شایگو: بمب‌افکن‌های آمریکایی حمله هسته‌ای به روسیه را تمرین می‌کنند

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای چینی خود با اشاره به افزایش پرواز هواپیماهای راهبردی آمریکایی در نزدیکترین فاصله از مرزهای این کشور، نقشه راه توسعه همکاری‌های نظامی آتی بین روسیه و چین را نیز امضاء کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه در جریان مذاکرات خود با "وی فونگخه" وزیر دفاع چین اعلام کرد که نیروهای نظامی روسی افزایش فعالیت هواپیماهای بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا در نزدیکترین فاصله از مرزهای ملی فدراسیون روسیه را ثبت کرده‌اند.

بیشتربخوانید:

موشک هایپرسونیک جدید روسیه؛ کابوس ناتو

به گفته وی، طی یک ماه گذشته حدود ۳۰ پرواز هواپیماهای بیگانه در نزدیکی حریم هوایی روسیه شناسایی شده که ۲.۵ برابر بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته است.

ژنرال شایگو تأکید کرد: «در ماه گذشته و در جریان مانور نیروهای راهبردی آمریکا (Global Thunder) ۱۰ فروند بمب‌افکن راهبردی این کشور عملاً گزینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه را بطور همزمان در جهت گیری شرق و غرب تمرین کردند که حداقل فاصله آنها از مرزهای ما حدود ۲۰ کیلومتر بود و این مسئله برای چین هم خطراتی را بوجود آورده است.»

وی ادامه داد: «در چنین شرایطی هماهنگی اقدامات روسیه و چین به عامل تثبیت کننده اوضاع در عرصه جهانی تبدیل شده است.

شایگو با اشاره به اینکه روسیه و چین سال‌های زیادی است که شریک راهبردی یکدیگر هستند، افزود: «توسعه همکاری‌های نظامی بین دو کشور، به‌خصوص در شرایط "تلاطم فزاینده مشکلات ژئوپلیتیکی و افزایش توان بالقوه مناقشات در مناطق مختلف جهان" در جهت گیری مناسبی ادامه دارد.»

وزیر دفاع روسیه همچنین گشت‌زنی‌های مشترک به همراه چین در مناطق شمال غربی اقیانوس آرام و پروازهای نظامی هواپیماهای دو کشور در آب‌های بین المللی دریای سیاه و دریای چین شرقی را بسیار بااهمیت ارزیابی کرد.

وزرای دفاع روسیه و چین در این دیدار نقشه راه توسعه همکاری‌های دوجانبه در عرصه نظامی برای سال‌های ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۵ را مورد تأیید قرار داده و دو نسخه مشابه از این سند را امضاء کردند. دو طرف همچنین در خصوص افزایش همکاری‌های بین نیروهای مسلح روسیه و چین، از طریق برگزاری مانورهای مشترک راهبردی و ادامه گشت‌زنی‌های مشترک در مناطق همجوار مرزهای دو کشور توافق کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    5 4
    روسیه از ترسش رفته سراغ چین
    • بنده خدا IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 4
      روسیه از آمریکا میترسه؟؟؟؟!!!! کل خاک آمریکا با ۱۸ تا موشک سارمات با خاک یکسان میشه و عین کف دست میشه. شهرهاش منظورم نیست ها. تمام خاک و قلمرو آمریکا رو میگم. پس اون ارباب غربزده هاست که میترسه نه روسیه. ضمنا نفی آمریکا به منزله اثبات روسیه نیست و همشون در نظر اسلام و قرآن طاغوت هستن. اما فعلا شیطان بزرگ و طاغوت اکبر آمریکا و اسراییل و انگلیسن که وجودشون تماما شر و فساده
    • Ali IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 2
      روسیه اولین قدرت اتمی دنیا است کافی است فقط یک کلید هسته ای را فشار بدهد که خاک آمریکا به همراه 350میلیون جمعیتش برود به هوا
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    تو این دنیا چقدر راحت از مرگ و کشتار صحبت میشه وای بر ما و انسانیت
  • امید نجاتی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    دقت کردین آمریکا هم از ایران یاد گرفته و با شانتاژ و ژان گولر بازی میخواد تو دل چین و روسیه رو خالی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس