خشم و بلاتکلیفی مشتریان بوئینگ از خرید هواپیمای مسافربری۷۸۷

ادامه نامشخص بودن زمان ازسرگیری تحویل هواپیمای مسافربری ۷۸۷ دریم لاینر ساخت بوئینگ با گذشت ۱۳ ماه از زمینگیر شدن تعداد انگشت شمار هواپیماهای تحویل داده شده خشم شرکت های خریدار را برانگیخته است.

به گزارش مشرق، بوئینگ پس از تحویل دادن تنها چند فروند از این نوع هواپیما، از اکتبر ۲۰۲۰(مهر۱۳۹۹) در پی سقوط مرگبار ۲ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس، در مرداب مشکلات مقرراتی و نظارتی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا، گیر افتاده است.

بیش از ۱۰۰ فروند دریم لاینر به ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار بر اساس محاسبات شرکت های اجاره دهنده هواپیما در کارخانه های بوئینگ گیر کرده که از گردش مالی این شرکت و تلاش هایش برای بازپرداخت بدهی ۶۲ میلیارد دلاری خود، جلوگیری می کنند.

با فروکش کردن نسبی همه گیری، نیاز به این هواپیماهای پهن پیکر برای نقل و انتقال مسافران در ۲ سوی اقیانوس ها با آغاز بازگشایی مرزها در پی همه گیری کووید – ۱۹ احساس می شود. اما شرکت های هواپیمایی و اجاره دهنده برای برنامه ریزی برای آمادگی در برابر هجوم پیش بینی شده، هنوز نمی دانند که تحویل این دریم لاینرها از چه زمانی از سرگرفته خواهد شد و تنها موعد قطعی این است که به گفته مدیران بوئینگ، تا پایان سال جاری ۲۰۲۱ نخواهد بود.  

استیون اودوارهیزی رئیس یک شرکت اجاره دهنده هواپیما مستقر در لس آنجلس، با گلایه از بخش بازرگانی بوئینگ مستقر در واشنگتن به علت به تعویق انداختن چند باره موعد تحویل ۱۱ فروند هواپیمای این شرکت در سال جاری، گفت که هنوز هم تاریخ دقیق تحویل آنها مشخص نیست.  

مدیران این شرکت که در ژوئیه با خوش بینی به تحویل کمتر از ۵۰ فروند دریم لاینر در سال جاری اشاره می کردند، اکنون از هرگونه سخنی در باره زمان تحویل احتمالی ازسرگیری این هواپیماها خودداری کرده و تعیین زمان را به سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده، موکول کرده اند.  

کارشناسان بوئینگ برای یافتن، تعمیر و برطرف کردن نقایص کوچک ساختاری در ابعاد یک برگه کاغذ در بدنه این هواپیما ساخته شده از فیبرکربن در کنار توجه به نقایص کیفی ناشی از بی دقتی پیمانکاران خرد، تلاش می کنند.  این مسائل با بررسی عمقی این شرکت هواپیماسازی مستقر در شیکاگو در کارخانه هایش و سامانه تولیدش، در پی سقوط مرگبار ۲ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس، آشکار شده است.

به گفته یک کارشناس آگاه که می خواست ناشناس بماند، نقایص بالقوه کیفی در نزدیک به ۲۰ مکان در دریم لاینر، شناسایی شده است. بازرسی در نقایص احتمالی این هواپیما می تواند زمان بر و پرهزینه باشد، زیرا کارگران باید دیواره کابین مسافران را در برخی نقاط هواپیما برای دسترسی به آنها، بشکافند.

بوئینگ و سازمان هوانوردی فدرال هنوز نتوانسته اند به توافقی در باره سطح مناسب بازرسی کیفیت این هواپیماها، دست یابند، زیرا سقوط مرگبار ۲ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس که موجب زمین گیر شدن همه این هواپیماها شد، حتی سازمان هوانوردی فدرال را به دلیل تائید این هواپیما پس از چند مورد بازرسی، زیر تیغ انتقاد قرار داد. بنابراین این سازمان، رویکرد سختگیرانه ای در نظارت بر کیفیت بر بوئینگ در پیش گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 1
    آخه الان دیگه چه احمقی میره بوئینگ بخره؟؟!
  • رفیق IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    بوئینگ شدهواپیماتومدرن امروزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس