کد خبر 1302863
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
علائم بیماری قلبی

متخصص قلب و عروق با شاره به اینکه دردهای قلبی تیرکِشنده نیستند و حداقل یک دقیقه طول می‌کشند گفت: معمولا دردهای قلبی در هنگام فعالیت روی می‌دهند و درد در وسط قفسه سینه احساس می‌شود.

به گزارش مشرق، محمود افتخارزاده متخصص قلب و عروق در پاسخ به اینکه آیا می‌توان با ورزش فشار خون بالا را کنترل کرد گفت: ورزش قطعا موجب پیشگیری و همینطور کاهش فشار خون می‌شود اما نمی‌تواند به تنهایی و بدون کمک دارو فشار خون را به حدی برساند که بتوان دارو را حذف کرد.

وی درباره ضربان نرمال قلب در کودکان توضیح داد: نوزادان ضربان تندتری نسبت به افراد بالغ دارند. هرچه رشد بیشتر می شود ضربان قلب هم کاهش می‌یابد و یکی از دلایل مهم آن هم فعال بودن سیستم سمپاتیک در کودکان است. معمولا اگر سرعت بالای نبض در کودکان عادی بوده و علامتی نداشته باشد و تاکی کاردی سینوسی فیزیولوژی دوره کودکی بوده و بیماری تلقی نمی‌شود. اما برخی آریتمی‌ها در اطفال هستند که ضربان قلب کودک به صورت مداوم تند است و می تواند موجب آسیب به عضله قلب شود بنابراین بهتر است کودکانی که ضربان قلب بالایی دارند حتما نوار قلب بگیرند تا اطمینان یابند که ریتم قلب سینوسی است . اگرچه این نوع آریتمی شیوع کمی دارد.

بیشتر بخوانید

کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی با استفاده از هوش مصنوعی

متخصص قلب و عروق کشورمان با اشاره به اینکه در زمان استرس ضربان قلب افزایش می‌یابد گفت: دردهای قلبی تیرکشنده نیستند و معمولا حداقل یک دقیقه طول می‌کشند. این دردها در هنگام فعالیت و در وسط قفسه سینه اتفاق می‌افتد و می تواند تا ۴ دقیقه هم ادامه پیدا کند. اگر فردی علاوه بر افزایش تپش قلب علائمی همچون عرق سرد هم در هنگام استرس داشت حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

افتخارزاده در توضیح بزرگ شدن دریچه میترال گفت: این واژه معمولا در خصوص نارسایی دریچه میترال به کار می‌رود. هنگام انقباض بطن چپ که باید خون از دریچه وارد ریشه آئورت شده و در بدن پخش شود از دریچه برگشته و وارد دهلیز می‌شود. اگر مقدار برگشت این خون کم باشد اهمیت چندانی ندارد ولی اگر این مقدار زیاد بوده و منجر به بزرگ شدن و ضعیف شدن عضله بطن چپ شده باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کرد تا شدت نارسایی دریچه مشخص شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس