لبنان

مراسم روز استقلال لبنان در سایه فشارهای اقتصادی و توطئه های آمریکا و سعودی‌ها علیه این کشور برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم روز استقلال لبنان در سایه فشارهای اقتصادی و توطئه های امریکا و سعودی‌ها علیه این کشور برگزار شد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت، امکان ندارد بدون وحدت سیاسی و انسجام همه جانبه از بحران کنونی خارج شویم، همه باید بدانند اولویت لبنان است نه یک گروه خاص، و ما موظفیم استقلال کشور را در برابر تمام دولت‌های خارجی حفظ کنیم.

همچنین نشست سه جانیه رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس لبنان برای خروج از بحران ساخته‌ی سعودی‌ها در این کشور در کاخ بعبدا برگزار شد.

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله هم گفت، یکی از مهمترین علت‌های مشکلات ما دخالت‌های امریکاست، متاسفانه بانک‌های لبنان در اختیار آمریکا هستند، اگر آمریکا واقعا می‌خواهد مشکل لبنان را حل کند باید ثروت نفتی این کشور را به خود لبنانی‌ها بسپارد و از کمک به اسرائیل برای سرقت نفت ما دست بردارد ما به آن‌ها آشکارا هشدار می‌دهیم.

تحلیلگران لبنانی معتقدند با نزدیک شدن به انتخابات مجلس لبنان در بهار سال ۲۰۲۲ میلادی روند توطئه‌های امریکا و سعودی‌ها با هدف آشوب آفرینی در این انتخابات افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • أبن الأهواز IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 0
    این پیرمرد میشل عون خودش بزرگترین دروغگو هستش، مردک فکر کنم یه بیست سالی رئیس جمهوره
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 14
    مرذم لبنان انشاءالله با هشیاری . این مرحله را پشت سر خواهند گذاشت .. موضوع انفجار بیروت چنانچه به نتیجه درست برسد . همه چیز از جمله اقدامات کنونی سعودی و جوانب داخلی و خارجی دخیل . واضح و آشکار خواهد شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس