تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها

هم‌زمان با افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، رزمایش‌های نظامی دو کشور نیز تشدید شده است.

به گزارش مشرق، با افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، هر دو کشور دور تازه‌ای از رزمایش‌ها را به‌منظور حفظ آمادگی رزمی برگزار کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد نیروهای هوایی این کشور در رزمایشی، انجام حملات هوایی و هدف قرار دادن اهداف زمینی و هوایی را در جنوب این کشور (مجاورت دریای سیاه) تمرین کرده‌اند.

رویترز در گزارشی نوشته است، روسیه نیز روز چهارشنبه رزمایشی نظامی را در دریای سیاه و در جنوب اوکراین انجام داده و اعلام کرده باید آمادگی رزمی خود را به‌دلیل افزایش فعالیت‌های ناتو در اطراف مرزهایش تقویت کند.

این رزمایش‌ها در حالی انجام می‌گیرند که اوکراین و متحدان غربی آن مدعی شده‌اند روسیه در حال تدارک دیدن حمله‌ای علیه این کشور است.

به نوشته رویترز، جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی روسیه در رزمایش روز چهارشنبه، حمله به پایگاه‌های دریایی و پاسخ به حملات هوایی را تمرین کردند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این‌باره گفت، روسیه باید نیروهای مسلح خود را بیش از پیش توسعه بخشد تا برای «شرایط سیاسی و نظامی پیچیده در جهان و فعالیت‌های رو به افزایش کشورهای ناتو در مجاورت مرزهای روسیه» آماده باشند.

شویگو افزود، توانایی‌های نیروهای مسلح، پشتیبانی از آمادگی رزمی نیروهای اتمی و تقویت بازدارندگی غیراتمی از جمله اولویت‌های روسیه است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، بمب‌افکن‌های آمریکایی ماه گذشته بمباران اتمی روسیه را از دو مسیر تمرین کرده‌اند و در طی این رزمایش، بیش از حد به مرزهای روسیه نزدیک شده‌اند.

تشدید تحرکات و رزمایش‌های اوکراین و روسیه در بحبوحه تنش‌ها

اوکراینی‌ها روز چهارشنبه نیز «عملیات ویژه‌ای» را در مرزهای بلاروس (متحد روسیه) انجام دادند که شامل تمرین استفاده از پهپاد و رزمایش یگان‌های هوایی و ضد تانک بود.

از سوی دیگر دولت کی‌یف در راستای اتهام‌زنی‌های آمریکا به روسیه درخصوص برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین، مدعی آماده‌باش نظامیان روس در شرق اوکراین شد.

اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین دیروز (سه‌شنبه) ادعا کرد که نیروهای تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین در حال افزایش آمادگی رزمی خود هستند و تمرینات نظامی گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس