نشنال اینترست؛ پهپادهای ایران ابزاری مطمئن برای نمایش قدرت نظامی تهران هستند

یک نشریه آمریکایی با اشاره به توانمندی یگان‌های پهپادی ایران نوشت، ایران از بسیاری از کشورهایی که دو یا سه برابر بیشتر برای امور دفاعی هزینه می‌کنند، هواپیماهای بدون سرنشین بیشتری تولید می‌کند.

به گزارش مشرق، یک نشریه آمریکایی روز دوشنبه در مطلبی به یگان‌های پهپادی ایران پرداخت و نوشت، هواپیماهای بدون سرنشین رزمی ایران می‌توانند با انواع تسلیحات با اهداف مختلف درگیر شده و همچنین ماموریت‌های شناسایی انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

بخش خصوصی ایران در آستانه «پرتاب ۶۰۰ ماهواره به مدار لئو»

نشریه «نشنال اینترست» در بخشی‌ از این گزارش به قلم «سباستین رابین» تحلیلگر امور امنیتی و نظامی از دانشگاه «جورج تاون» آمریکا نوشت، هواپیماهای بدون سرنشین رزمی ایران (UCAV) می‌توانند با بمب‌ها و موشک‌ها با اهداف مختلف درگیر شوند و همچنین ماموریت‌های شناسایی انجام دهند.

به نوشته این نشریه آمریکایی، علیرغم بودجه نظامی سالیانه ایران که معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار متغیر است، ایران از بسیاری از کشورهایی که دو یا سه برابر بیشتر برای امور دفاعی هزینه می‌کنند، مانند آلمان،انگلیس و روسیه، هواپیماهای بدون سرنشین مسلح بیشتری تولید می‌کند.

البته پهپادهای ایرانی به اندازه پهپادهای ایالات متحده و متحدانش فناوری پیچیده ندارند، اما آنها ابزاری غیرقابل انکار و مطمئن برای نمایش قدرت نظامی این کشورهستند.

پهپادهای ایران ابزاری مطمئن برای نمایش قدرت نظامی تهران هستند

نشنال اینترست در بخش دیگر این مطلب با معرفی شماری از پهپادی بومی ایران از جمله پهپاد «مهاجر»، «شاهد-۱۲۹»،«صاعقه» و «کمان» در خصوص پهپاد «کرار» نوشت، ایران یک نوع  پهپاد رهگیر به نام کرار مجهز به موشک‌های هوا به هوای کوتاه برد، از جمله نمونه داخلی موشک «سایدوایندر» آمریکا به نام «آذرخش» را برای انهدام یک هدف هوایی آزمایش کرد.

کرار، یکی از پهپادهای ایرانی خانواده «پهپادهای انتحاری» با موتور توربوجت است و ۳ متر طول دارد.
«پهپاد کرار ۳»، یکی از پیشرفته ترین پهپادهای خانواده کرار است، بیشینه وزن برخاست آن ۷۵۰ کیلوگرم است و قابلیت حمل محموله به وزن ۲۵۰ کیلوگرم را دارد. سرعت این پهپاد ۱۰ هزار و ۶۷۰ متر و مداومت پروازی آن یک ساعت و ۱۵ دقیقه است و قابلیت شلیک موشک‌های یاسین و بالابان را دارد.

چندی قبل نیز روزنامه صهیونیستی «جروزالم  پست» در این زمینه نوشت، ایران یک قدرت پهپادی و یکی از کشورهایی است که شمار زیادی پهپاد کوچک و بزگ تاکتیکی و انتحاری را می‌سازد.

این نشریه نوشت، ایران می‌تواند پیشرفته ترین هواپیمای بدون سرنشین را با پشتیبانی پدافند هوایی و انواع موشک های کروز در نیروهای مسلح خود مستقر کند. این کشور به وضوح در تلاش است تا نشان دهد یکی از قدرتهای جهانی در تولید سلاح و بسیار فراتر از مهندسی معکوس ادوات روسی ، چینی یا کره شمالی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 2
    پهپادهای ایران مؤثرتر هستند یا پهپادهای بیرقدار ترکيه
    • ایرانی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 2
      نه پهباد ترکیه که قطعاتش وارداتی و خودشم طرح مشترک چند کشور که دادن به ترکیه اگه ترکیه الان پهباد میسازه ما از دهه۶۰ پهباد می سازیم
    • العبد IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      5 2
      پهپاد بیرقدار ترکیه کیلو چنده جلو پهپادهای ما هیچی نیست. ضمنا ترکیه صرفا مونتاژ کار پهپاد هست هر قطعه بیرقدار رو از یک کشور وارد میکنه. لطفا حرف‌های مضحک نزنید
    • علی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      11 2
      ایران از همه نظر در پهپادی از ترکیه جلو هست
  • تاراز IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    8 1
    بیرقدارتوی ترکیه مونتاژ میشه وازهمه نظر پایین تراز نوع ایرانی هم وزن وهم توان حمل سلاح ونوع سلاح.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    وقتی یک چیزی داخلی بشه،دقیقا همینطوری میشه! چون دیگه دانشمندان ریز و درشت اون وسیله رو میدون! و می تونن به راحتی بسازن! زیر ساختش هم محیاء است! اما وقتی وسیله از خارج بیارن و اینجا سرهم بندی بشه! به دانش نمیرسن! وسیله هم بیارن اینقدر اینجا گرون میشه! که نگو! پیشرفت درش نیست و همه چیزش به نوع ضرر محسوب میشه! خبرگزاری مشرق،لطفا از مسئولین(و سپاه!) بپرس،چرا میکروکنترولر و میکروپروسسور و انواع ایسی ،را خودشون نمیسازن! چرا ما کامپیوتر نمیسازیم! وقتی موشک به این پیشرفته گی میسازیم! ما بزرگ ترین مشکلم الان همینه! اگر این ایسی و مدار مجتمع رو امروز میساختیم! و به راحتی در کارخانه سفارش میدادیم،میساختیم! کلیدیترین مشکل امروز و فردا ما در زمین تکنولوژی و امنیت حل میشد! و چقدر ارزون قیمت تر هم میشد! و چقدر گوشی می توانستیم به کمک ان بسازیم،و وسایل بسیار زیاد الکترونیک! ... و چقدر این ایسی و میکروکنترولر در همه بازارها! از شهر و روستا و .. به فروش میرفتن!
    • حسین IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      عزیز میسازیم ولی نه همشو .انشالله اون کمبودی هم که وجود داره .بزودی کاملا برطرف میشه چون شرایط رو کاملا محیا کرده ایم.انشالله بزودی خبرهای خوشی در این مورد و در مورد جنگنده قاهر خواهید شنید.به امید صلح جهانی و ظهور اقا امام مهدی عج الله
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    نوابغ خاصی درایران هستند که توان بالای ذهنی بسیار پیشرفته با گرفتن الهام وحس ششم وحس هفتم را دارتد .این نوع نوادر در نوع مافوق انسان عمل میکند.. چشمانی ازنوع روح دارند با وجود خود تمامی تکنولوژی وکائنات را تصویر سازی وآینده سازی پیش بینی میکنند البته خودم خداروشکر نعمت الهی ست کمی ازین نوع لطف الهی شاملم شده .. باید کار کرد. باید بما موقعیت وزمینه داد. البته ترس داریم مارا درزندان های مخوف قفس نگه داری کنند ازدنیای آزاد هیچکس هیچ نابغه یا آدم عادی گدا هم نمیخواهد دور باشد حتی میلیارد ها طلا .. آزادی نعمت ونفس درحالت طبیعی خوبه. خلاصه ایران پراست ازنوابع خوب خداروشکر..رهبرما خودش یک نابعه وبسیار ذهن باز وروشنی دارد قلبی پاک الحمدلله خداوند نگهدارش لعنت لله عای قوم الظالمین صهیونیست واجنبی ودشمنان ایران
  • محمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    پرچم ایران بالاست
  • فرهاد خرمی IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    سلام آرزو میکنم که جمهوری اسلامی ایران به مقدار بی شمار پهپادهای مختلف با تکنولوژی روز به روز بالاترساخته و در ضمن دو نوع پهپاد سری و بسیار پیشرفته که فقط برند ایران باشد که سرآمد دنیا لقب گیرد. همچنین تولید بی شمار انواع موشک‌های کروز خصوصاً ضد رادار . همچنین موشک‌های بالستیک در انواع مختلف حتی قاره پیما را آنچنان تولید کند که در انبارداری و ذخیره سازی ، در زیر زمین یک ایران دیگر داشته باشیم ،،،چرا که نبرد آخر وجنگ سرنوشت ساز آینده بسیار بی رحمانیه و بسیار سنگین و پیشرفته خواهد بود
  • حرا IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    پهپاد کوچک و بزگ !!!!!!تاکتیکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس