کد خبر 1304272
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
دموکرات‎ها در دوراهی حمایت یا عبور از «بایدن»

اعلام آمادگی بایدن برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، تنش‌ها در میان اعضای حزب دموکرات به عنوان حزب متبوع وی را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، نگرانی‌های حزب دموکرات آمریکا پیرامون جایگاه سیاسی «جو بایدن»، در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور و اعلام آمادگی رئیس جمهور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، افزایش یافته است.

به گزارش «آسوشیتدپرس و پولیتیکو»، زمزمه مخالفت دموکرات‌ها با نامزدی «بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، پس از اعلام آمادگی وی برای حضور در این انتخابات، به مخالفت با صدای بلند تبدیل شده است؛ زیرا آن‌ها بر این باورند که جایگاه سیاسی «بایدن» در کم‌تر از یک سال از آغاز دوره ریاست جمهوری‌ای اش چنان ضعیف است که موفقیت در انتخابات ۲۰۲۴ را برایش بعید می‌کند.

تعداد دموکرات‌هایی که رسما با نامزدی «بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری مخالفت می‌کنند، در حال افزایش است.

در حالی که چنین بازی‌های پر اضطرابی در میان حلقه سیاسی در واشنگتن رایج است، اما نگرانی از جایگاه سیاسی نامطلوب «بایدن»، سبب شده تا این نگرانی به ایالت‌ها و حوزه‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نقش محوری دارند، نیز سرایت کند.

در حالی که «بایدن» ۷۹ ساله در تلاش است تا خود را آماده نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نشان دهد، گمانه زنی درباره فهرست جانشینان احتمالی وی نیز تشدید شده است.

وضعیت «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز معمایی سیاسی است؛ نظرسنجی‌ها نشان دهنده محبوبیت کم‌تر وی نسبت به رئیسش است.

در حالی که از هریس به عنوان زنی با قابلیت کسب عنوان نخستین زن سیاهپوست و آسیایی تبار در اتاق بیضی شکل کاخ سفید، یاد می‌شد، کاخ سفید تاکنون فرصت‌های اندکی برای ابراز وجود در اختیار وی گذاشته است.

«هریس» در صدر این فهرست قرار دارد و نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مانند «پیتر بوتجیج» و «کوری بوکر»، نیز به عنوان جانشینان احتمالی «بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دیده می‌شوند.

«بیل برتون»، استراتژیست دموکرات، بر این باور است که شماری از عوامل مانند ظهور مجدد «دونالد ترامپ»، بهبود اوضاع اقتصادی، پایان کرونا و ... می‌توانند فضای سیاسی موجود آمریکا را کاملا تغییر دهند.

همزمان کاخ سفید تلاش می‌کند تا گمانه زنی‌ها مبنی بر ناتوانی «بایدن» برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با توجه به جایگاه سیاسی فعلی وی را خنثی کند.

با وجود خوش بینی موجود در میان این افراد، تنش‌ها در کاخ سفید واقعی است.

این تنش‌ها ریشه در عوامل متعددی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به انتقاد متحدان «هریس» به محدود شدن نقش وی و بی توجهی سناتورهای ارشد دموکرات به «هریس» اشاره کرد.

مهم‌ترین دلایل ناامیدی دموکرات‌ها از پیروزی «بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، نزدیک شدن وی به منطقه خط قرمز با رای دهندگان سیاه پوست، دور شدن رای دهندگان طبقه متوسط از «بایدن»، عدم اجرای اصلاحات در ساختار پلیس، بحران مهاجرت، هستند.

به نظر می‌رسد حامیان «بایدن» که به شدت نگران موفقیت و روی کار آمدن جمهوریخواهان در پایان دوره ریاست جمهوری وی هستند، از ارسال پیام نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، هدفی را دنبال می‌کنند و آن، بستن فضای نامزدهای احتمالی دموکرات است.

به زعم منتقدان «بایدن»، با بررسی یک سال حضور وی در کاخ سفید، مشخص می‌شود که وعده‌های انتخاباتی وی عملی نشده و بی اعتمادی به وی افزایش یافته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس