کد خبر 1302584
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
اجرای کامل نسخه الکترونیک در برخی استان‌ها

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه روند پیشرفت نسخه الکترونیک در بیمه سلامت به مراتب جلوتر از دیگر سازمان‌های بیمه گر است، از استقرار صد درصدی نسخه الکترونیک در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در خصوص آخرین جزئیات از اجرای نسخه الکترونیک در کشور با بیان اینکه این طرح یک کار ملی و مهم برای استقرار نظام الکترونیک در ابعاد مختلف در حوزه سلامت است، گفت: بیمه سلامت در این امر پیشگام بوده و روند پیشرفت نسخه الکترونیک در بیمه سلامت به مراتب از دیگر سازمان‌های بیمه گر جلوتر است.

وی با اشاره به استقرار صد درصدی نسخه الکترونیک در برخی استان‌ها، توضیح داد: ممکن است برخی از سازمان‌های بیمه گر از سال‌ها قبل در حوزه ملکی خود کار را آغاز کرده باشند اما بیمه سلامت از زمان شروع تاکنون بسیار موفق عمل کرده و ساختار و ارتباطاتی که ایجاد کرده بر اساس اصول علمی و اداری و همگام با موضوعات مختلف، است.

بیشتر بخوانید

پیشنهاد تعویق ۶ ماهه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

ناصحی ادامه داد: بر اساس آمار در استان‌های محروم هم استقرار صد درصدی نسخه الکترونیک را شاهد هستیم اما با توجه به پیک‌های متعدد کرونا و عدم وجود زیرساخت الکترونیک از جهت سخت افزاری، برخی از بیمارستان‌های دولتی نتوانستند خود را به آن درجه انتظار برسانند در همین راستا و رعایت حال مردم، اجرای این پروسه با زمان بندی مناسب پیشنهاد شده است که ما هم قبول کرده ایم تا مردم و ارائه کنندگان خدمت دچار مشکل نشوند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته به لحاظ زیرساخت‌های الکترونیک، اجرای این پروسه حداقل ۸ تا ۱۰ سال زمان لازم دارد. پس از آنکه مراکز ارائه خدمت خود را به مرز صد درصدی آمادگی برسانند این پروسه را حداقل در ۶ ماه در سراسر کشور مستقر خواهیم کرد، در غیر این صورت مردم آسیب می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت در بحث استقرار نسخه الکترونیک پیشگام بوده و در استقرار و نحوه تعامل با مردم در همه صندوق‌ها از دیگر سازمان‌های بیمه گر جلوتر است، گفت: بسیاری از مراکز درمانی دولتی و خصوصی رضایت بالایی در بحث نسخه الکترونیک از بیمه سلامت دارند از این جهت ما از سایر سازمان‌های بیمه گر عقب نیستیم بلکه بسیار هم پیشرفت داشته و داریم.

ناصحی با اشاره به اینکه در موضوع پرونده الکترونیک بحث‌های متعددی مطرح شده که مربوط به این دوره نیست، عنوان کرد: اکنون هم با بحث جدی که در وزارت بهداشت درباره نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود دارد با دستور وزیر محترم بهداشت کارگروه‌ها آغاز به کار کرده و با زمان بندی مناسب اجرا می‌شوند که این نویدی برای مردم است.

به گفته مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، زیرساخت پرونده الکترونیک فراهم شده و این طرح در کشور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در صندوق بیمه همگانی که ۱۳.۵ میلیون جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد نظام ارجاع، الکترونیک و پزشکی خانواده را اجرا کرده است، اظهار کرد: از این جهت ما به عنوان تکلیف در وزارت بهداشت این بحث را هم به قوت ادامه می‌دهیم. امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان در کشور نظام پزشکی خانواده را به طور کامل اجرا کنیم. در بحث نسخه نویسی الکترونیک هم باید تمام جوانب را بررسی کرد؛ باید اتصال اینترنتی کم، تکمیل زیرساخت‌ها و سخت افزار بیمارستان‌ها را در نظر گرفته و شرایط را آماده کنیم تا بیماران دچار مشکل نشوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس