و سازمان بازپرسی بپرسید که کجا هستند وچکار می کنند واز مسئولینی که اینگونه وبدون اینکه مورد پیگرد قرار بگیرند چنین ضربه هایی به بقاء نظام وارد می کنند
  • ناشناس IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    7 0
    این آدم چطور با این پرونده سنگین چندین سال در راس مهمترین وزارت خانه این مملکت بوده وکسی ایشان رو دادگاهی نکرده!!!!
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 6
    خیلی نیست قیمت هواپیمای شخصی بابک زنجانی است دراین هشت سال ریشه مملکت وبیتالمال راباتبرکندندوسوساندند چه شرکتهاچه کارمندان چه مدیران چه مهندسان ووزراهمشون دستشون توی یک کاسه بود
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 0
    زنگنه و روحانی رو هزار بارم اعدام کنن کمه
  • بنده خدا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    خدا لعنتت ن کنه حالا می آیید وبرای ایرانی ها تقسیم می کنید
  • محمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    7 0
    قشنگ مشخصه همه چیز از قبل برنامه ریزی شده اس ، بعدشم کددم کشوری جرینه اش رو به ایران پرداخت کرده که ما هم پرداخت کنیم ، بعدشم این احمقها رو بگیرین گردن بزنید جسدشونم بنداز تو دریا ، وطن فروشهای خائن رو ما بالا اوردیم خودمونم پایین باید بکشیم
  • رضا IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    سلام اخه خود روحانی وقتیکه دبیر امنیت بود قرارداد با یک شرکت کلاه بردار به صلاح کشور نبود چطور شد که رییس جمهور شد قرارداد بااون شرکت به صلاح کشور شد اخه اینقدر بی کفایتی تا کی اون از احمدی نژاد که با یکدندگی و بیسوادی جلوی دوربین نامه تحریمهارو پاره کرد اینم از دولت تدبیر و امید که همه رو بیچاره کرد حالا باید صبر کنیم که اگه سید کارش درست باشه که هست. از وزیر نفت تا خود حسن شاه کلید رو فقط اعدام کنه چون حسن شاه کلید دونسته گزیده شده پس پشت پرده دلار زیادی بوده که به این رسوایی می ارزیده
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    7 0
    زنکنه را با عنوان مفسد فی الارض اعدام کنند - تمام اموال اورا مصادره کنند
  • سید رضا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 4
    واقعا مردم را چه عرض کردین ؟؟ بنده خودم به شخصه و به عنوان یک شهروند ایرانی نویسنده این متن را به دلیل دروغ با سیو این مطلب در آینده ای که همه میدانند با تداوم شرایط فعلی می رسد و پنهان ها آشکار میشود خواهم جست... اقتصاد ایران که با رشد ۷.۲ درصد در زمان اصلاح طلبان خود را به عنوان غول نوظهور در دنیا داشت اثبات میکرد در دولت عالی حضرت احمدی نژاد و وزارت خود همین آقای میرکاظمی و همکارانش به غارت و یغمای تاریخی رفت ...کو آن شعارهایی که آقایان احمدی نژاد و جلیلی و ...در آن دولت می گفتند تحریم ها کاغذ پاره است ؟؟؟
    • محسن IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      امکانش هست به مردم توضیح بدهید که اصلاح طلبها در دوران خاتمی و دوران روحانی دقیقا چه دستاوردی داشته اند؟ اقتصادی که با تکیه بر فروش نفت رشد کند، چه دردی از مردم دوا خواهد کرد؟ زمان احمدی نژاد موشک فرستادیم فضا. زمان خاتمی و روحانی چه کردیم؟ به دنبال مذاکره و برداشته شدن تحریم ها و فروش نفت. راه حلی بهتری هم داشتند؟
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    بیشرفا اونوقت ایران در مسیر پیشرفت قرار میگیره البته وارونه
  • رضا.پ IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    رئیس دولت های اصلاحات وتدبیر وامیدو وزیر نفتشان باید محاکمه وبه اشدمجازات برسندوجریمه فوق الذکرازآنان دریافت گردد.
  • ناشناس IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    از لعنت کند زنگنه و دارو دسته اش را .بگیرید این ملعون را .
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 1
    دور زدن تحریما باعث وبانیشه کلا ایران رو به زانو دربیارید ولش میکنید
  • سهیل IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    به زنگنه گیر ندید تو رو خدا .طبق گفته خودش در بازنشستگی باید روزی 15-14 ساعت با این سن کار کنه خرج زندگی در بیاره. واقعا انصافه
  • پری مجرد 45 ساله IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 0
    به خدا قسم زنگنه مفسد فی الارض است
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 0
    ب ز اصلی همین گروهبان زنگنه است بابک زنجانی فقط داشت ادای سایه زنگنه رو در می آورد
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    زنگنه و دارو دسته افساد طلبان از اول هدفشان لطمه زدن به مملکت و معیشت مردم بوده و جز خیانت از این جماعت افساد طلب نباید انتظار دیگری داشت.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    انشاالله بزمین گرم بخوره بادین ودنیای مردم بازی کرد
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    این نتیجه خوش خدمتی سرمایه های اسرائیل در ضربه زدن به مردم و نظام است. نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    زنگنه و مهدی هاشمی مفسد اقتصادی باید اعدام بشوند.
  • ناشناس GB ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    یک طرح صیانت هم از بیت المال انجام بشه بد نیست.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    این نتیجه فساد خاندان هاشمی و نوکران افساد طلبی است که برای خدمت به کدخدا مردم را زیر بار فشار معیشتی قرار داده اند.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 0
    قوه قضائیه باید هرچه زودتر این زنگنه احمق را با دستبند و پابند به دادگاه ببرد و مردم آرزوی اعدام زنگنه را دارند.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    این عددی نیست برای(زنگنه ،همدستان،مفسدها،منتصبان وهزاران استخدامی آقازاده ها وخودیها یش)پولهای که به عناوین مختلف حتی حقوق مرایا وانواع امتیاز وسهام ازحلقومشان بکشید بیرون
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    وقتی یک ابلهی بخودش لقب ژنرال را میده نتیجش میشه همین
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    لعنت بر حسن اسکاتلندی با این وزیر مفسدش
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    اصلاح طلبها ثابت کرده اند که برای خدمت بدشمن و ضربه زدن به نظام بطور عمدی اقتصاد کشور را نابود کردند.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    سال 92 هر چه گفتیم در رسانه ها برای لزوم محاکمه هرچه سریعتر زنگنه سانسور شد خدا لعنت کند که همان زمان کار را تمام نکردند
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    زنگنه فامیل ها و افراد تحت حمایتش را در اکثر پستهای مدیریتی بالا مجموعه های وزارت نیرو و وزارت نفت قرار داده است و وزارت نیرو و نفت تحت سلطه باند زنگنه است.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 8
    اگر قراردا کرسنت خیانت است یا از روی آگاهی ورشوه است یا شرایط آن موقع اقتضا می‌کرده یا از روی پل لگاهی بوده اما باطل کنندگان از روی آگاهی اولا باعث جریمه شده اند ثانیا ایران را از یک درآمد چندده میلیارد دلاری محروم کردند ثالثا این گاز را قطر پمپاژ کرد وفروخت نه خود خوری نه کس دهی گنده کنی به سگ دهی هرکدوم گروه باید محاکمه شوند
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    مردک خائن - حقشه توی میدون انقلاب توی قفس بزارنش تا مردم این حیوون مزدور اجنبی را تف بارونش کنن
  • ایرانی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    به خاطر اینکه یک مشت بی سواد میرن دنبال انجام کارهای بزرگ واقعا بر پدرتون لعنت که اینجوری منابع کشور بر باد میدین خدا ریشه هر ادم نالایق از بیخ بکنه
  • یحیی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 2
    چرا جرآت نکردید که زنگنه در برنامه افق ،باتوجه به اینکه دعوت شده بود.بیاید و همه مطالب را بگوید. شما فقط بلدید تهمت بزنید. لات کوچه های خلوت هستید.
  • ناشناس IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    چرا از جیب مردم بگیرن اون جنایتکاران خائنی که قرار داد بستن باید تاوان بدن .لعنت بر همچین مسئولینی
  • حامد IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    قوه قضاییه فقط برای محاکمه مردم عادی انگاربوجود اومده.یااگه احیانا یه مسئول رده متوسطی هم محاکمه بشه حکم واقعا خنده داربراش میبرن.مردم روازانقلاب واسلام ناامیدنکنید.
  • شهروند IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    قوه قضائیه که هست و ادعای برخورد با فساد رو داره ، این شخص هم داخل کشور راحت داره می چرخه، خوب الان راننده سرویس فلان شرکت باید بیاد رسیدگی کنه ؟!
  • DE ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    سر جمع در بهترین حالت این پرونده برای ایران ۱۲.۴ میلیارد دلار آب می‌خورد که رقم بسیار بالایی است. با در نظر گرفتن نرخ دلار ۲۸ هزار تومان، جریمه ایران در پرونده کرسنت در بهترین حالت ۳۴۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ (۳۴۷ هزار میلیارد تومان) خواهد بود. که این سوای 18000000000 هیجده میلیارد دلار ارز جهانگیری و 65 تن طلا و هزاران میلیارد تومان حقوق نجومی ...و بر باد دادن فرصت 85 میلیون نفر در عرض بیش از 30 سال تحمیل اصلاح طلبکاران و غربگدایان به مدیریت ایران است . خدا ازشون نگذرد و توبه رای دهندگان به این جرثومه های فساد و رانت و شیتیل و دلالی را قبول کند که در گناه و ظلم عظیمی به مردم ایران شریک هستند و نگذاشتند آب خوش از گلوی ملت ایران فرو رود.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    وقتی کارمندان نفت و گاز با زدو بند مالک ویلاهای آنچنانی و چند تا خونه و سفر خارجی و ماشین سانتافه می شن دیگه زنگنه باید چکار کنه
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    از آقای اژه ایی تقاضا دارم بیش از این تعلل نکنند و زنگنه را بازداشت و محاکمه کنند تا درس عبرتی برای بقیه مفسدان شود و این تعلل در محاکمه زنگنه و سایر مفسدان باعث خراب شدن وجهه عدالت گستری قوه قضائیه شده است بهتر است هر چه زودتر زنگنه را محاکمه کنید تا شاید جلوی جریمه شدن میلیارد دلاری ایران در دادگاه بین المللی گرفته شود مدارا و تعلل تا کی و چرا
  • ایرانی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    کسی که به کارگرای بدبخت زیردستش ظلم کنه عاقبتش باید محاکمه وزندانی بشه. لج کردن بامردم ضعیف همینه که اهشون دامنتو گرفت
  • نفتی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    بی شرف زنگنه خدا لعنت کنه تو و جد آبادت خیلی بی شرف هستی تو و دولتی که تو وزیرش بودی خدا ازتون نگذره .
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    14 0
    چرا محمدرضا باهنر این رشوه بگیر کلان کرسنت را دستگیر و محاکمه نمی کنید ؟؟؟ از چی می ترسید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 0
    این آقا زنگ زده بود نه زنگنه
  • حقگو US ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    10 0
    زنگنه اگر در سال 92 وزیر نمی شد ، ایران هیچ وقت محکوم نمی شد تمام کسانی که می تونیستن کاری کنن و نکردن مقصر هستند ، دولت حسن روحانی که زنگنه رو معرفی کرد ، مجلسی که به زنگنه رای اعتماد داد و ...
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 3
    نوش جونشون اینهمه شماها دزدید یک ده هزارم درصدم اونا بخورن فرقی به حال مردم ایران نمیکنه
    • AU ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      میشه شماره کارت های بانکات و رمز عبور همشون رو بزاری اینجا تا ملت که هیچ! حداقل ضعفا و یتیم ها از حساب بانکی شما استفاده کنن و نوش جونشون بشه! همه با این اظهار نظر شما،فهمیدن،چه ادم فداکاری هستی!
  • جلال IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    این پول باید از جیب پامچال آقای زنگنه وروسای جمهوری وقت ومسئولین مربوطه در زمان بستن قرارداد،داده شود درغیر این صورت همه ی شما درمیان به مردم ایران واموالش یکی هستید!
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 1
    مشکلی نیست دلار و 50هزارتومن کنید ۶ماهه 12میلیارد دلار جور میشه
  • جلیل IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    چرا اسم باهنر. و مهدی هاشمی دلال ثبت کرسنت را نمی آورید؟ باید این جریمه از اموال باهنر، هاشمی ها و زنگنه ورئیس جمهور وقت وامضاکنندگان این قرارداد ورئیس مجلس وقت داده شود تا خیانت به مردم ومیهن جواب داده شود!
  • غلام IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    7 0
    دزدی وغارت بیت المال بعدازرحلت امام(ره) توسط رفسنجانی وژنرال هایش شروع شد ومتاسفانه کسانی که باید جلوی آنها را می گرفتن مصلحت اندیشی کردن واین راه ادامه دارد
  • ایمان IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    مملکت رو چپاوول کردید مسولین نالایق
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 6
    کسی که قرارداد را باطل کرده باید محاکمه شود گناه زنگنه چیست؟۵۳۷۶
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    دستگاه قضایی مسئوله که زنگنه و گروهش رو به موقع محاکمه نکرده و بعد نمایندگانی که به زنگنه رای اعتماد دادند تا در دادگاه تبانی قرار داد کرسنت اثبات نشه
  • کاربر IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 6
    بیشرفا نمیشه بگید هدیه احمدی نژاد به یک شرکت کاغذی . احمدی نژاد بود که قرارداد کرسنت رو بهم زد یا زنگنه؟
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    لطفا این مثلث شوم را کت بسته با یک بلم بفرستید به امارات تا هر کار خواستند با اینها انجام دهند! بدهی اینها ربطی به ایران ندارد.
  • بوسجين IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    شياطين عجب تله اي كذاشتند براي اين دولت و ملت ايران كه از يك طرف دولت قبل را متهم كنند و از طرف ديگر دست و پاي اين دولت را در پوست گردو بكذارند و از طرف ديگر خود تبريه يا حداقل در ذهن تلريخي ملت به فراموشي بسپارند بودجه دو سال اين كشور بودجه كمي نيست انهم در اين شرايط ملت و دولت خدايا به كجا شكايت كنيم و درد ما را به كي پگويم كه چه هنرمتدانه و رندانه پول اين ملت را يا مي خورند و يا مي خورانند به ملت هاي ديگر انهم در شرايط اوضاع ملت چنين است و با پرويي هم تازه از ملت طلبكارند واي بر كساني كه چنين جرثومه هايي را به ملت تحميل كرده اند به جاي ساختن ويرانه بر جاي ميگذارند زمين سوخته سياستي دشمن در حورد دشمن اعمال مي كتد تا تسليماشان كنند
  • .... IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    7 0
    حالا از کی باید شکایت کنیم؟؟ چه اوضاعیه بره مملکت درس کردن..اینه آینده روشن ایران؟؟؟؟؟؟؟ یه مشت بی مصرف ..بی غیرت
  • ررر IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 7
    نویسنده این مطلب یکطرفه به قاضی رفته یعنی هر چه مشکل بوده برای اصلاح طلبان بوده دیگران فرشته بودند ، اقای نویسنده نگفته اگر زنکنه ، روحانی و .... این همه مضر برای کشور بودند چطوری از انواع نهادهای اصولگرا و اطلاعاتی و امنیتی و مجلس انقلابی مهر تایید میگیرند وزیر ، و ربیس جمهور میشن. این نشون میده مقصرن یک گروه خاص نبودند .کسانیکه به قراردادهای بین المللی پایبند نیستندو زیر قرارداد زدند و اجازه ندادن گاز صادر شود باید فکری به حال دادگاههای بین المللی می کردند. از اینکه زیان هنگفتی به ملت و کشور وارد شده حرفی نیست ولی اجازه بدید در یک دادگاه بیطرف روحانی، زنکنه ،خاتمی هم در منظر مردم حرفشان را بزنن انوقت هر کسی که مانع اجرای قرارداد شده و خسارت سنگین به کشور وارد کرده را هم محاکمه کنبد . مگر خسارت به کشور در دوران اصولگراها کم وارد شده هزاران مورد است که منافع ملی رعایت نشده اتش زدن پول ملت در کشورهای عربی کم خسارتی است در حالیکه مردم ما به نان شب محتاجند درامد نفتی کشور نصیب چین ، روسیه و گروهای شبه نظامی میشود. اجازه بدید در یک تریبون ازاد و دو طرف موافقین کرسنت و مخالفین کرسنت در منظر مردم و هیات منصفه ازاد عقایدشان را بیان و انوقت نظر سنجی و رای منصفانه را به مردم بسپارید هر چه شد عملی کنید. فکر میکنید چرا بعد چندین سال و اتهام این همه خسارت ، چنین دادگاهی تشکیل نمیشود ¡¡¡¡¡
    • ررر IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 1
      اگر دلیل موجه ای برای فسخ قرارداد و تعهد بین المللی نداشته باشی معلومه نتیجه دادگاه چه خواهد بود ،چرا کسانیکه بدون دلیل قانون پسند جلوی اجرای یه قرارداد بین المللی را که قایل اصلاح و بازنگری هم بود قربانی لجبازی و آتو گرفتن جناح های به اصطلاح دلسوز از همدیگر کردند و باعث خسارت عظیم برای کشور شدند سوال نمی کنید و آنان را به پای پاسخگویی وادار نمی کنید. چطور کسی که قرارداد را بسته باید محاکمه شود البته حتما باید چون قراردادی را نتونستند به ثمر برسانند باید پاسخکو باشند ولی کسانی که جلوی اجرای یک قرارداد بین المللی را گرفتند را تبریه می کنید.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 2
    بیچاره ملت ایران که زیر دست شما هستند وبه اصطلاح می خواستید از حقوق آنها و چپاول ثروت ملی جلوگیری کنید دودستی دارائیهای این مردم را به بیگانگان هدیه می دهید و تقصیر را به گردن چپ و راست خودتان می اندازید وبا این عوامفریبی خودتان را بیگناه نشان می دهید
    • AU ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      حالا شما تنها دلسوز ملت کجا تشریف دارید،کمی از خدمات رایگان و دلسوزانه خود برای ملت هم بفرمایید،تا همه بفهمن افتخارات با چه قهرمانی رو دارن؟!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 10
    خدارا که قبول ندارید لا اقل وجدان داشته باشید اگ ه راست میگید چرا اجازه دفاع نمیدید ومیترسید اقای زنگنه حرف بزنه گفت تو تلویزیون مسایل را بگم همه درستکارا وحشت کردند!!!
  • فینا IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    خیانت به مردم رنج کشیده خیانت به قرآن ودین است وباید اعدام شوند.این کافران
  • شهاب سنگ IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    ای حمید خوابه یا خودشو زده ب خواب ای حمید نمیفهمه یا خودشو زده ب نفهمی .سفارت:خانه جاسوسی بود محل....بوده- وجنگ:تحمیلی بود عراق شروع کرد(لابد دوست داشتی ایران تسلیم صدام بشه و تو به بعثی ها بگی اق دایی)- و تحریم:گفتن یا تحریم یا ذلت گفتن یا تحریم یا ...(بروتحقیق کن تا بفهمی قرار بوده چ بلایی سرغیرت و و و اگه ذلت رو انتخاب میکردی قراربوده بیاد) امثال شما با این تفکرات اشتباه برعکس و خائنانتون مملکتو ب فنا دادین.احتمالا البانی نشین یا تسلیم طلب یا...سعودی یا...هستی.علی برکت ا..‌
  • حسین IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 10
    سلام چرا یکطرفه به قاضی میروید نقش دارو دسته آقای جلیلی در عدم اجرای قرارداد کرسنت چه بوده؟ چرا صدا و سیمای میلی جلوی حضور زنگنه در برنامه افق را گرفت ؟ حالا که گند کار درآمده آقایان فرار به جلو کرده و از هیچکدام از دلواپسان که باعث ضرر و زیان شدند خبری نیست !! نقش مهره های کت گل فعلا مغفول مانده !
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    امارات در شهادت بعضی از عزیزان ما نقش داشته.حتما باید علاوه بر سیلی متحمل بار مالی هم بشه.
  • شیردل IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    11 0
    ای واویلا .چند برابر این پول رو تو بورس از ما خوردن کسی نگفت فساد شده کسی رو هم دستگیر نکردن الان به نظرتون میان حسن کلید رو برای این چندر غاز پول دستگیر میکنن چقدر ساده این ما دیگه به این دزدی ها و پدر سوخته بازیا عادت کردیم .کی بود کی بو من نبودم دیگه تو این مملکت شده عادت!
  • عرفان IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 6
    خوب بدین جریمه رو مثلا اگر ندین به ملت میرسه.نوش جونشون
  • سید IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    احتمالا حاج آقا زنگنه بعد از محاکمه به چند سال حبس تعزیری محکوم و مادام العمر از انتصاب در پستهای دولتی محروم میشوند و ملت هم 347 هزار میلیار تومان ناقابل از جیب خواهند پرداخت.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    خدا به داد این مردم برسه. خدا خائنین رو لعنت کنه.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    ایران همچینپولی ندارهو نمیده ... اقای زنگنه و نهدی هاشمی و روحانی. باید بدن
  • habil CA ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 1
    همه میدونن بابت عدم اجرای قرارداد کرسنت جریمه شدیم که هدیه دولت احمدی نژاد به ایران بود
    • بوسجين IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      از روي نااگاهي حرف نزنيد بر طبلي نكوبيد كه فضا براي خاينين فراهم شود اولا زمان خاتمي بود ذلت بار بود در اين مدت چرا رسيدگي نكردند و ثانيا زنگنه و روحاني قول داده بود كه راست و ريست كنند با توجه به محكوميت اوليه كرسنت شد انتخاب اين رشوه گير براي وزارت جريان پرونده را برگرداند
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    حالادولت تو بورس ۳۰۰ میلیون از ما برداشت، پس منت سرما بگذاره از من و خونوادم و دورو اطرافیام کم نکنه اگه ممکنه. البته واقعا عذرخواهم از دولت ببخشند
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 1
    خورد خورد بردان از حسابها معلوم نمیشه این که دیگه ناراحتی نداره خودت رو ناراحت نکن مادر!!!! الهی مادر فدات بشه
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    بیژن زنگنه و امثال اینها تمام فساد های که کردن و پول های که بالا کشیدن باید دارایی هایشان مصادره شود و به بیت المال بازگردانده شوند و اشد مجازات برای انها در نظر گرفته شود ولی متاسفانه می بینیم مجازات های بسیار ناچیز برای اینها در نظر گرفته می شود ایا کسی می داند حسن کجاست و چرا به خاطر خیانت هایش محاکمه نمی شود.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    در این خصوص مسعولین صغیر ممیز هستند صغیر هم از نظر قانون هیچ مسعولیتی ندارد ما باید در دادگاه لاهه یک لایهه مفصل تقدیم کنیم وبگم اینا دزذودر قبال امضای قرارداد سفیه بودند ولی صندلی ریاست ودزدی را دوس دارن وزور ملت هم به اینا واقعا نمیرسه از این به بد به ادمای عاقل رای مدهیم ورییس جمهور دانا انتخاب میکنیم
  • تاجر IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    به نظرم هر مبلغ خیانتی صورت گرفته، توسط خود خائن باید پرداخت گردد. برای درس عبرت تمام خائنان، زنگنه باید عبرت تاریخ شود.
  • ملا اسحاق رسول IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 1
    جناب زنگنه ،سالها خدمت کرد،فقط در این قسمت اشتباه نبوده ،اذیتش نکنید لطفآ،
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    با پول خسارت این خیانت و وطن فروشی می شود خط 6 و 7 مترو تهران را تکمیل کرد + احداث و تحویل کامل شامل تامین ناوگان خطوط مترو پرند + پردیس بومهن رودهن + اسلامشهر تا میدان قائم + 50 کیلومتر خط مترو کامل و مجهز از میدان آزادی تا قلعه حسن خان شهریار اندیشه فردیس ملارد تا فرودگاه پیام + 43 کیلومتر خط 10 مترو تهران + 11 کیلومتر توسعه شرقی خط 4 تا سمت جانبازان + 5 کیلومتر توسعه غربی خط 4 به سمت جنت آباد + 4 کیلومتر توسعه شرقی خط 2 تا پایانه جدید شرق + خط 8 تهران به شکل کامل + 10 کیلومتر مترو تبریز + 20 کیلومتر مترو اهواز + 10 کیلومتر قم + 10 کیلومتر مشهد + 20 کیلومتر کرج + 10 کیلومتر شیراز + 10 کیلومتر کرمانشاه + 10 کیلومتر اصفهان و همه این ها تکرار می کنم با تامین قطار و تجهیز 100 درصدی می شد ساخت و تحویل ملت داد خیانت ، فساد و وطن فروشی تعاریفش کاملا ارتقا پیدا کرد .
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    این که عددی نیست،، نگاه کنید هر نفر بطور میانگین 10 میلیون تو بورس ضرر کرده ببین چندر هزار میلیارد میشه
  • محمد IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    دوستان گلریزون کنید برای آقای زنگنه ثواب داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس