غرب عمدا به بحران اقتصادی در افغانستان دامن می‌زند

سخنگوی دفتر طالبان در قطر در مصاحبه ای اعلام کرد: اگر در عمل نگاه کنید، وضعیتی را خواهید دید که کشورها به طور رسمی رهبری طالبان را به رسمیت می‌شناسند.

به گزارش مشرق، سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در قطر در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: قبول دارم که مشکلاتی داریم، اما این مشکلات مشکلی نیست که بقای ما را تهدید کند. ۲۰ سال پیش ما مقاومت در برابر اشغالگری ایالات متحده و ۵۴ کشور دیگر را از صفر آغاز کردیم، غرب عمدا به بحران اقتصادی در افغانستان دامن می‌زند.

سخنگوی دفتر طالبان در قطر با بیان اینکه هدف اولیه طالبان غلبه بر مشکلات اقتصادی است، گفت: متأسفانه قبل از روی کار آمدن ما خزانه و بانک‌های دولت خالی شده بود، مدیران رژیم قبل هنگام خروج پول‌ها را از بانک‌ها بردند، اما این پول مال مردم ما بود. با وجود این، ما همچنان از منابع خود مانند درآمدهای گمرکی و مالیاتی حقوق کارمندان و برخی از وزارتخانه‌ها را پرداخت کردیم.

وی در پاسخ به سوال اینکه برخی کشورها وعده کمک مالی به افغانستان دادند؛ آیا این کمک‌ها رسیده است یا چقدر رسیده است؟ آیا کشورهای غربی قصد تحت فشار قرار دادن شما را دارند؟، گفت: بله، آنها می‌خواهند ما را در تنگنای اقتصادی قرار دهند. در افغانستان یک بحران انسانی وجود دارد. زمستان سختی در پیش رو داریم. کمک‌ها باید فوراً برسد، زیرا مردم افغانستان در وضعیت بسیار دشواری قرار دارند.

شاهین در پاسخ به سوالی درباره بی کفایتی طالبان در برابر داعش در افغانستان گفت: مسئله داعش مشکلی نیست که طالبان نتواند بر آن غلبه کند. به نظر ما داعش گروهی نیست که زیاد مهم باشد. طالبان این قدرت را دارد که با آنها مبارزه کند و همه بازی و نقشه‌های آنها را شکست دهد. تبلیغات علیه مردم افغانستان و طالبان و به نفع داعش بوده، اگر این تبلیغات پایان یابد، می بینید که مشکل داعش زودتر حل خواهد شد. کاری که داعش می‌خواهد با شورش و حمله به یک دولت اسلامی انجام دهد، قابل درک نیست. به ادعای داعش آنها هم خواهان حکومت اسلامی هستند. نظام اسلامی موجود است. در زمان اشغال کشور، آنها چنین حملاتی را علیه متجاوزان سازماندهی نمی‌کردند.

این مقام طالبان با بیان اینکه بسیاری از کشورها به گونه‌ای با طالبان رابطه دارند که گویی آن را به رسمیت شناخته‌اند، اضافه کرد: ما با سفیران ۱۵ کشور اروپایی دیدار کردیم، آنها به طور جمعی گفتند ما با شما همکاری خواهیم کرد. وزیر امور خارجه چین با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ دولت موقت طالبان نیز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار وزیر چینی اعلام کرد که اراده همکاری با طالبان را دارند.

وی افزود: همچنین با توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز همکاری و در آینده‌ای نزدیک دیدار خواهیم کرد. در واقع همه کشورها به گونه‌ای با طالبان همکاری می‌کنند که گویی آنها را رسماً به رسمیت شناخته‌اند، اما ظاهراً به طور رسمی به رسمیت نمی‌شناسند. اگر در عمل نگاه کنید، وضعیتی را خواهید دید که آنها به طور رسمی رهبری طالبان را به رسمیت می‌شناسند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عالم خان IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    طالبان می گویند ما آمریکا را از افغانستان بیرون کردیم!!! نه خیر بلکه این آمریکا بود که شما را جای گزین دولت فاشیستی غنی کرد و اگرنه شما جرئت نداشتید حتی یک وجب خاک افغانستان را بگرید، و شما غلاماندحلقه به گوش آمریکا هستید، چطور ادّعا می کنید که ما آمریکا را بیرون کردیم!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس