برجام نمایه

پس از فرار تحقیرآمیز تروریست‌های سنتکام از فرودگاه کابل ضعف راهبردی آمریکایی‌ها در منطقه بیش از گذشته عیان شده است.

سرویس سیاست مشرق- احتمالاً این دست جملات را از زبان مقامات آمریکایی زیاد شنیده‌اید که پنجره دیپلماسی برای همیشه باز نیست و یا آنکه همه گزینه‌ها روی میز است. رابرت مالی نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و لوید آستین وزیر دفاع این کشور ازجمله افرادی هستند که در هفته‌های اخیر ذات واقعی یانکی‌ها را نمایش داده و به تعبیر خودشان ایران را تهدید کرده‌اند.

به عقیده آگاهان منطقه هر چه به تاریخ دور هفتم مذاکرات هسته‌ای در شهر وین نزدیک شویم؛ این دست مانورهای سیاسی با چاشنی تهدید نظامی بیشترازسوی واشنگتن تکرار می‌شود زیرا آمریکایی‌ها دچار «به‌هم‌ریختگی راهبردی» در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

آمریکایی‌ها در دو دهه گذشته همه ابزارهای ممکن برای مهار مقاومت را آزمایش کرده و هر بار دست از پا درازتر عقب‌نشینی کرده است. بنیادی کارنگی در گزارشی از وضعیت موجود نوشته است: چند دهه استفاده کاخ سفید از ابزارهایی چون تحریم؛ تهدید و ترور بی‌نتیجه بوده و ایرانی‌ها (مقاومت منطقه) روزبه‌روز بزرگ‌تر شده و غیرقابل‌مهارترند.

اعتراف آمریکایی‌ها: ایران را تهدید نکنید؛ سیلی می‌خوریم/ آیا گزینه‌ تهدید نظامی از روی میز مذاکره حذف‌شده است؟

اعتراف آمریکایی‌ها: ایران را تهدید نکنید؛ سیلی می‌خوریم/ آیا گزینه‌ تهدید نظامی از روی میز مذاکره حذف‌شده است؟

زاویه ای از بهم ریختگی راهبردهای امنیتی آمریکا

نیویورک‌تایمز شرح جالب از سرگردانی استراتژیک این روزهای آمریکایی‌ها دارد. این روزنامه می‌نویسد: مقام‌های آمریکایی به همتایان اسراییلی خود گفته‌اند که حملات مرتب به تأسیسات هسته‌ای ایران شاید ازنظر تاکتیکی رضایت‌بخش باشد، اما درنهایت نتیجه معکوس داشته، چراکه ایران تأسیسات خود را سریع‌تر و پیشرفته‌تر از قبل بازسازی کرده است. در ادامه این گزارش آمده است باید قبول کنیم که ایرانی‌ها تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنند؛ آن‌ها هر بار که ضربه خوردند قوی‌تر شده و با فشار بیشتر به صحنه بازگشته‌اند.

این گزارش با ذکر مثال‌های از چند عملیات خرابکارانه از سوی صهیونیست‌ها می‌نویسد: اسرائیل در ترور دانشمندان هسته‌ای چون شهید محسن فخری زاده و خرابکاری در برخی از سایت‌های هسته‌ای ایران نقش داشته است. این دست عملیات کور نه‌تنها تأثیری در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نداشته بلکه توانمندی فنی و دانش بومی تهران را برای بازسازی سریع و پیشرفته‌تر بالا رفت؛ در این خصوص می‌توان به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم به ۶۰ درصد و استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر پس از خرابکاری عوامل تل‌آویو در نطنز و سایت تسا کرج اشاره کرد.

اعتراف آمریکایی‌ها: ایران را تهدید نکنید؛ سیلی می‌خوریم/ آیا گزینه‌ تهدید نظامی از روی میز مذاکره حذف‌شده است؟

پس از فرار تحقیرآمیز تروریست‌های سنتکام از فرودگاه کابل ضعف راهبردی آمریکایی‌ها در منطقه بیش از گذشته عیان شده است. دوربین رسانه‌های بین‌المللی سرشکستگی و فرو ریختن هیمنه پوشالی ارتش آمریکا را ثبت و در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت. بسیاری متوجه شدند که اقتدار ببر آمریکایی‌ها پوشالی بوده و واقعیت‌های میدانی با فیلم‌های فرازمینی در هالیوود تفاوت اساسی دارد. به باور بسیاری آمریکایی‌ها پس از ۲۰ سال اشغال منطقه مجبور شدند شکست میدانی را علنی کرده و بازی باخته را بپذیرند.

مجله نیوزویک پس از دومینو ضربات به پیکره ارتش آمریکایی‌ها نوشت: آیا بایدن پیام خروج از فرودگاه کابل؛ حمله به پایگاه تنف در سوریه؛ پایگاه عین الاسد و الحریر در عراق را می‌شنود؟ آیا ضرورت خروج زودتر آمریکا از سوریه و عراق را درک کرده است؟ آمریکا به بهانه داعش می‌خواست نفوذ ایران را مهار کند؛ اما شکست خورد و  ایران تقویت شد. با حملات پیاپی به نیروهای آمریکا، سؤال بزرگی پدید آمده؛ آیا مهار ایران ارزشش را داشت؟ پاسخ به این سؤال را مقامات پنتاگون به‌خوبی می‌دانند؛ درست در ساعتی که ترامپ ایران را به حمله در ۵۲ نقطه تهدید کرد، ژنرال ۵ ستاره الکساندر میلی در مقاله‌ای نوشت: پنتاگون دکمه اتمی را دست رئیس‌جمهور آمریکا نخواهد داد؛ اشاره فرمانده آمریکایی به آن بود که ضربه به ایران در آن سطح تاوان سنگینی برای آن‌ها خواهد داشت.

پاسخ تلنگر؛ ضربه سخت است

یک ضرب‌المثل لاتین می‌گوید: اثر انعکاس نور از تابش مستقیم آن دردناک‌تر است. مقامات آمریکایی پس از ۲۰ سال ماجراجویی عبث در منطقه به‌خوبی دریافته‌اند هزینه ایجاد پناهگاه جاسوسی در کنار مرزهای ایران بسیار سنگین است. موسسه امور عمومی و بین‌الملل واتسون در دانشگاه براون در گزارشی نوشته است که هزینه جنگ آمریکا در افغانستان از پاییز ۲۰۰۱ تا پایان سال ۲۰۲۰ در حدود ۲.۲۶ تریلیون دلار بوده است. صرف پول‌های هنگفت و عدم دستاوردهای لازم باعث شد تا آمریکایی‌ها دچار سرگردانی راهبردی در منطقه شوند.

اخیراً فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از ۹ ضربه سنگین و راهبردی جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی‌ها رونمایی کرده است؛ باید توجه کرد که این  سیلی‌ها سنگین را ارتش تروریستی آمریکا فقط در دریا و در آب های نیلگون خلیج فارس خورده است! گزارش این زخم کاری و عمیق به دشمن شگفت‌انگیز بوده و فراتر از حد تصور و ارزیابی آن‌هاست.

اما سؤال مهم آن است که چرا در آستانه مذاکره با ۱+۴ دشمن باوجود آگاهی از نتیجه تهدیدهای بی ثمر؛ باز هم به تئوری چماق و هویج روی آورده و از سویی در بحرین؛ تهران را تهدید کرده و در واشنگتن رژیم صهیونیستی را از رویارویی با جمهوری اسلامی ایران منصرف می‌کند؟

دو سناریو برای این موضوع قابل‌ تصور است:

۱- آمریکایی‌ها به‌صورت آماتوری به مذاکرات وین پا نهاده و به‌خوبی می‌دانند که دیپلمات‌های ایرانی تسلیم تله «توافق موقت» نخواهند شد. تیم بایدن به این نتیجه قطعی رسیده است که تهران زیر بار هیچ پیشنهادی جز رفع همه تحریم‌ها نرفته و گزینه دیگری برای احیای برجام وجود ندارد. تا زمانی که کاخ سفید به ساعت صفر در سال ۲۰۱۵ بازنگردند، نه امکان ورود به مذاکرات را دارند و نه حق بیان پیشنهادهای جدید را خواهند داشت. از این‌رو با دادن پالس‌های مثبت ازجمله برداشته شدن گزینه تهدید نظامی راه را برای خود هموار می‌کنند. در تهران به‌خوبی می‌دانیم که واشنگتن توان استفاده از چماق را نداشته و روغن ریخته شده را نذر بی‌جهت کرده است.

۲- سناریو دوم قابل‌توجه‌تر است. آمریکایی‌ها به‌شدت نگران آن هستند که هدایت و مدیریت اقدامات کور رژیم صهیونیستی به‌پای آن‌ها نوشته شود. فرمانده تروریست‌های سنتکام در پایگاه تنف اخیراً گفته است که ضربه کاری در این پایگاه را پاسخ ایران به حملات صهیونیست‌ها در سوریه می‌داند. این فرمانده نظامی گفته است که پهپادها مملو از بلبرینگ و ترکش بوده و آشکارا به‌قصد ضربه فرستاده‌شده بودند و آن‌ها تاوان اقدامات تل‌آویو را می‌دهند.

اعتراف آمریکایی‌ها: ایران را تهدید نکنید؛ سیلی می‌خوریم/ آیا گزینه‌ تهدید نظامی از روی میز مذاکره حذف‌شده است؟

 آمریکایی‌ها دچار آشفتگی شدید امنیتی شده‌اند. تهدیدات وزیر دفاع آمریکا در نشست منامه در بحرین پیش از آنکه ناشی از عمق راهبردی آن‌ها در مقابله با مقاومت منطقه باشد؛ تنها تاکتیکی با مصرف داخلی در برابر انتقادات سنگین رقیب در حزب جمهوری‌خواه است. می‌توان تعطیل شدن میز ایران در سازمان سیا و دوری از «جنگ مستقیم» و توسل به «جنگ سایه» بخش از راهبردهای امنیتی اخیراً در دولت بایدن ارزیابی کرد.

این آشفتگی راهبردی در امنیت خارجی منحصر به آمریکایی‌ها نیست؛ رژیم صهیونیستی نیز در وضعیت آچمز قرار داشته و دندان نشان دادن آن‌ها نشانه قوتشان نیست. شبکه صهیونیستی آی ۲۴ در گزارشی نوشته است: ایرانی‌ها سال‌هاست به لایه‌های مختلف اطلاعاتی اسرائیل نفوذ کرده‌اند. قدرت سایبری پیشرفته ایران، با قدرت سایبری آمریکا مقایسه می‌شود.

توان سایبری تنها نمای ساختمان «قدرت هوشمند» جمهوری اسلامی ایران در منطقه است. در ارزیابی‌های خارجی نقطه قوت رژیم صهیونیستی در آسمان ذکر شده است. نکته قابل‌توجه آنکه مقاومت مردمی در آخرین رویارویی در سرزمین‌های اشغالی با کمترین امکانات بازوی استراتژیک دشمن (در آسمان) را هدف قرار داده و آن را قطع کرد. روزنامه یدیعوت اخرونوت می‌نویسد: مقاومت اسلامی ارتش اسرائیل را در آسمان فلج کرد؛ جایی که انتظار داشتیم دست بالا را در آن داشته باشیم. این روزنامه نوشت: اگر نتانیاهو طرح آتش‌بس را نمی‌پذیرفت پناهگاه‌ها زیرزمینی محل دفن ۸ میلیون صهیونیست می‌گردید. در این جنگ ۱۲ روزه سنگرهای اجتماعی رژیم صهیونیستی تا سطح پایین آمدن آستانه تحملش مورد ارزیابی قرار گرفت.

توان سایبری و موشکی مقاومت باعث شد برای اولین بار پس از سال ۱۹۷۷ «دکترین بگین» کارایی خود را به‌صورت کامل از دست داد. بر اساس این نظریه اسرائیل تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا بازیگر منطقه‌ای دیگری هرگز به ظرفیت بازدارنده فراتر از رژیم صهیونیستی دست نیابند.

اعتراف آمریکایی‌ها: ایران را تهدید نکنید؛ سیلی می‌خوریم/ آیا گزینه‌ تهدید نظامی از روی میز مذاکره حذف‌شده است؟

اعتراف آمریکایی‌ها: ایران را تهدید نکنید؛ سیلی می‌خوریم/ آیا گزینه‌ تهدید نظامی از روی میز مذاکره حذف‌شده است؟

 فادی ابوشخدیم شهید راه مسلح شدن کرانه باختری

هرقدر که آمریکایی‌ها دچار سردرگمی راهبردی در منطقه شده‌اند، از آن‌سو رژیم صهیونیستی نیز دچار فرسایش شده است. این وضعیت روزبه‌روز هزینه بیشتری به دشمن تحمیل می‌کند. عملیات استشهادی شهید فادی در بیت‌المقدس نمونه‌ای قابل‌توجه از این ادعاست. پیام این عملیات کوچک اما پربهره را شاید تحلیلگران به‌خوبی درک نکرده باشند اما سردمداران رژیم صهیونیستی خوب می‌دانند که با این عملیات بازی به مرحله جدیدی وارد شده است. از امروز اسرائیل خطر مسلح شدن تمام کرانه باختری را بیخ گوش خودش حس کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    23 11
    دقیقا
    • عبدالله مومن IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      31 5
      آمریکا اگر می توانست کاری کند می کرد و لاف نمی زد
    • شاکی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      30 2
      بنا به گفته بزرگواری . دوره بزن و درو گذشته . یکی بزنی دوتا میخوری .
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      5 0
      اعتراف کنند یا نکنند همین است
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      7 0
      امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ایران امریکا را به زانو در می آورد.
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      5 0
      - دوزخ، از هم اكنون در كمين خلافكاران است. «انّ جهنّم كانت مرصاداً»
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      سلام بر همه
    • محمد IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      خوب
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    19 6
    در خصوص تیتر خبر: به حرف دشمنان اعتماد نکنید
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      7 4
      اما اگه گفت همهٔ گزینه ها روی میز است به حرف دشمن اعتماد کرده و فرداش دلارو هزار تومن گرون کنیم، نه؟؟!!
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 2
      امریکایی ها در عین الاسد سیلی خوردند و از قدرت ایران ترسیدند.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    11 3
    آمریکا که یک بایدن واوباما کلینتون بوش وریگان وکارتر...نیست-آمریکا یک نظام و ساختارکلان ازتمام افراد،کشورها ومنابع ذخایر ثروت قدرت غارت وسلطه اشعال ونابودیست ..-وقطعا با عوض شدن رئیس جمهورهاش روش وسیستم کلیش همان هست که هست(مگر دررفتار وحرف زدن وطرز زندکی وعاشق جنگ بازی بودن یا عاشق ورزش وتفریح بودن....)تفاوت دارند
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      6 5
      تاحدود زیادی حرفات درسته وهمه دولتمردان امریکا دردرجه اول به منافع کشور خودشان دررابطه با کشورها توجه میکنن اما بالاخره گردن کلفت هستن وروی بیشتر کشورهای دنیا مسلط هستن ودیدیم اروپا کره ژاپن و..ازترس تحریم خودشون با ترک فعل قراردادهاشون باایران چقدر به ایران ضربه زدن مهم اینه که ایران بتونه قرارددی محکم وازنطرحقوقی غیرقابل خدشه ببنده وگرنه خسارتهای تحریم روتو۳سال اخیر همه دیدن که چه بلایی سر اقتصاد ومعیشت مردم امده تحریم یک کشور یعنی متلاشی شدن اقتصاد
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      6 0
      موضوع مهم روش برخورد یک کشور،مسیولان ومردم با تحریمها،دشمنیها،عارتهاو..است
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      7 0
      تحریم ها فقط 20 درصد تاثیر دارند اقتصاد و معیشت مردم توسط افساد طلبان بی کفایت و بی لیاقت نابود شد.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 10
    این صحبت برای فریب ایران است
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      8 1
      این جمله شما برای فریب ایرانیان است!!!
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    11 8
    اصلا ما ابر قدرت دنیا چه ارزشی داره
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 1
      شکست مفتضحانه امریکا در افغانستان و حملات موشکی ایران به عین الاسد نشان داد که امریکا دیگر ابرقدرت نیست.
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      چطور . ابر قدرتی آمریکا ارزش داره. . . اونوقت چرا ؟ چون میتونه دخالت و کودتا و حمله نظامی و همینجوری هیمنه و با خواست و دستور . پول کاغذی دلار را بجای طلا بدنیا بقبولانه و ثروت ملل را بچاپه و کمپانی ها را بسازه و برای چیرگی بر دنیا استفاده ببره. . حتی با نفوذ شرایط ضعف برای کشورها بمراتب مختلف در اختیار داشته باشه و مثل کشور خودمون احمق هائئ وجود داشته باشند که دانسته و یا از غفلت در زمین و برای او کار کنند . دانشجو و متخصص را راهی آمریکا و اروپا برای قویتر ماندن آنان در عوض خدمت برای ساختن کشورش هدایت کنه . یا باور داشته باشه که ضعیفه و برای در امان ماندن از شرش تعظیم کنه . این ابر قدرت را امثالهم که در دیگر کشورها نظیرشان هست قوت میبخشند .
  • مهدی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    13 9
    درود خدا بر روح بزرگ امام خمینی و شهدای ایران عزیز ، امام خمینی چهار دهه قبل فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند دقیقا میدانست که چه میگوید، درود خدا بر رهبر بزرگ و فرزانه ایران و سربازان وفادار ایشان ، با هدایت و رهنمودهای رهبر عزیز کشور ایران اینچنین قدرت و بزرگ شده است که توانسته به دفعات شیطان بزرگ را خوار و ذلیل کند و در موضع ضعف قرار دهد و هم توانسته یار و یاور مظلومان جهان باشد. اگر زحمات رهبری نبود امروز ایران نبود ، فلسطینی نبود ، امروز سوریه نبود لبنان نبود و عراق هم نبود . رژیم کثیف و جنایتکار اسقاطیل تمام این سرزمین ها را تصاحب کرده و مردمش را برده کرده بود . قدر رهبرمان را بدانیم قدر سربازان ایران را بدانیم و پشتیبان ایشان باشیم .
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      9 1
      دقیقا. البته منافقان داخلی خیلی کارها میتونن انجام بدن
    • دانشجو IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      آمریکا مال این حرفا نیست
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 11
    کم بزرگ نمایی کنید
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      12 5
      کم خود تحقیری کنید!!
  • CA ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    12 18
    حواستون باشه مشرق، مرگ با هزار ضربه چاقو در انتظار شما هم هست
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      16 2
      حواست باشه مناخیم، شنا در دریا در انتظار تو هم هست!! اون منگوله های موهات که تو آب اینور اونور میره دیدن داره!!! خخخخخخخ
    • یداله IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      6 0
      اسراییل اگه قدرت داشت حریف غزه ۳۶ کیلومترمربعی محاصره شده میشد
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 2
    غلط کرده کشور دیگه ایی به ایران حمله کنه
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      سپس ماس
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    8 3
    بله گزینه نظامی حذف شده
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 1
      آمریکا بسیار از(هزینه،جنگ،فرسایشی شدن چیزی وخسارات جانی ومالی وهمچنین اولا تر ازکشورهایی که ایمان راسخ برای مبارزه با سلطه عارت اشعال وطلم دارند)بدش میاد
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 3
    دوران بزن در رو تمام شده
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 6
    آره تو راست میگی منبع رو هم میگفتی!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      7 2
      اگه مجری اینتر نشنال باشه دیگه منبع لازم نیست جیگر؟؟!!
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      ۱۱:۲۵. اتفاقا اینترنشنال خبرفش دقیق وبدون یانسور هست مثل شما دروغ ودخل تحویل ملت نمیده
  • سید IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 2
    موفقیتهای واقعی درراهند این وعده خداست به همه ملتهائی که مجاهدت کنند وسست نشوند درود بر آقا سید علی خامنه ای هدایتگرمقاومت ومجاهدان راه خدا
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 1
    دوران بزن دررو تمام شده
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 2
    مرگ بر آمریکا
  • SE ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 4
    رفتن آمریکا از افغانستان استراتژیک بود . طالبان و حقانی رو مجهز و سازمان یافته پشت مرزهای ایران آورد برای روز مبادا! میگی نه ؟ چند سال آینده و تهدیدات طالبان مشخص میکنه کدام تحلیلی درسته
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 3
    خخخخخخخ....
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 6
    فعلا تا یکسال انواع گزینه ها علیه ایران را مجددا بایدن تمدید وامضا کرده
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 3
    بجای ریال،دلار درنظر گرفته شود
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    بله بله
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 1
    خب؟
  • ناصر IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    سوال: آیا گزینه‌ تهدید نظامی از روی میز مذاکره حذف‌شده است؟ جواب: این گزینه هرگز روی میز نبوده است!
  • حامد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    آمریکا و اسرائیل در مقابل اراده پولادین ایران و ایرانی چیزی بیشتر از پشم نیستند. درود بر ایران بزرگ
  • SE ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    بادکنک است امریکا
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    مطمن نیستم که گزینه جنگ صددرصد حذف شده ولی مطمن هستم که باید صددرصد اماده و بی باک باشیم.
  • دانا IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    مرگ بر آمریکا
  • مهران IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 4
    سلام چه خبر از بمباران دو روز پیش حمص توسط اسرائیل .
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      فارسی تازه یاد گرفتی مناخیم ؟
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    اعتراف کرده اند، اما باید بیشتر به داخل و اوضاعش رسیدگی کرد
  • علی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    آمریکاواسراییل ازشدت ستم برعالم وخونریزی بیگناهان به اخرخط رسیده اند وصبر مظلومیت ومقاومت مردم ایران ومسلمین خاورمیانه بزودی ثمرمیده واسرائیل نابود میشه
  • سعید IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 2
    توجه داشته باشید که به جایی نرسانید که علی رقم میل آنها مجبور به حمله نظامی شوند تعادل داشته باشید
  • شناس IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    مسئولان کشور ولی باید بدونند که باید جای چماق هویج عوض کنند به همین خاطر باید خود رئیس جمهور اعلام کنه اگر در هر دور از مزاکرات امریکا ایران را تهدید به جنگ نظامی بکنه ایران یک پایگاه نظامی امریکا هدف حمله نظامی قرار خواهد داد ...
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 1
    امریکااز ابرقدرتهای شرق عالم یعنی کشور چین وروسیه که مثل مرد و کوه پشت ایران باری به هرجهت ترسیده است نه ایران.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 1
    چی بگم؟
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    ایران واقعا تارفع فتنه درعالم توان چرخش اقتصاددرونی را دارد حتی اگر تمام دنیا همه چیز را تحریم کنند ولی مسئله اصلی ایران،داخلی هست که اگر حل شوند به راحتی میتواند جلوی عارت تحریمها ودشمنان را بگیرد
  • DE ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    قدرت پوشالی آمریکا در حال زواله
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    خوبه که فهمیدن
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 2
    تنها راه نجات ایران گوش دارن به حرف بیش از هشتاد درصد مردم ایران هست
    • سجادجون مانند الماس کمیاب IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      واقعا ۸۰ درصد مردم؟
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 1
    مرگ بر آمریکا دارد به واقعیت نزدیک می‌شود
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    خدایا از دست نااهلان نجات‌مان بده. مرگ بر امریکا
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    مطلب بسیار عالی و در تراز انقلاب اسلامی بود
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 1
    تمام قدرتها مقابل خداوند هیچ اند. ایران تا زمانیکه خدا رو داشته باشه میتونه مقابل استکبار بایسته.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    - ريز و درشت كارها حساب و كتاب دارد و خداوند احاطه علمى به همه چيز دارد و اين احاطه، ثابت و باقى است. («كتاباً» رمز ثبوت و بقا است) «كلّ شى ء احصيناه كتاباً»
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    سلام بر همه
  • mojtaba SE ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    اندیشکدهای امریکائی دیگه نمیتونن ,خط بدن
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    سلام دولت مردان حزب دمکرات امریکا تجربه دولت مردان حزب جمهوری خواه را در مقابله با ایران خوب بیاد آورند و خوب با ماهواره هایشان به جزیره هرمز زوم کنند و بقایای پرتقالی ها امپراطوری سال 1001 شمسی را ببینند و بعد زوم کنند به جزیره قشم و تندیس قهرمان ایرانی درجنگ با ابرقدرت آن تاریخ امام قلی خان را که هشیارانه به خلیج فارس و تنگه هرمز می نگرد خوب نظاره کنند و تاریخ پر افتخار ایران را بخوانند ایران اسلامی سرتاسرش لبریز از قهرمانان گمنام جان برکف آماده چون حاج قاسم سلیمانی است و این هنوز آغاز راه است ایران اسلامی گزینه های زیاده برا ی آوردن روی میز داردکه نیاز به جنجال سازی و اطلاع رسانی ندارد وآماده .
  • DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 1
    اعتراف آمریکایی‌ها: ایران اکنون را تهدید نکنید؛ سیلی می‌خوریم. قبلا‌خودکار پرت میکرد
  • DE ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 1
    با امریکا نمیشه در افتاد اونها زورشون خیلی در دررفتن زیاده تا بخوای باهاشون در بیافتی در رفتند . ابر قدرت قدر قدرت جلی شوکت ...آی زکی خخخخ
  • سعید IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 1
    آقایون مشرق نیوز باید با روزنامه شرق یه تفاوتهایی داشته باشین دیگه ؟
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    باید هم اعتراف کنند
  • TR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    در اصطلاح عامیانه ...............
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.
  • ... IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس