دامن‌زدن ارتش اوکراین به تنش‌ها با رجزخوانی برای روسیه - کراپ‌شده

نظامیان اوکراینی که در مناطق مرزی نزدیک به روسیه مستقر هستند، می‌گویند که ارتش اوکراین آماده و قادر به دفع هرگونه حمله است.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تنش‌زایی کشورهای غربی بین کی‌یف و مسکو با طرح کردن ادعاهایی مبنی بر احتمال وقوع جنگ بین دو کشور، ارتش اوکراین نیز با رجزخوانی برای روسیه در حال دامن‌زدن هرچه بیشتر به این تنش‌هاست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نظامیان اوکراینی که در یک سنگر در فاصله چند صد متری نیروهای حامی روسیه مستقر هستند، می‌گویند که ارتش اوکراین آماده و قادر به دفع هرگونه حمله است.

بیشتربخوانید:

روسیه: اوکراین قصد دارد منطقه دونباس را با زور تصرف کند

رکن اطلاعاتی ارتش اوکراین هفته گذشته ادعا کرد که روسیه بیش از ۹۲۰۰۰ سرباز در اطراف مرزهای اوکراین تجمع کرده است و در حال آماده شدن برای حمله تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه است.

یکی از فرماندهان نظامیان اوکراینی حاضر در مناطق مرزی به رویترز گفت: «اگر حمله‌ای انجام شود، ما ابزاری برای دفاع داریم. ما به خوبی آماده شده‌ایم. با بررسی گزینه‌های مختلف، روز به روز بهتر آماده می‌شویم. می‌توانیم بدون مشکلات بزرگ حمله را دفع کنیم و از آن نمی‌ترسیم».

بر اساس این گزارش، اوکراین اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های «جاولین» آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان این کشور می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

پیش از این نیز «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ضمن طرح این ادعا که اطلاعات این کشور از تلاش احتمالی برای انجام کودتا در ماه دسامبر با دخالت افرادی در روسیه خبر داده، افزود کی‌یف آماده هرگونه تشدید تنش با مسکو است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز با تکذیب این ادعای زلنسکی، گفت مسکو در امور داخلی اوکراین دخالت نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 0
    به یاد رجز خوانی های اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای ایران افتادم که گمان می کرد با حمایت یانکی ها قوی شده است!
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    یه روزم نمیتونن مقاومت کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس