صنایع دفاعی

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی نوشت، پیشرفت‌های فناوری در ایران از جمله در زمینه پرینت سه بعدی، به توسعه صنایع دفاعی ایران از جمله ساخت پهپادها منجر می‌شود.

به گزارش مشرق، یک وبگاه آمریکایی به صراحت نوشت که تحریم‌های دولت آمریکا تاثیری بر پیشبرد صنایع دفاعی ایران به ویژه در ساخت انواع پهپاد نخواهد گذاشت.

 وبگاه «دیفنس نیوز» در گزارشی تازه  به قلم «کریستن فونتنروز» در این زمینه نوشت، مقام‌های آمریکایی اخیرا اعلام کردند که در حال بررسی تحریم‌هایی علیه زنجیره تامین قطعات لازم در ساخت پهپاد در ایران هستند، اما بعید است که تحریم‌ها موثر واقع شوند.

این وبگاه در بخشی از تحلیل خود نوشت، ممکن است تحریم‌ها نتوانند بر برنامه ایران به گونه ای موثر تاثیر بگذارند، زیرا ایران قطعات هواپیمای بدون سرنشین را از منابع متعدد تهیه می‌کند. برخی از قطعات عمدتا برای کاربران تجاری و تفریحی تولید می‌شوند.

«آرچی استافورد» متخصص پهپاد در آکادمی هوانوردی در ایالات متحده  گفت: «ایران از موتورهای آلمانی در برخی از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده می‌کند. من تصور می‌کنم تحریم آلمان، آنها را عصبانی خواهد کرد.»

به نوشته این وبگاه، قطعات دیگر پهپادها از جمله آنتن و سامانه ناوبری نیز ارزان قیمت است. از سویی دیگر، قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی مبتنی بر دلار نیز چندان امیدوار کننده نیست. به عنوان مثال، تهران می‌تواند در ازای قطعات مهم هواپیماهای بدون سرنشین به چین نفت بفروشد.

دیفنس نیوز در خاتمه نوشت، پیشرفت‌های فناوری ممکن است به زودی ایران را از وارد کردن قطعات هواپیماهای بدون سرنشین بی نیاز کند. ایران در زمینه پرینت سه بعدی، بخش ساخت قطعات در صنایع پهپادی توان خود را توسعه داده است.

چندی قبل نیز یک نشریه صهیونیستی در گزارشی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از سوی ایران و نمایش انوع تجهیزات جنگی از جمله موشک و پهپاد نوشت، ایران اینک ابرقدرت پهپادی و یکی از کشورهایی است که شمار زیادی پهپادهای کوچک، بزرگ و انتحاری را می‌سازد.

روزنامه «جروزالم پست» در مطلبی به قلم «سث فرانتسمن» در این باره نوشت، ایران با برپایی نمایشگاهی از موشک‌ها و پهپادهای خود در روزهای اخیر موفقیتش در سال‌های گذشته را به نمایش گذاشت. این نمایشگاه بیانگرموفقیت سپاه پاسداران ایران به عنوان یک قدرت هوایی است. این نمایشگاه که از سوی مقام‌های ارشد ایران افتتاح شد بیانگر سربلندی و موقیت در ساخت تسلیحات قبل از خاتمه تحریم تسلیحاتی است. ایران اساسا می‌گوید، با وجود تحریمها، این تجهیزات را ساختیم.

نویسنده این گزارش با اشاره به نمایش انوع موشک‌ها و پرتابگرهای آن نوشت، ایران با رونمایی این تسلیحات  نشان می‌دهد که چگونه قادر است موشکها را در اقصی نقاط جابجا کرده و آنها را  در موقع لزوم شلیک کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی US ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    6 0
    قابل توجه پان ترکها داخلی و مزدوران رجب مواجب بگیر
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 1
    نمیتونن قبول کنن خودمونداریم موتور پهپادمیسازیم
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 0
    باید میلیون ها موشک داشته باشیم باید ایران را پر از موشک بکنیم. باید طوری بشه که دشمن باشنیدن نام ایران خودشو خیس کنه
    • افشین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      مگه میخوای نسل انسان رو نابود کنی.؟ میلیون چیه اخوی.داریم به اندازه خوبی هم داریم و خیس هم کردن که این اراجیف رو میگن.یک مورد رو چندبار مگه تحریم ميکنن؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس