کامالا هریس

اشتباهات بایدن در افغانستان و شواهدی مبنی بر نامساعد بودن شرایط روحی و جسمانی وی و همچنین اظهارات عجیب وی باعث ایجاد موج جدید گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کنار رفتن قریب‌الوقوع بایدن از کاخ سفید شده است.

سرویس جهان مشرق -  وضعیت سلامتی رئیس‌جمهور آمریکا در هاله‌ای از ابهام است و سوال اینجاست که آیا شاهد کنار گذاشته‌شدن او از قدرت و جانشینی معاونش خواهیم بود؟   حساسیت بالایی روی سلامت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا وجود دارد به همین دلیل خود نامزدها اقدام به انتشار اطلاعات خود درباره سلامتی خویش می‌کنند. در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ نیز بایدن پرونده سلامتی خود را به صورت علنی منتشر کرد که نشان می‌داد کاندیدای دموکرات‌ها قبراق‌تر از همیشه است!

با این حال برخی اتفاقات که کم‌تعداد هم نیستند نشان می‌دهند که حداقل بایدن نمی‌تواند خود را در مقابل چشمان تیزبین منتقدان جمهوری‌خواه خود عالی نشان دهد، به خصوص اینکه برخی نشانه‌ها می‌گویند که ممکن است حق با آنان باشد.

در طول ماه‌های گذشته بایدن گاف‌های مختلفی در طول مصاحبه‌ها و سخنان خود داشته است. حتی در این میان بایدن برخی از مواقع نتوانسته است یک پلکان هواپیما را در مقابل چشمان خبرنگاران طی کند. نمونه آن مربوط به ۲۹ اسفندماه سال گذشته بود که وی هنگام ورود به هواپیمای ریاست‌جمهوری پایش لغزید و سوژه شبکه‌های اجتماعی شد.

علاوه بر این فهرست طولانی از لکنت‌های زبانی بایدن در طول ماه‌های گذشته وجود دارد که واقعاً فراتر از انتظار است. بماند اینکه جمهوری‌خواهان هم در تشدید این فضا نقش خیلی زیادی داشته‌اند.

به عنوان مثال بایدن در دسامبر سال ۲۰۲۰ زمانی که درباره اجرای یک قانون با سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، ناگهان گفت: «من بعضی از بیماری‌ها را گسترش خواهم داد و مجبور به استعفا می‌شوم.» جالب آن که هریس در همین مصاحبه حضور داشت و ناباوارانه سر خود را تکان می‌داد.

زمانی که بایدن قصد داشت تا واکسن کرونا را تزریق کند، در یک کنفرانس خبری بعد از اعلام آن گفت: من این کار را برای ایجاد اعتماد عمومی به واکسن انجام دادم. او سپس، هریس را «رئیس‌جمهور منتخب» نامید که به همین دلیل واکسن می‌زند!

به گزارش فارس؛ بایدن در اولین نشت خبری خود نام «اشرف غنی» را به اشتباه کیانی می‌گوید: ژنرال آستین (وزیر دفاع آمریکا) تازه با کیانی دیدار کرد. او رهبر افغانستان در کابل است... منتظر دریافت اطلاعات درباره آن (این دیدار) هستم.

همین طور در اجلاس اخیر گروه ۷ نیز بر اساس فیلم‌های پخش شده وی کاملاً در درک موقعیت مکانی و زمانی خود سرگردان شده است و نمی‌داند که دقیقاً کجاست.

وضعیت شکننده هریس در افکار عمومی

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا از سوی اکثریت مردم این کشور، فاقد صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری است، اما آنها انتظار دارند که هریس پیش از اتمام دوره جو بایدن، جایگزین او شود. بر اساس گزارش مؤسسات افکارسنجی و رسانه‌های آمریکایی، با وجود سقوط محبوبیت هریس، وی احتمالا جانشین جو بایدن رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

در آخرین گزارش افکارسنجی مربوط به سقوط محبوبیت هریس، موسسه راسموسن اعلام کرده که تنها ۴۳ درصد مردم معتقدند وی دارای شرایط لازم برای مدیریت کشور است. در مقابل، ۵۵ درصد معتقدند وی فاقد صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری ایالات متحده است. از میان این افراد، ۴۷ درصد آنان که به احتمال زیاد در انتخابات شرکت خواهند کرد، معتقدند هریس اصلاً فاقد صلاحیت است.

احتمال کنار رفتن بایدن از قدرت / آیا کامالا هریس رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود؟

محبوبیت پایین به دلیل نقش‌آفرینی ضعیف هریس در کشور

این اعداد اندک احتمالاً به دلیل نقش‌آفرینی ضعیف وی در کشور یا وجود ناکامی در حل‌وفصل بحران مرزی و لایحه اصلاحات انتخابات لیبرال که در کنگره تصویب شد، است. گزارش‌های مختلفی از جنگ نیروهای ارتش ایالات متحده در افغانستان منتشر شده، اما هریس در بحران افغانستان با وجود اینکه پیشتر به عنوان قهرمان زنان افغان شناخته می‌شد، سکوت کرد.

راسموسن از رأی‌دهندگان احتمالی در مورد نظر آنها در مورد نخستین معاون رئیس جمهور زن و سیاه پوست پرسش کرده است. اکثر آنها احساس ناخوشایندی داشته‌اند. با یک حاشیه ۵۶ تا ۴۱ درصدی، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که دیدگاه منفی در مورد سناتور دموکرات پیشین کالیفرنیا دارند. به هر ترتیب، این شرایط نمی‌تواند در صورت خروج بایدن از کاخ سفید از ارتقای وی جلوگیری کند.

احتمال کنار رفتن بایدن از قدرت / آیا کامالا هریس رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود؟

نظرات کامالا هریس، معاون رئیس جمهور در مورد افغانستان

کامالا هریس در مورد بحران افغانستان سکوت کرده و از هفته گذشته در نشست‌های عمومی شرکت نکرده است.

معاون رئیس جمهور در چهار جلسه ارائه توضیحات با حضور جو بایدن و تیم امنیت ملی وی شرکت کرده است. اما به جای توضیح به مردم، در توییتر در مورد موضوع افغانستان اعلام نظر نموده است.

در ۱۸ آگوست، معاون رئیس جمهور توئیت کرد که مأموریت ایالات متحده بازگرداندن ایمن آمریکایی ها، متحدان و افغان‌های آسیب‌پذیر است. ما حدود ۲۰ سال پیش روانه افغانستان شدیم. اینک، مأموریت ما بازگرداندن ایمن آمریکایی ها، متحدان ما و افغان‌های در معرض آسیب از خاک این کشور است.

در روز پنج‌شنبه، وی بار دیگر توئیت کرد که آنها با دقت در حال پایش شرایط افغانستان هستند. هریس بر اظهارات روز ۱۸ آگوست خود تأکید کرد که اولویت ایالات متحده، خارج کردن شهروندان آمریکایی، دارندگان ویزای مهاجرتی ویژه و افغان‌های در معرض آسیب از این کشور است.

احتمال کنار رفتن بایدن از قدرت / آیا کامالا هریس رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود؟

بسیاری از آمریکایی ها احساس می‌کنند که هریس جایگزین بایدن خواهد شد

اقدامات اشتباه بایدن در افغانستان و اظهارت عجیب و همچنین گزارش‌ها در خصوص نامساعد بودن شرایط روحی و جسمانی وی، باعث ایجاد موج جدید گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه بایدن به زودی کاخ سفید را ترک خواهد کرد، شده است.

۵۱ درصد پاسخ‌دهندگان در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال دارد که بایدن کاخ سفید را ترک کرده و هریس پیش از انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی جایگزین وی شود، معتقدند که این اتفاق روی خواهد داد. ۳۷ درصد نیز معتقدند این اتفاق رخ نخواهد افتاد.

بسیاری از آمریکایی ها احساس می‌کنند که هریس جایگزین بایدن خواهد شد، چرا که محبوبیت بایدن پس از بحران افغانستان به کمترین میزان در دوره هفت ماهه ریاست جمهوری وی سقوط کرده است.

احتمال کنار رفتن بایدن از قدرت / آیا کامالا هریس رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود؟

با سقوط کابل، محبوبیت بایدن نیز سقوط کرد

در این میان، میزان محبوبیت جو بایدن با ۷ درصد سقوط به کمترین میزان پس از فروپاشی دولت مورد حمایت ایالات متحده در افغانستان در هفته گذشته و فرار هزاران شهروند و نیروهای افغانستانی ائتلاف نظامی برای کسب امنیت خود، رسیده است. این عدد کمترین میزان در افکار سنجی‌های هفتگی پس از آغاز ریاست جمهوری بایدن در ژانویه است.

گفتنی است محبوبیت بایدن پس از اشغال کابل توسط طالبان پایتخت افغانستان و پایان ۲۰ سال حضور نظامی نیروهای آمریکایی با هزینه حدود یک تریلیون دلار از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی و مرگ صدها نفر از اتباع این کشور، با سقوط روبرو شده است. اما اکثر رأی‌دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه اعلام کرده اند که آشفتگی اخیر نشانه‌ای از لزوم خروج ایالات متحده از این کشور بوده است.

با این حال بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان آمریکایی بر این باورند که جو بایدن دوره ریاست جمهوری خود را به پایان نخواهد رساند و اکثریت می‌گویند کامالا هریس با وجود نداشتن صلاحیت لازم جایگزین وی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    11 13
    امیدوارم بشه. بایدن خوابآلو خیلی ضعیفه. حتی نمیتونه یه تصمیم کوچیک بگیره. رییس جمهور فقط ترامپ. خداییش وعده میداد عمل میکرد
    • امیرو IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      8 1
      معلومه عمل میکرد. به هیچ زنی رحم نکرد همه رو درو کرد. انگیزه اش خوب بود . میخوای تورو تحویل اون بدیم؟
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      8 1
      اون دیوانه ای که شیفته اش شدی یک آدم بی فکر سیاسی بود که اشتباه بزرگی مرتکب شد و تاوانش را خواهد داد.
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    6 0
    حالا مهمترین خبر هویج در ایران است
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    10 4
    امیدوارم ترامپ بشه
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    6 2
    در ادامه ترامپ دیگری ظهور خواهد کرد
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    4 1
    در این مورد استثنائأ سگ زرد خواهر شغاله!!! خخخخخخخخ
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    4 4
    کامالا هریس از اسمش معلومه کاملاً حریص هستش
  • متین IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    6 3
    به دلار 100 هزار تومنی سلام کنید
  • JP ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 5
    احتمالا رییس حمهور بعدی ترامپه که خوب البته برای ما هیچ فرقی نداره ترامپ و بایدن.
  • تاتا IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    4 3
    ما در زمان ریاست جمهوری یک زن با امریکا درگیر میشیم درگیری شدید ولی کوتاه انشالله با پیروزی ایران مقتر همرله است وزباله دان تاریخ جای امریکا
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      1 1
      شما اون پیشبینی را داری برعکس میگی یه چیزای به گوشت خورده اما داری وارونه میگی اون پیشبینی کاملا مشخصه که اگه واقعیتش را بگم مشرق نشر نمیده
    • NL ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      2 1
      احمق الان کی داره نابود میشه ما را امریکا یا واقعا خری یا خودنت را زدی به خریت
  • DE ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    دکتر سعدالله زارعی....اگر آن روز آمریکا باید کشور ایران که بارانداز اصلی قدرت نظامی و اطلاعاتی آن در قرن بیستم بود را مفتضحانه ترک می‌کرد امروز هم باید کشور افغانستان که بارانداز اصلی قدرت نظامی اطلاعاتی آن در قرن بیست و یکم بود را ترک کند؛ با این تفاوت که آمریکا در طول سال‌های 1945 تا 1979 که از امکانات عظیم خود در ایران بهره می‌برد، در جهان معارضی نداشت و لذا توانست 35 سال با خیال آسوده بر ایران و از طریق ایران بر منطقه حکومت کند؛ اما این موضوع درباره افغانستان و سال‌های 2001 تا 2021 یک تفاوت اساسی دارد و آن وجود انقلاب اسلامی ایران و نظام هوشمند و مستحکم برآمده از آن است. جمهوری اسلامی در طول این 20 سال نگذاشته آب خنک از گلوی آمریکا پایین برود و در نهایت در زمانی بسیار کوتاه‌تر آن را ناگزیر به فرار از افغانستان کرده است. اخراج آمریکا از افغانستان خود به خود واقع نشده و موضوعی بسیار بزرگ‌تر از حجم توانایی و پیچیده‌تر از حجم ذهنی یک گروه است. طرح اخراج آمریکا از افغانستان، عراق و بقیه منطقه، طرح جمهوری اسلامی ایران است که با دقت و جزئیات بسیار و زمان‌بندی و استفاده مصلحانه از نیروهای مختلف منطقه‌ای صورت گرفته است.
  • رضا IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    2 1
    آخرین رئیس جمهور آمریکا می گن زنه
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    بله دیگه ماموریت خودش رو در افغانستان به نحو احسنت انجام داد حالا بایدهم کنار بکشه
  • مجتبی از زنجان IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 1
    رابطه داشتن با آمریکا باشه نباشه مهم نیست مگه کشورهایی مانند هند،اسپانیا،اندونزی،پاکستان،ترکیه،سریلانکا،بنگلادش،ایتالیا و..... رابطه دارند وضعیت خیلی خوبی دارند جناب شما ایجاد تقسیمات جدید رو عملیاتی نمی کنید جناب از هوا که صحبت نمی کنه آدم احتیاجه نکنه دوست دارید مثل هند و اسپانیا فدرال باشه استان ها افزایش و نام های نژادی با احترام به همه حذف بشه تقسیمات منطقی هیچ وقت برای تغییرات دیر نیست نگران حساسیت ها قبول دارم
  • رهام حسامی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    بابا این پیری الزایمر داره وخود مردم امریکا نمیفهمند چی میگه .صد البته که مشاور داره ولی بعضی رفتارهاش واقعا خنده داره .حالا کی بیاد مهم نیست چون سیاست خبیث دولت امریکا تغییر نمیکنه.پس اصلا مهم نیست .
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    زن سیاه پوست در انیمیشن روح و انیمیشن I pet goat ll رو که به یاد دارید!
  • NZ ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    شش ماه پيش هم خدمتّان عرض کردم فقط چهار سال فرصت داريم در جهت بوجود آوردن قدرتی که بعد از اين چهار سال موجب جلوگيری از فاجعه عليه کشورمان شود.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    معاونش هم نتونسته سیاستهای امریکارا پیش ببره که بایدن هم نتونسته-پس وقتی بایدن نمیتونه،چطوری معاونش میتونه!؟
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    هر بزمجه ای بشه، آمریکا همینیه که هست.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    3 0
    از اوین چه خبر
  • مهدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    2 0
    سیاست خارحی آمریکا توسط نه یک شخص بلکه گروهی از اشخاص مختلف و بهتر بگویم یک جریان تعریف می شود در طول سالیان گذشته روسای جمهور متفاوت با دیدگاه های مختلفی بر آمریکا حکومت کردند اما همه ی آن ها در سیاست خارجی مشابه هم عمل نمودند رفتار آمریکا با ایران ، چین ، روسیه ، کره شمالی ، لیبی ، اسرائیل ، عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ، اروپا و .... شاهد این مدعاست . بایدن یا کاملا هریس هیچ فرقی برای ایران ندارند.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    اوین خخخخخ
  • بابایی GB ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    2 0
    کاملا هریس کاملاً شایسته این مقام است ، ، در سرزمینی که امثال ترامپ نژاد پرست سفید برتر بین شومن ودلقک ودر نهایت شیاد وجنایت کار که خیلی شواهد هست که کرونا زیر سر این خبیث بوده ، زنی رنگین پوست توانست خودش را از زیر صفر به این نقطه که الان هست برساند شایسته خیلی بیشتر از رییس جمهوری داره
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    خیر چون بایدن شغال پیره بالا 100سال عمر میکنه
  • شیرخان IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    فقط جناب ترامپ دمش گرم
    • مبین IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      0 1
      عجب...!!!
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 1
    منتظریم مسولان خودمون یکم احساس شرم کنند و کنار بروند چرا باید فقط مرگ باید پایان‌کار مشکلات در ایران باشه
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    تنها نقطه امید ب رییس جمهور شدن هریس شوهر یهودی هست که او داره چندان قوتی نداره. حتی بفرض هزار محال هم رییس جمهور بشه بعلت نالایقی عزل خواهد شد. اما انکه بایدن میتواند در این اوضاع ادامه دهد جای سوال است. اول انکه او کسی ر ا بعنوان معاون انتخاب کرده که نتواند جایگزین رییس جمهور باشد. بنابراین جایگزینی وی پیچیدگی دارد و اسان نخواهد بود. بطور مسلم اگر بنا شود چنین اتفاقی بیفتد شاهد علایمی در کنگره امریکا خواهیم بود.
  • DE ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 1
    زنک سبکسر بی تجربه ، بدتر از بایدن ..
  • علی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا و بایدن وترامپ وهمه دشمنان اسلام و مسلمین جهان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس