جنگنده اف 15 سعودی

چند فروند جنگنده «اف-۱۵ » نیروی هوایی آمریکا به تازگی برای سنجش میزان آمادگی این یگان در سطوح مختلف اقدام به تمرین پرتاب بمب اتمی کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز سه شنبه خبر دادند که جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» نیروی هوایی آمریکا به تازگی  پرتاب بمب اتمی را برای سنجش میزان آمادگی خود تمرین کردند.

بیشتر بخوانید:

آماده‌باش جنگنده‌های اف-۱۶ کره جنوبی پس از مأموریت جت‌های روسیه و چین

به گزارش وبگاه «نیروی هوایی آمریکا» چند فروند جنگنده اف-۱۵ ایگل آمریکا تحت برنامه «ارزیابی سیستم تسلیحات اتمی نیروی هوایی» در اوائل ماه پاییز پرتاب بمب اتمی را تمرین کردند. این جنگنده‌ها که متعلق به اسکاداران ۳۹۱ این کشور از پایگاه هوایی «مانتن هوم» در «آیداهو» بودند در این تمرین پرتاب بمب‌های اتمی «۳بی -۶۱» و «۴بی۶۱» را به اجرا گذاشتند.

بمب‌های اتمی ب-۶۱ مهم‌ترین و رایج‌ترین سلاح اتمی در زرادخانه اتمی آمریکا بعد از جنگ سرد  است. این بمب قابلیت تنظیم قدرت انفجاری از معادل ۰.۳ کیلوتن تا ۳۴۰ کیلوتن تی‌ان‌تی را دارد و برای پرتاب توسط هواپیماهای پرسرعت ساخته شده‌است.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا در این خصوص گفت که ماموریت ارزیابی اتمی، آمادگی بخش‌های باز آماد خدمه هوایی و تسلیحات را برای اطمینان از قابلیت‌های اتمی از انبار، تحویل و آزمایش ارزیابی می‌کند.

به نوشته وبگاه نیروی هوایی آمریکا، این تمرین حکایت از تداوم ایفای نقش موثر جنگنده‌های اف-۱۵ ایگل آمریکا در انواع ماموریت‌های هوایی است.

چندی قبل نیز ارتش آمریکا اعلام کرد که دو فروند هواپیمای جنگنده «اف-۳۵ لایتنینگ» نیروی هوایی این کشور که قرار بود در قالب یک اسکادران در اروپا مستقر شودند با پرتاب بمب‌های اتمی آزمایشی جهت اطمینان از توانایی در انجام ماموریت بازدارندگی ناتو، نقطه عطفی را پشت سر گذاشتند.

 آزمایش موفقیت آمیز جنگنده اف-۳۵ لایتنیگ در حالی انجام شد که  اسکادرانی از جنگنده اف-۳۵ آمریکا برای یک ماموریت جدید در اروپا و در کشور انگلیس مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دو فروند جنگنده‌ه اف-۳۵در پایگاه نیروی هوایی «نلیس» نیویورک این ماموریت را با موفقیت انجام دادند. به گفته نیروی هوایی امریکا، خلبانان این دو جنگنده ماموریت آزمایشی و ارزیابی نیروی هوایی را  در ارتفاع و سرعت‌های متفاوت انجام دادند. مسئولان نیروی هوایی آمریکا از صدور گواهی حمل بمب اتمی از سوی جنگنده اف-۳۵ آمریکا پس از این پروازهای آزمایشی خبر دادند.

گفتنی است، آمریکا تنها کشور جهان است که تاکنون از بمب اتمی استفاده کرده است. روز ششم آگوشت ۱۹۴۵، آمریکا نخستین بمب اتمی جهان را بر هیروشیما پرتاب کرد و ضمن نابودی این شهر، ۱۴۰ هزار نفر کشته شدند. این کشور تنها سه روز بعد، بمب دوم را بر روی شهر ناگازاکی پرتاب کرد که طی آن ۷۰ هزار نفر دیگر به خاک و خون کشیده شدند.

بمب‌ اتمی که در شهر هیروشیما منفجر شد معادل ۱۵ هزار تن تی‌ان‌تی بوده است. دمای زمین در لحظه انفجار بمب به ۴ هزار درجه رسید و باران رادیواکتیوی بر روی دو شهر هیروشیما و ناگازاکی فرود آمد.

نجات یافتگان از بمباران اتمی این دو شهر نیز سرانجام خوشایندی نداشتند و اغلب با سرطان‌های تیروئید، سینه و دیگر انواع سرطان‌ها مواجه شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    10 21
    حالا فهمیدین بعد اف 14 و 15 امریکا دیگه نتونسته جنگنده خوب برای رقالبت با سوخو بزنه یا بازم بگم
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 1
      نه ،بازم بگو لطفا
    • شمل خان IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 2
      اف 22 که رقیب نداره واف 35 و خیلی ازمحصولات دیگه که نیازنیست شما بدونید
    • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 1
      بخواب که خیلی خسته ای
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 1
      اف ۳۵ ؟
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 1
      دقيقأ همینطوره ، تکیه گاه اصلیشون F-15 هست وگرنه برای مثال F-35 کشکه و فقط برای دوشیدن کشورهای نوکرش درست شده و با بیش‌از هشتصد اشکال هنوز بعد از این همه سال کاملا عملیاتی نیست!!!!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 2
      چه ربطی داشت اخوی!حالا من یه چیز بگم. جنگنده های سوخو قابلیت حمل سلاح اتمی ندارند. اف 16 آمریکا که یک جنگنده کوچک هست توانایی حمل داره!
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 0
      سوخو 27 تا 35 همه از روی f14 ایران که در دریای خزر سقوط کرد ساخته شده. البته کپی مونگولانه
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      فکر کنم قرار بود اف پانزده یا همان چهارده را بگیریم که دولت بازرگان . لغوش کرد . یک چنین چیزی بود .
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    22 16
    ژست آمریکا برای عربستان و امارات و توله صیهونیستهاست که بله ما هنوز هم پخی هستیم، نگران نباشید به خیانت و جنایت ادامه دهید. اما آمریک خودش خوب می داند که اگر همچین غلطی بکند حسابش با کرام الکاتبین است.
    • پیام IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 2
      ماازپس اذربایجان بغل گوشمون برنمیایم هرکاری دوست داره میکنه میخایم امریکارابزنیم!!!!
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 1
      یک بار بد جور دست از پا خطا کرد و متاسفانه سر و کارش هم با کرام الکاتبین نیفتاد!
    • ایرانی GB ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 1
      توازهمین طرز صحبت کردنت معلوم بارت چیه مثل 100من کتاب برالاغ است
    • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 1
      آمریکا قبلا از بمب های اتمی در دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن استفاده کرد بفرمایید کرام الکاتبین با آمریکا چه کرد؟
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      پاسخ دهندگان محترم و بسیار حقیر. کرام الکاتبین یعنی اینکه چندین برابر با آمریکا مقابله به مثل می شود. روزهایی که می زد و در می رفت گذشت. خود آمریکا خودش خوب می داند و این جلز و ولز کردن هایش که اجازه نمی دهیم و فلان می کنیم و چنان می کنیم یک طرف و تودهنی خوردن های متوالی و مدامش از طرف دیگر خوب نشان می دهد که پیغام را خوب گرفته است. شما هم کمی از زیر چتر والدینتان بیرون بیایید و کمی دنیا را بنگرید. دنیا از روزگاران پدران شما که زاییده و پرورده استعمار هستند خیلی تغییر کرده است.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    16 8
    آن وقت شما ناشیان می روید مذاکره می کنید که بتن بریزید آن هم نه در بمب اتم بلکه صنعت صلح امیز از شهدا خجالت بکشید
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 1
      اینها باعث شدند که آمریکا پالس غلطی دریافت کند . جنگ اتمی باعث رنج همه ساکنان زمین میشود ، ایران هیچوقت دنبال اتمی شدن نرفته است وچون رویشهای منطقه ای سیاست منطقه ای ایران زیادشده است شکست اسراییل وسقوط ریاض راآسان میکند . گرفتن عکس سردار آخرالزمانی شهید سلیمانی در قدس وغزه نشان میدهد سنی و شیعه متحد خواهند شد . جنگ اتمی یک گزینه مسخره است چون برنده وبازنده وبی طرف همه آسیب سختی می بینند . این رزمایش نشان میدهد امتحان فقط چین روسیه را تحت فشار میخواهند تاباج بدهند . دنیا أنطور که کاخ سیاه فکر میکند پیش نمی‌رود کتاب ما انسانها تقریبا به نیمه رسیده حتی چندین صفحه هم از وسط رد شده است لااقل میتوان گفت دلار وریالهای جوان بی‌خرد ومست سعودی‌ها رفتنی است و درایران منطق همه چیز آمریکاست پایان می یابد و آمریکا هم دشمنانی دارد درحد جمعیت رمین که تروریستها مثلا بمب کثیفی را در نیویورک منفجر میکنند که با اقدامات تروریستی ایالات متحد ایالت واحد میشوند . أمریکا بخوبی میداند دیگرابرقدرتی نیست واین را خوب میدانند گلویشان دردست چین هم هست . خرد ایران جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد . آیا امام زمان ع مارا رها خواهد کرد ؟! نه حتما یاریمان خواهد کرد و ما صاحبان زمین خواهیم خواهد شد و نیمه دوم کتاب ما پراز شادی‌ها وشگفتیها و نعمت خواهد بود . خوشابحال آنکه ظهور را می‌بینند .
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      دمت گرم بنازمت
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      عالی گفتی
  • جواد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 3
    سلام. بعید میدونم برا روسیه باشد. برای ایران هست. برای از بین بردن سایتهای موشکی. شک نکنید. امریکا ترسو هست کشورهای ضعیف تر از خود رو بمباران میکند. پس گوش بزنگ باشید. که جنگ هسته ای علیه ایران میباشد.
  • US ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 1
    ایران هم باید بمب باران دیمونا را تمرین و بروز رسانی بکند. از نقاط مهم دیگر پایگاه دیگو گارسیا هست که از طریق زیردریایی روباط و یا انفجار در داخل انتهای اب های این جزیره پایگاه سوخت انرا منهدم نماید.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 1
    این تمرین یک تهدیدی برای جهان،از شورای امنیت خواستار صدور قطع نامه علیه آمریکا هستیم.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    ما خواستار آن هستیم که کشورهای اتمی جهان سلاح هسته ای خود را نابود کنند،ما خواستار صلح در جهانیم ،ما خواستار جهان بدون خون ریزی هستیم ،ما مردم جهان باید تلاش کنیم هیچ فقیری در جهان شب با شکم خالی نخوابه،ما بنی آدم از یک عضو هستم ،گرسنگی دیگران باعث ناراحتی ما میشه.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 1
    این همان امریکا است که دراژانس بین المللی انرژی اتمی میگوید سلاح اتمی بد و ویرانگر است ؟ پس چرا خودش تمرین پرتاب بمب اتمی میکند؟
  • مجتبی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 1
    الان دیگه اون دوره نیست که آمریکا تنها دارنده بمب اتم بود و میزدو کسی حرفی نمیزد،چند کشور توان هسته ای دارن و چن کشور هم قدرت بلقوه هسته ای هستن که اگر حمله هسته ای بهشون بشه سریع میسازن و میزنن از جمله ایران
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 1
    غربگداهای مسخ شده چرا نمیان زیر این خبرها بنویسند موشک به چه درد میخوره انسانیت صلح؟!!
  • رضا IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 1
    عربستان می خواد بمب اتم داشته باشه شمام خفه خون گرفتین نمی خواین رسانه ایش کنین
  • الف IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 1
    امریکا بعد از جنگ سرد خیلی ضعیف شده طراحی اغلب تسلیحات مفید ساخت امریکا متعلق به جنگ سرد هست
  • کامران IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 2
    ژاپنی ها هم از شما زرنگتر بودند و هم پیشرفته تر اما عاقبت با ذلت خواری تسلیم شدند
  • حسین IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 3
    ما اف ۳۵ نداریم ولی دوستان اف بلوف داریم هر چی دوست داشته باشیم میگیم کنتور هم نمیندازه
  • ناشناس IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    اگه همه کشور ها سلاح هسته ای داشتن باشن هیچ کس جرئت حمله به کشور دیگه رو نداره و صلح جهانی برقرار خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس