به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏مردم ارمنستان در این جهان هیچ دوست، پناه و همراهی تاریخی و واقعی بجز ملت ایران ندارند.

از زمانی که ۲۵۰۰ سال پیش شاهنشاه داریوش شاه در کتیبه بیستون ارمنستان (اَرمینَ) را بخشی از شاهنشاهی هخامنشی اعلام کرد تا همین امروز تاریخ ما در هم تنیده شده

اکثر ایرانیان ارامنه را دوست دارند.

کشوری که تنها پناه تاریخی و واقعی مردم ارمنستان است

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 215
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 115
  • عبدالرضا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    ارامنه در خیانت به ایران چه در دوران اشکانی و ساسانی چه در دوران قجر ید طولانی دارنداکثر مردم هم ارامنه را اجنوی می دانند
    • نیما HK ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      86 23
      باید بین ارامنه و اذربایجان صلح برقرار کنیم اگر ترکیه در قضیه ارمنستان دخالت نمی کرد جنگ قره باغ اتفاق نمی افتد لعنت بر ترکیه عثمانی
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      58 7
      والا ما آذربایجان و ارمنستان رو از خودمون میدونیم، پاره تن خودمون میدونیم، حداقل من و خونوادم همچین عقیده ای داریم، نمیخوام مث شما از طرف کل مردم ایران حرف بزنم. خونواده ما نژاد پرست نیست، و اگه گذشتگان قومی احیانا اشتباهی کرده باشن، به حساب نسل های بعدیشون نمیزاریم، ما انسانیم اون ها هم انسان.
    • US ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      13 18
      ما مردم خاورمیانه هم انشاالله مانند بالکان،طومارتان را در هم می پیچیدم.
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      35 86
      جنایات وحشیانه ساسانیان برای زرتشتی کردن ارمنستان تاریخ را می لرزاند. هر چند شما تاریخ ننگین پارسیان را سانسور کنید.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      61 15
      هموطنان ارمنی و مسیحی برای همه ما ایرانیان قابل احترام هستند.
    • LU ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      3 8
      ٱهان ٱن زمان ارامنه دین برحق بودند و ساسانیان در ظلمات کفر الان نیز ارامنه با زبان خوش به ٱغوش مادر خود بازمی گردند
    • مهران IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      8 8
      در عجبم کامنتی از یک ارمنی وابسته به یهود مسلمان نما رو گذاشته شده .... خداییش برید قیافه این وحید بهمنی رو ببینید اگه تو خاخام بودنش شک کردین هرچی بگین حرفی ندارم
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      22 9
      برو تخم نفاق،ارامنه خودشون آریایی و پارسی هستن،توی پانترک نمیخواد پشتت بلرزه!! میخوای جنایات ترکان آسیای شرقی رو برات بنویسیم که دیگه تاریخ تحریف نکنی؟
    • جاسم ایرانی FR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      10 9
      همیشه زیر چنین خبرهایی، اولین نظر مال یه پانترکه.
    • علیرضا IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      7 3
      چرا چرت میگی مرتیکه این مزخرفات را ازکجا آوردی مونگول؟
    • علـی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      10 11
      ما هیچ بدی از هموطنان و غیر هموطنان ارامنه ندیدیم. مثل ... دروغ میگی!!!!!!!!!
    • محمود IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      12 14
      ما با علیف و اردوغان که لعنت خدا بر اونها باشه کاری نداریم، ولی تاریخ جنایت ها و کشتار بی رحمانه ارامنه در ارومیه را فراموش نمی کنه، الان هم اگر ارامنه قدرت داشته باشند از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند، در قضیه اشغال قره باغ هم اگر کمک نظامی ایران نبود ارامنه کل ملت آذربایجان رو قتل عام میکردن، رهبر عزیزمون هم بارها گفتن که قره باغ متعلق به آذربایجان و باید بهش برگرده
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      13 17
      بجای لعنت به ترکیه ،به ارمنستان لعنت بفرستین، جسارتن اگر تاریخ را مطالعه کنین ،خواهید دید که ارمنستان بارها به ایران عزیزمان و ایرانیها خیانت کرده است
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      6 10
      زردشت قبل از مسیح بوده و کورش کسی را به چیزی مجبور نمیکرد
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      12 9
      لطفا به این مقاله با عنوان : ( سلطان رجب نوعثمانی،تبریز را میخواهد! )نگاشته دکتر میرمهرداد میرسنجری‌ مراجعه کنید تا عمق رذالت فرقه ضاله و سرطانی پانترکیسم که کشور ۹۷ ساله ترکیه جعلی با آفت جان بومیان آناتولی شدن اکنون قصد گسترش آن در قفقاز و ایران و آسیای میانه و شرقی تا اروپای شرقی را دارد،بشناسید.زمان آن رسیده که این متوهمان خود ترک پندار نژادپرست پاسخ کوبنده ای جهت یاوه گوییها و زیاده خواهی ها و مداخلات در امور مردم چندین کشور به خصوص ایران و ایرانی تباران،دریافت کنند که خوش رقصی و ایادی صهیونیسم و استعمارگران کهنه کار شدن عاقبت یزید و یزیدیان را برایشان رقم خواهد زد.خاستگاه اصلی مردمان ترک تبار شرق چین و مغولستان بوده و این مردمان زردپوست و مغول سان با حمله و یورش به تدریج به این سوی آسیا لشکر کشیدند و بخشی از مردمان اصلی آسیای میانه،ایران قفقاز آناتولی و اروپای شرقی را ترک زبان کردند ولی در بافت بومیان حل شدند و نژاد مردمان این سرزمینها همچنان هند و اروپایی است،اگرچه که زبانشان به جبر تاریخ تغییر کرده باشد،اما خودشان هویت دارند و نیازی به توهمات عثمانی گری پانترکان بریتانیای ذلیل و صهیونیسم اشغالگر ندارند.فریب دروغگویی و تحریفات پانترکها را نخورید که نه دین برایشان مهم است و نه خون و نه خاک ،بلکه فقط توهمات گرگ پسندی و تاراج و ترکتازی و تحریف و جعل و ساختن هویت دروغین برای مردم چند کشور بر مبنای زبان.ترکیه عثمانی عامل تنش ها و درگیریهای خاورمیانه و ترویج پانترکیسم در چندین کشور و منافق و خائن به کشورهای مسلمان است.
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      5 6
      اونی که دروغ میگه مثه" شین لوو " پان ترک کافر هست و بس.پاشو فقط که بوی گندت دنیا رو برداشت از یونان تا اون سر آسیا.
  • محمدجواد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    98 36
    واعظی پرسید از فرزند خویش/هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟//صدق و بی آزاری و خدمت به خلق/هم عبادت،هم کلید زندگیست//گفت: زین معیار اندر شهرما / یک مسلمان هست آن هم ارمنیست!
    • کلیم IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      39 47
      ولی در دهات ما وقتی یکی کار بدی میکنه در مزمتش یه جمله بکار میبرند میگن "ارمنی که نیستی".... یعنی اینکه این کار ناشایست شما فقط از این قوم برمیاید نه از یک مسلمون ... احتمالا اشاره داره به قتل عامهای مسلمانان توسط این اقوام که تو دوره های جنگ جهانی رخ داده
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      31 35
      ضمن عرض ادب به مسیحیان هموطن. باید خدمت این دوست به ظاهر مسلمان گفت که بهتره قبل از کامنت گذاشتن بری کلیسای مسیحیان که تمام مصالح ان از جمجمه و اسکلت مسلمانان است را در اینترنت سرچ کنی تا عمیقا با مفاهیم صدق و بی آزاری و خدمت به خلق اشنا شوی
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      41 28
      آقای به اصطلاح کلیم در جواب شما باید گفت: اولا اون لفظ نژاد پرستانه ای که به کار میبری(ارمنی که نیستی) تا جایی که میدونم برای ازبک ها به کار میبرند. ثانیا این ارامنه بودند که که در جنگ جهانی توسط سلاطین عثمانی مورد قتل عام شدند. اتافقا ارامنه مردمی با فرهنگ و شریفی هستند که باید در مقابل پانترک ها مورد حمایت قرار بگیرند.
    • کلیم IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      20 20
      به ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ تا اونجایی من اطلاع دارم ازبکستان نه مرز مشتری با ایران داره و نه تو تاریخ برخوردی بین این دو ملت صورت گرفته که بخاهیم بگیم ..... حرفت عین این میمونه که یکی بگه "آرژانتینی که نیستی" آخه آرزانتین کجای تاریخ با ما رودررو بوده... ثانیا من به شخصه حتی کلمه ازبک رو از مردم عادی نشنیدم چه برسه جمله کذایی تورو.... ثالثا قتل عام هایی که ارامنه تو ایران کردند هنوز شاهدان زندشو شاید بتونی پیداش کنه البته فیلم قتلعام خوجالی هنوز هستش که به افسر مسئول این کار توسط سران ارمنستان مدالها داده شده... ولی تا دلت بخد تو اقصی نقاط ایران جمله "ارمنی نیستی " رو در مزمت کار بد شخص شنیدم
    • س. IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      3 2
      به ۱۴:۵۲ تاریخ دورۀ صفویه رو بخون. ایران در اون دوره دوتا تهدید دائمی داشت: عثمانی در شمال غرب و ازبک‌ها در شمال شرق. ازبک‌ها بارها از شمال شرق به ایران حمله کردند.
  • رامین IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    35 66
    اره راس میگی ما کلا ما همیشه پشتیبان مسیحیت بوده و خاهیم بود بیخود نیستش که اروپاییان در دوره های مختلف ایران رو کشوری مسلمون نمیدونه بلکه بیشتر ضد مسلمون عمل میکنیم تا بوده همین بوده
    • دماوند IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      38 22
      خجالت بکشید. اینقدر از الهام علیف شراب خوار حمایت نکنید. الهام علیف و زنش هر چه که باشند مسلمان نیستند. در ضمن قره باغ را گرفتید حالا دیگه دنبال چی هستید؟؟ چشم طمع به خاک ارمنستان دارید.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      26 9
      چرا جفنگ میگی؟؟؟؟؟ مسلمانی به حمایت از ظلم و ظالمه؟؟؟ احکام خدا تو قران اومده. چرا کشورهای به اصطلاح مسلمان احکام خدا رو انجام نمیدن؟؟؟؟؟؟؟؟ دی ر یا زود داره اما صبر خدا هم تا حدی هستش. مگر میشود خود را مسلمان بدانی و بعد برای برادر مسلمانت چاه بکنی؟؟ مگر میشود خود را مسلمان بدانی و بعد با شیطان دست به یکی کنید؟ خواهید دید عاقبت کار را
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      10 14
      از کی تا به حال شما مهاجمان مهاجر،جزوی از ملت غیور ایران شدید؟
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      25 14
      خیانتی که عثمانی صهیونیست دوست به مسلمانان کرده از یادها فراموش نخواهد شد.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      11 3
      ۱۱:۲۲ منفی زدم چون مشخص نیست چون کامنتت دوپهلوست ولی منظورت از کشور "به ظاهر" مسلمان جمهوری باکوست هزاران +++++++++++++++++++++++++
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    سگ ارامنه به پانترک شرف داره.
    • کلیم IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      40 49
      من به شخصه نه سگ ارامنه دیدم و نه پانترک چون ذاتا تو جغرافیای ما امکان وجود ندارند ما تو جغرافیامون ارمنی و ترک داریم ولی پانترک فک نکنم چون ذاتا قومی که اجازه نداره به بچش اسم ترکی بذاره و یا اسم شهرشو انتخاب کنه و یا حتی به زبان مادریش بحرفه پان نمیتونه باشه... ولی میتونیم پان فارسی که ایشون رو از حق اولیه زندگی محروم کرده رو بوفور ببینیم
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      27 18
      خفه شوبیشعورارامنه چه ظلم هایی چه تجاوز هایی برس مردم ایران اوردندکوهی هست بنام زنبیل درارومیه اگه زبون داشت میگفت چه کشیدن مردم ازدست ارمنیهای
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      9 10
      فرقی نمی کنه هر دو لجوج و متعصب هستند یکی با وجود بشارت پیامبر در انجیل در دین خود تعصب نشان می دهد و پان ترک با لجبازی و تعصب به قوم خود از حیطه ایمان خارج می شود
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      19 18
      11:54 یا از اهالی البانی هستی یا فکرت مثل البانی هاست چون اگر وجودت و یا ذهنت ازاد بود و در ایران بود اونوقت متوجه میشدی در استانهای اذری اونقدر اسم اذری زیاد شده که ادم حالش بهم میخوره اونم اسمهای یاداور خانهای مغول مثل آیهان که به تقلید از ترکیه برداشتن ولی نمی دونن که اصالتا چه اسم بی کلاسیه و به معنای آی خان است چون در ترکیه به خ، ح می گن و پان ترک هم فراوان شده مثل زادو ولد گرگ .ولی کور خوندن اذری های اصیل وطن فروش نیستن یاشاسین اولکه میز ایران
    • صدر تبریزی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      9 10
      ببین جناب کلیم تو یک پانترک پست فطرت هستی که رد پات علیه بشریت در تمام اخبار مربوط به ترکیه و آذربایجان هست،برو فقط که بوی نفاق میدی و پان فارس هم توهم تو هست برای خودی نشون دادن،تو سگ کاسه لیس الهام و رجبی که خودشون سگ دست آموز اسراییل هستن،بدبخت فرومایه دو به هم زنی فقط به خاطر اینکه بگی ما میخوایم گرگ باشیم مثل نوعثمانی ها!! اگه شرف داشتی برای مردم ایران زمین توطئه نمیکردی.امثال تو قد سگ هم ارزش ندارید برای کل دنیا.
    • حسن IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      7 5
      کاربر ۱۵:۰۱ تو استانهای آذری اونقد اسم آذری هست که حالت بهم میخوره؟! مثلا خواستی به کسی تهمت آلبانی بودن بزنی؟ مثلا خواستی با شخصیت بحرفی؟ یعنی یکی اسامی زبان مادریشو بذاره شما حالتو بهمن میخوره؟ یعنی یکی واقعا شما انسان هستین؟ بعد تازه دارین به یکی دیگه همون شخص میگین پان ترک؟! ترک ها فقط اونجا شانس آوردن که شما بعنوان دشمنشون مغزتون پوچ هستش در اوج نژاپرستی و توحش دارین به یکی دیگه میگین نژادپرست
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    31 27
    جبر تاریخی سبب این توجه ارمنستانه وگرنه پسرخاله ی ما که نیستند . مجبورند چون محاصره توسط ولایت باکو و اردوغانیسم هستند .
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      5 10
      اول که خودتو به ما نچسبون،دوم اینکه ارمنی ها ایرانی تبار هستن مانند گرجی ها و آذری ها.همه پاره های تن ایران هستن که قجر بی بته داد به تزارها،بعد هم شوروی کمونیسم برچسب قومیت بهشون زد تا کامل از هویت ایرانی دورشون کنه..الان هم صهیونیسم به کمک رجب و الهام افتاده به جون مردم بومی حوزه تمدن ایران زمین تو با پسرخاله های گرگ پرستت خوش باش،ما حامی فرزندان آذری ارمنی گرجی ایران زمین هستیم.
  • آرین IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    55 55
    اگه کوچکترین قدرتی دست ارمنی بیوفته صد برابر بدتر از اسرائیل میشن
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      38 42
      کینه شما از ترکها را دلیلش را خوب میدانیم
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      20 10
      جفتتون با توهمات پانترکی خوش باشید!
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      6 4
      بحث بحث ایرانی بودنه. نه ارمنی و نه مسلمان. ارمنستان بدنه ایرانه. من ک با عملکرد پدرم نباید دیده بشم چه خوب وچه بد. حضرت علی فرمود وای بر من ک در سرزمین تحت امر مسلمانان به یک زن مسیحی ظلم شده. اون موقع من بشینم از خودم فتوا بدم. بحث بحث مظلومیته. ک الان ارمنستان گریبانگیر اون شده. حالا هی به هم بد وبیراه. بگیم. ک چی
  • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    53 34
    و همین ارامنه در دو جنگ قفقاز حسابی از خجالت ما درامدند و انچنان جنفشانی کردند تا قفقاز را از دست بدهیم چون هر چه می توانستند از پشت خنجر زدند و مجسمه ژنرال روس، پاسکویچ ، که ایران را شکست داده در ارمنستان ساختند و هنوز هست پس از پیروزی دربه در دنبال مسلمانان ایروان که از قضا شیعه بودند افتادند و تا جایی که توانستند کشتند و نابود کردند و آواره کردند . ارامنه در تاریخ جایگاه خاص خود رادارند ولی هر چه بوده مربوط به گذشته است انشاالله در آینده همزیستی و صلح در مرزهای ما حاکم باشد.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      22 13
      منظورت روسیه و شوروی کمونیسم هست که هم مسیحی کشت و هم مسلمان؟؟ چقدر شما پانترکان فرومایه هستید..گرگ بودن انقدر ارزش داره که...لعنت خدا بر منافق که از کافر بدتره.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    63 23
    من اصفهان زندگی می کنم منطقه جلفا ارامنه هستن خیلی مردم خوب و مهربانی هستن و دوست داشتنی
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      16 4
      خوب هستند چون اسلام با انها خوب است نه ازاری نه اذیتی مثل بقیه ایرانی ها از حقوق برابر برخورداند
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      11 9
      تا چشمای پانترکها درآد.
    • فرهنگ IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      6 0
      داداش من اهل تبری هستم دائما هم کارمان با جلفا هستش ولی تا به حال بنده ترانه در جلفا ندیدم ولی آنها مسلمان و شیعه هستن شاید شما نودوز را می فرمائید که بله مرز نودوز آن ورش ارامنه و این روش مسلمان هستش
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      4 4
      آقای فرهنگ پان ترک منطقه جلفای اصفهان رو داره میگه،بد جوری عشق رجب برده تو رو کوچه علی چپ..بشین بابا حال نداری
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    32 68
    ارمنستان اتحادیه اروپا را پشتش داره و تنها نیست ایران به عنوان کشور اسلامی باید به آذربایجان کمک کند نه به ارمنستان ، شما با این تفسیرهای آبکی به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستید و این خلاف مصالح ملی و تمامیت ارضی و تشکیل امت واحده اسلامی است و بیشتر شعارهای دوران پهلوی است
    • دماوند IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      15 13
      ایران از هیچ کسی دفاع نکرده.از ارمنی ها هم دفاع نکرد و اگرنه جمهوری باکو نمی تونست قره باغ رو بگیره.حالا شماها درد تون چیه ؟ قره باغ رو که گرفتید حالا طمع به خاک ارمنستان دارید ؟ دنبال چی هستید. مواضع تون رو شفاف کنید.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      25 18
      جهوری باکو یک ولایت صهونیسمی هست. استفاده ابزاری از اسلام ممنوع
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      5 2
      دشمن عاقل بهتراز دوست نادان است
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      16 14
      رژیم جعلی باکو که متحد اسرائیل است هیچ نسبتی با اسلام و مسلمانی ندارد.
    • آذری iran IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      16 9
      مردم باکو همتبار ما ایرانیان و شیعه هستند، ولی حاکمیت در باکو در کنترل الهام علف اوف که نوکر و برده یهود و صهیونیسم و رژیم اسرائیل و غلام حلقه به گوش رجب عرعردوغان طورکیه .. جریانات تجزیه طلب جریانات ضد ایرانی پانترکیسم صهیونیستی از سوی همین مثلث شوم ( اسرائیل آنکارا باکو ) هدایت و پشتبانی می‌شوند با این وجود بنظر شما ایران باید از دولت ضد ایرانی و دولت دست نشانده باکو حمایت کند ؟. آرزوی تفکر و تعقل !!! زنده باد ایران یاشاسین ایران
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    37 21
    واقعا انسان های دوست داشتنی هستند من با چنتاشون رفیقم
  • امیر آریان شاکر IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    40 17
    سلام کاملا با این فرمایش موافقم بهترین دوست ارمنستان فقط و فقط ایران است
  • امیر IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    47 36
    تاریخ صد سال پیش آذربایجان شهر ارومیه قتل عام مردم را توسط ارامنه فراموش نکرده.
    • محمد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      7 18
      بنظرت اون شوروی و عثمانی نبودن؟
    • مهدی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      11 20
      منظورت توسط ترکان عثمانیه
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      34 20
      اون قتل عام توسط عثمانی بوده عزیز
    • حسن خلیلی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      22 5
      بله راست میگین من خودم بچه ارومیه هستم. پدر خدا بیامرزم یه خاطراتی از ارمنی ها تعریف میکرد که مو به تنم سیخ میشد. جهت اطلاع میتونید درباره فاجعه جیلولوق تحقیق کنید
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      8 8
      امیر پانترکه فتنه گر ،دروغ حناق نیست،همین عثمانی کعبه آمالت جنایت کرد.اسناد تاریخی هست.برو بمیر پانترک کافر.
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      12 7
      طرف جنگ 600 سال پیش عثمانی و صفویه را یادشه ولی قتل عام صدسال قبل شیعیان ترک ارومیه به دست ارمنی های نجیب و مظلوم را نمیبینه خخخ
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      9 10
      حسن آقای خلیلی فاصله تا قبر ۴ انگشته،اسناد حادثه جیلولوق هست،عثمانی سرکرده های آشوری خودش رو فرستاد به جنگ با آذربایجان ایران،خلط مطلب نکن، ارمنی رو به جای عده ای آشوری اجیر شده که در خاک عثمانی بودن،جا نزن.خدا میبیند،خدا میشنود.ما مثل شما پان ترکها نیستیم که به خاطر رجب و الهام فکر کنیم ترک هستیم و جمهوری آذربایجان هم ترک هست!! خیر ما آذری هستیم تاتی و تالشی و ارمنی و کرد و لزگی و گرجی و ...همه ایرانی تبار هستند،توهم خود ترک بودن ندارند که برای اوهام به هم بپرند و دروغ بگویند.ما فقط ترک زبان هستیم اما ایرانی اصیل از دوره سلجوقی زبان ترکی در آذربایجان رواج یافت اسنادش هست وگرنه عثمانی هم فارسی مجبور بود حرف بزنه،چون مردم آناتولی ترک نبودند با فتنه بریتانیا و یهودیان افراطی به زور ترکی سازی شدند.دست از تعصب کور به چیزی که اصل و ریشه تو نیست بردار که فقط آلت دست عثمانی خواهان هستی و بس مردم بومی قفقاز و آناتولی هزاران سال کنار هم زندگی میکردند با هویت ایرانی و روم شرقی تا اینکه مهاجمان زردپوست اسیای شرقی آمدند.ما فقط ترک زبان شده هستیم و تمایز ژنتیکی با دیگر ایرانی ها چه ارمنی چه کرد چه لر چه بختیاری چه گرجی چه گیلکی و ...نداریم همه از یک تبار هستیم،ایرانی.
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      6 4
      بیشرمی را ببین تا چه حده طرف میگه فاصله تا قبر 4 وجبه بعد تا حد مرگ دروغ و هذیان گویی میکنه هم اسناد جیلو لوق هست هم ادمای زنده ای که از پدر و مادرشون جنایتهای اشوری و ارامنه را دیده و همچنین نجاتشون توسط عثمانی بعد با فحاشیگری عمق بیسوادیشو میپوشونه
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 3
      با فحاشی عمق بیسوادیشو میپوشونه؟؟؟! والله این کامنت که من خوندم،داره با سند و مدرک حرف میزنه! آقا یا خانم پانترک! به همون لینک جیلولوق و دروغهای پانترکی برو،۱۰۳ سال پیش عثمانی بود که جنایت کرد،چرا دروغ میگی!! همون لینک سلطان رجب نوعثمانی تبریز را میخواهد هم برو،البته اگر وجدان داری...آرشیو روزنامه های آیگ و آلیک هست،چرا بیخودی جعل تاریخ میکنی؟اردوغان و توهماتش انقدر ارزش دارن؟ واقعا برات متاسفم،امیدوارم فریب خورده باشی فقط نه اینکه یک دروغگوی جاعل و پانترک متوهم....اسناد ۱۰۳ سال پیش از جنایات عثمانی کاملا متقن هست فقط ترکیه دلخواه و عزیز دل شما داره براتون نقش بازی میکنه...داستان نگو که بازماندگان چی میگن!! چون بازماندگان چیزی که تو میگی نمیگن،
    • حمید IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      4 0
      خدابیامرز مادربزرگم که اهل سلماس و روستای حبشی بود میگفت یک روز جیلولوق ها با اسب اومدن خواهرم رو که ۱۲ سال داشت و نامزد داشت از داخل تنور خاموش که اونجا قایمش کرده بودیم دراوردن و با خودشون بردن و چون خواهرم به یکی از اونا آب دهان پرت کرد اونو با گلوله کشتن و انداختن جلوی من.و میگفت و گریه میکرد.ای کاش الان زنده بود و فیلم و صدای گریه هاش رو ضبط میکردم.دلم واسش تنگ میشه خدا بیامرزتش.
  • داریوش IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    33 27
    کاملا درسته اما مسئولان سیاسی و نظامی ما انگار خواب هستند، باید از ارمنستان در مقابل الهام و دارودستس حمایت کنیم، باید نیروی نظامی در مرز و خاک ارمنستان پیاده کنیم، عردوقان و الهام قصد دارند راه ایران به اروپا رو مسدود کنند
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      3 13
      کم دروغ بگید اونا آشوری هایی بودند که از دست کشتار عثمانی فرار کرده بودند
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      11 3
      ارمنستان مستعمره روسیه است ایران نمی‌تواند وارد مستعمرات روسیه بشود ،. ارمنستان باید به ایران بزرگ سرزمین مادری ملحق بشود وگرنه هیچ شانسی برای بقا و حیات صلح آمیز و با عزت نخواهند داشت ..
    • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      17 9
      داداش حواست کجاس راه ایرانبه اروپا قرنهاست از ترکیه می گذرد نه ارمنستان بن بست .عقده های خودمان را رنگ ولعاب وطن پرستی نزنید . ارامنه در دوران قاجار خیلی مسلمان کشی کردند و مظلوم نمایی می کنند بروید از ساکنن شمالغرب بپرسید و خاطره های پیرمردها رابپرسید .
    • آذری و ایرانی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      11 5
      عقده ای امثال تو هستن پان ترک بهایی،که تحریف تاریخ میکنی برای تطهیر ترکیه عثمانی،خیانت و ظلمی که قجر به این آب و خاک کرد حتی مغول نکرد،ما مثل تو عقده ای نیستیم که فریب رنگ و لعاب ترکیه جعلی اردوغان عزیزت رو بخوریم که روی خون نسل کشی ها به زور ترکیسازی شده با کمک انگلیس و یهودیان افراطی تاریخ رو که نمیتونی عوض کنی بیسواد بیشعور بیخرد چرا مغلطه میکنی و عثمانی و مزدورهای آشوری که خودشون اسیر دست عثمانی بودن به نام دیگری جا میزنی، پس کوری نمیخونی که در دوره قجر دلپسندت سرسلسله خونخوارش در تمام خاک ایران چه جنایتها کرد از جمله شیراز و کرمان و اصفهان و کردستان و ایروان و تفلیس اونجا ها که میشه کور و کری عشق رجب تو رو هلاک کرده ملعون،پانترکیسم فقط سو استفاده از نام اسلام میکنه برای خاطر هویتی پوشالی و دروغین که لاییک های کافر از جمله آتاترک و الان اردوغان و نوکرهاش گریبان چاک میدن براش...عقده ای ترک واقعی دلت میخواد؟نگاه کن به شرق چین.میخوای اسناد تاریخی مردمان آذربایجان رو وقتی ترکان مهاجم آسیای شرقی حمله کردن برات اینجا بنویسیم که سرت رو از ...بلند نکنی که برای افتخار گرگ بودن خودت زمین و آسمون رو به هم ندوزی که تخم کینه بکاری...چاه کن همیشه ته چاهه جناب پان ترک مفلوک.ما از شما بیزاریم و خودمون رو ایرانی میدونیم مثل همه ارمنی ها و دیگر مردم ایران در هر گوشه دنیا که هستن.
  • هامون IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    31 28
    درود بر ارامنه خوب و مهربان واقعا ارامنه مردم خونگرمی هستن و شهدای زیادی تقدیم میهن کردن دوست واقعی ایران در منطقه ارمنستان هست نه کشورهایی که ادعای برادری و مسلمونی دارن ولی از پشت به ایران خنجر میزنن و نزدیکترین همکاری رو با صهیونیست کودک کش و آمریکای جنایتکار دارن
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      10 5
      درود بر شما ك از پرامون کشور مطلعی
    • فرهنگ IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      10 13
      اگر شما ایرانی باشی که فکر کنم هستی به تاریخ نیم نگاهی بکنی می بینی که ارامنه چه جنایاتی در اذربایجان غربی انجام داده دوما حالا ارمنستان خودش رو زده به موش مردگی .شاید شما سنتان قد ندهد ارامنه در اذرباجان نیز یک نسل کشی به راه انداخت که دنیا متحیر ماند کشتار مردم خجالی اذرباجان .اگر در اینترنت سرچ کنید حتما متوجه می شوید
    • به فرهنگ IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      2 4
      یه کلمه هم از یه پانترک فرهنگی بشنو!!!!!! جمع کن خودتو بابا.
  • آزاد IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    52 48
    آذربایجان هم غیر از ترکیه کسی را ندارد مشرق عزیز ۳۰ سال پیش مردم قاراباغ از زن و کودک و پیر و جوان کشتن گروه مینیسک ۳۰ سال هم آنها آذربایجان رو قشنگ بازی دادند تا اینکه ارتش مسلمان ترک به داد آنها رسید و سرزمین اونارو که البته ویران و خرابه بود آزاد کردن.اگر دنبال حقیقت هستید بدانید همین ارامنه شما در خوجالی چه کارها که نکردند؟
    • زنگزور IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      11 15
      ایران سکوت کرد و قره باغ رو که باکو تصرف کرد. حالا دیگه دنبال چی هستید دقیقا ؟ مواضع تون رو شفاف کنید. هیچ احدی حق ندارد تا مسیر ارتباطی ایران با یک کشور دیگر رو قطع کنه.
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      40 20
      ارتش مسلمان ترک برو تاریخ بخون ببین چه بلایی سر تبریز اوردن. البته اگـــــــــــــــــــــــــر غیرتی برای خواندن ح.ادث تاریخی باشد. ارتش اسلام چیزی به نام قومیت نداره. ارتش اسلام ارتشی هست که در خدمت احکام خدا باشد نا اینکه نژاد پرستی ( اولین نژاد پرست شیطان بود و ما بقی توچه های شیطان) کند و کار به صلاح کند. سوره بقره را بخوان و ببین خدا به اینطور ادم ها چه لقبی داده.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      15 17
      کمی تاریخ بخوان تا بدانی همین حریم سلطان، که خیلی از ایرانی ها چشم بسته ان را نگاه کردند همان دوره ای بود که سلطان عثمانی به تبریز حمله کردو سه روز مال و جان و ناموس مردم را به یغما برد و 20000 چشم از حدقه دراورد و ...حالا تو طرف ترکیه قاتل رو می گیری. در حالیکه اگر اذری اصیل باشی باید به زبان همان دشمن فریاد بزنی ترکیه محو اولسون
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    34 20
    چه ارامنه هم وطن چه ارامنه ارمنستان همه هم وطنان ماایرانیان منصوب میشوند ارامنه اراک اصفها تبریز تهران همه کاسبهای خوشنام ومنصف هستند که زنده یاداسکندر ارمنی شکسته بنداراک یکی ازدست داشتنی ترین وخوشنامترین همشهری ارامنه مااراکیهابود همیشه نامش جاویدان
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    26 22
    مواظب باشیم ارامنه برادر کشی را نیندازن
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      7 2
      برای حفاظت از خاک و منافع باید جلوی ظالم و ظلم ایستاد.
    • از شهرستان سراب IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      4 8
      نترس پان ترک خان تا حالا که مواظب بودیم علیف برادر!!کشی راه نندازه...در ضمن ما مثه پان ترکها تصور نمیکنیم که آذربایجان ترکه!! دکتر اقرار علیف هنگام تدوین قانون اساسی آران استقلال یافته از شوروی کمونیست به حیدر علیف گفت : ترک نامیدن ما قطعا اشتباه است ،چون ما ترک نیستیم. دقت کن جناب مثلا دلسوز برادر! از دوره سلجوقیان این مناطق ترک زبان شد ولی مردم ترک تبار نیستند،ترک واقعی منگولویید شرق آسیا،ارمنی و آذری هر دو ایرانی تبار هستند و البته ربطی به اوهام رجب اردوغان که خودش هم ترک نیست ندارند،مردم قفقاز مسلمان و مسیحی کنار هم زندگیشون رو میکردند تا اینکه مهاجمان...ما با پان ترک برادری نداریم.سی سال منافق ما رو بازی داد...شما یادت به برادرت نبود!! با یه توئیت ساده یه مشت پان ترک نژادپرست به هول و وَلا افتادند!چطور رجب توی آذربایجان سان میبینه و نفر میبره شما یاد برادری با ما نمیکنی؟! نمایندگان باکو و همین سران ترکیه جعلی درباره تمامیت ارضی ایران گ...خوری میکنند،شما برادر نیستی!! فقط برو بخوان که تا الان چقدر سران کشور ترکیه درباره جداسازی آذربایجان جنوبی!! با مرکز تبریز!! و دیگر شهرهای ایران،غلط اضافه کردند و شکر قهوه ای میل کردند برای نصب پرچم ترک!! که ما آذربایجانیها خودمون جواب دادیم اگه دولتمردان ما خواب بودند اما دیگه کافیه وقتش رسیده که تو دهنی اساسی بخورند بی بته ها،ما اینجا ترک نداریم،ترک زبان شده داریم اینجا همه ایرانی هستند،ارمنی هم ایرانی هست و به کوری چشم شما مردمان قلمرو تمدن ایران زمین همه پشت هم هستند حتی اگر کشور مستقل داشته باشند،فقط کافیه سیدعلی اشاره کنه به حمایت از ارمنستان که شوروی مانند دیگر ایرانی تبارها با قومیت نامیدن آنها،از مام وطن ایران دورشون کرد مثل آذری و گرجی و تاتی و تالشی و ...پاره های تن ایران اگرچه دور اما اول خدا و بعد حامی دارند یعنی ایران،ما تاریخ کهن داریم،بی هویت نیستیم.ما ایرانی هستیم حتی اگر نام های گوناگون داشته باشیم.
  • امید نجاتی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    20 2
    اگر اعمال نفوذ قدرت هایه فرار منطقه ای نبود الان این دوتا کشور با هم دوست و برابر و برادر بودند و امروز ما شاهد این برادر کشی نبودیم....... امان از دست مسعولین دست نشانده چه شرقی چه غربی
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    21 27
    با ارامنه طبق دستورات دین متعالی اسلام عمل می کنیم و با آذربایجان هم زبان هم دین هم مذهب شیعی چگونه رفتار می کنیم؟؟؟ قطعا اگر مومن باشیم و عقلی در کله مان باشد باید برادر حقیقی باشیم با آذربایجان جدای از افعال حاکمان آذربایجان یاارمنستان
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      26 14
      رژیم باکو باید تاوان خیانت های به ایران و منافع ایران رو پس بده. تا حالا شنیدی الرمنستان منفعتی از ایران تو دوره معاصر بگیره؟
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      18 9
      افرین اگر عقلی در کله ات داشته باشی می فهمی که کشور اذربایجان مصداق منافقین است نه مسلمانان منافقی که مجوز رژه همجنس گرایان در باکو را صادر می کند الهام خانش همراه نتانیاهو به معابد یهودیان بازدید می کند اما اجازه برگزاری مراسمات حسینی را نمی دهد. جمهوری باکو را چطور شیعی تصور می کنی که پیشمیش تویوغون قولماغی گلیر(یعنی مرغ پخته شده هم خنده اش می گیرد) به قول این چطور شیعی است که زیر علم یزید زمان اسرائیل سینه می زند؟ ولی همیشه سرجنگ با مهد تشیع و سرزمین مادری اش دارد؟
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    34 23
    تو جنگ های ایران و روس تو قاجاریه خیانت ارامنه باعث از دست رفتن گنجه و ایروان شد
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 7
      جنگهای ایران و روس!! آره به نکته خوبی اشاره کردی چون قجر بی بته وقتی سر سلسله اش خواست روی کار بیاد همه جای ایران لشکر کشید و کشتار کرد تا همه رو مطیع خودش کنه ،در تاریخ بخون که چقدر جای جای ایران کشتار کرد از جمله در تفلیس و شهرهای مسیحی نشین ایران که مردم گرجی و ارمنی اون ایرانی به حساب میومدن و اونجا خاک ایران بود و اونها همیشه وفادار به حکومتهای ایران بودند و همیشه جزو سربازان در ارتش های ایران از جمله شاه سون حتی با وجود همکیش نبودن با باقی هموطنان خود،اما با فتنه آغا محمدخان قاجار و آزار و اذیت همه ایرانیان از جمله ارمنی و گرجی و آذری ،متاسفانه روسیه تزاری به بهانه همکیش بودن و مسیحی بودن ایرانیان رو کشاند سمت خودش و اونها هم به خاطر جنایات قجر در حقشون ناگزیر مثل گوشت قربانی بین روسیه تزاری و قجر بی بته این دست و آن دست میشدند تا اینکه بهانه مذهب چربید و گرجی و ارمنی رو جدا کرد و برچسب قومیت به جای ایرانی زد و از آذریِ تاتی تالشی دور کرد و بعد هم همه رو قجر بر باد فنا داد و فروخت به روسیه تزاری...میتونی به کتاب شرح زندگانی من عبدالله مستوفی جلد اول که از دوره زندیه تا اوایل پهلوی رو برات شرح میده مراجعه کنی. درباره قجر که بی بدیله اسنادش...یک بیگانه خاک و مردم ایران رو فروخت به یک بیگانه ی دیگه!
  • طاهر IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    28 10
    البته ارامنه خوب و بد هم داریم . بعضی از همین ارامنه بودند مساجد مناطق اشغالی قره باغ رو تبدیل به اصطبل و خوک دانی کرده بودند . ولی در کل ارامنه قومی متمدن و دوستی دیرینه ای با ایران و ایرانی دارند به امید صلح برای همگان
  • FI ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    20 3
    مهم نیست که ما دوستشان داریم یا نه, چونکه همیشه کنارشان بودیم, ولی باید دید مردم آنجا نظرشون چیه, بیشتر آنها هم کورکورانه با پروپاگاندای جراید متخاصم, مثل بقیه همسایه ها اصلاً از ایران و ایرانی خوششان نمیاد. مثل بیشتر عراقیها, لبنانیها و افغانها... بیشتر همسایه ها و بیشتر مردم تحت استثمار یا ملتهای منزوی دنیا عادت دارند که نانشان را از دستشان بگیری و تحقیرشون کنی, والا از حمایت و دلسوزی در حقشان خوششان نمیاد و نمک ممک حالیشون نیست..
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    18 5
    پس سریعتر باید به مام میهن بازگردد.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    35 32
    قتل عام .ارومیه .خوی .سلماس .توسط .ارامنه .....یادمون نرفته
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      6 2
      و هیچوقت یادمون نخواهد رفت.ایران پناهکاه اشقیا نبوده و نخواهد بود.هر کسی هم بخواد ایران رو تبدبل به پناهگاه جنایتکاران بکنه مردم اجازه نخواهند داد.
    • عبداله IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      12 9
      هر کشوری که علیه ایران توطئه چیتی کنه باید پوزه اش به خاک مالید از جمله آذربایجان وترکیه
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      12 10
      شبکه های پانترکی زیاد نگاه نکن عزیزم !!!
    • ملاحت از سلماس IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      2 4
      ۱۰:۵۱ سکته نکنی .میخوای چندتا اسناد تاریخی برای دروغهایی که داری میگی ببینی؟ برو به این لینک : جیلولوق و دروغ های پان ترکی azariha.org اگه شرافت داشتی بهت نمیگفتن تخم تفرقه و نفاق.مردم ایران بدونن که ما از شما پان ترک ها متنفر هستیم.شرف ایرانی داریم .مرگ بر منافق.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 1
    نه دقیقا
  • سعید IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    14 5
    به هرحال درایران خیلی هادرظاهر مسلمان ولی در باطن ارمنی هستند
  • علی از تبریز IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    21 14
    کشوری که با داشتن 30 میلیون ترک شیعه آذربایجانی بخواهد از رژیم متجاوز و جنایتکار ارمنستان حمایت کنه برایم پشیزی ارزش نخواهد داشت
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 9
      فردی که بخواهد از رژیم های ظالم‌حمایت کند هم برای ملت ایران و آذری های سر سوزنی ارزش ندارد . قرآن بخون تا آگاه بشی
    • شهاب IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      11 16
      رفیقای پانترکت که میگن ۴۰ میلیون بعضیاشون میگن ۴۵ تو خیلی تخفیف دادی گفتی ۳۰ خخخخ ما مخلص تمامه اذری زبونای هموطنمون هستیم علی الخصوص از نوع وطن پرستش ولی منم با این دوستمون موافقم هر قومی و هر سگی از پانترک برای شخص خودم باارزش تره بنظرم بدترین کار ایران اینه که به ارامنه کمک نکرد و با کردها کاری نداره ۲۰ تا ۲۵ میلیون جمعیت ترکیه کردها هستن باید ازشون حمایت میکرد
    • عبدالرضا IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      14 7
      کسانی که ار ارامنه قاتل و جنایتکار حمایت کنند با ترکها طرف هستند
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      3 5
      کسانی که پانترک بازی در بیارن توی دنیا،با ایرانی تبارها از همه طایفه (کرد لر بلوچ بختیاری ترکمن گیلک مازندرانی ارمنی گرجی آذری تالشی تاتی لکی خوزستانی عرب زبان بوشهری سیستانی خراسانی اصفهانی تهرانی یزدی کرمانی همدانی اراکی شیرازی و ...) و چه بسا یونانی قبرسی عراقی سوری افغانستانی تاجیکستانی ترکستانی چینی روسی و ...طرف هستن.
  • A IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    17 2
    هر اقلیتی مخصوصا اگه به لحاظ دینی با اکثریت جامعه متفاوت باشه ناچاره که خوب به نظر بیاد . ارامنه در دوران اخیر و در اتحاد با روس‌ها ، مرتکب بزرگترین خیانتها شدن .
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    18 7
    داداش جنایات ارامنه .ارومیه واستان اذربایجان غربی ....چرا چیزی گفته نمی شود ...جنایات ارامنه در قره باغ دریابید. شهرها با خاک یکسان شدند .مساجد تبدیل به نگهداری حیوانات شده بود ..شهر اغدام .شهر ارواح شده .مثل هیروشما هست ..اتقاقا ارامنه .قدرت ندارند اگر.قدرت داشته باشند .همه شهرهای منطقه را مثل اغدام با خاک یکسان می کنند خیلی نژاد پرست هستند
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 8
      دادا مثل اینکه تاریخ رو وارونه برات تعریف کردن این عثمانی جماعت بود که به تبریز و اون منطقه حمله کرد و چه جنایاتی که نکرد . اما کو اون غیرت ؟؟ تو بکو کو اون غیرت ؟؟؟؟ شبکه های پان تورکیسم سعی در پاک کردن این لکه ننگ هستند که جنایاتی در حق اون منطقه و تبریز نکردند اما حاشا که تاریخ قابل دستکاری نیست . اگر کسی غیرت داشته باشه و تبریزی و مربوط به اون سمت باشه خوب می‌دونه باید چه واکنشی داشته باشه وگرنه از پان طورک جماعت که بیش از این انتظار نمیره که تاریخ رو وارونه کنه چون رک و ریشه ندارند .
  • یزدی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 6
    هرکس مسلمان واقعی است باید مخلدفات خدارادوستداشته باشد مگرکسانیکه ضدعدالت وعقلانیت هستندولواسمشان مسلمان باشد اورادشمن دارندارامنه ایران مردمان خوبی هستنددرحدیکه درعملازبعضی مسلمانان جلوزده انداین به اقرارخودمردم است اذربایجانی ها مردمش رادوست داریم اما حکومتش بادشمنان انسانیت متحدشده اندعزت راازغیرخدا میخ‌واند
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    6 14
    آذربایجان به ایران خیانت کرد او چشم طمع به خاک ایران کرد باید از نظر نظامی به ارمنستان کمک کنیم ای کاش در جنگ قبلی به ارمنستان کمک میکردیم ترکیه و آذربایجان بزرگترین دشمنان ایران هستند چون بزرگترین خیانت یعنی تجزیه ایران را در سر دارند
  • مجید چنبری IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 12
    درمورد ترکی باید بگم که ما بزرگترین اتیشکدها مونو تو اذربایجانمون داریم ونشان اینکه از بزرگترین مراکز حتی فرهنگی ایران باستان بوده اونجا ودوست عزیز،ترک تو فکر کردی بابک خرمدین به چه زبانی صحبت میکرده اگه به اسمش توجه کنی میفهمی فارس،بوده ما ور واقع بعدا تحت تاثیر غزنویان ودیگر سلسله های ترک در آذربایجان چون نزدیکتر به اونجا بودن ترک زبان شدن و رمورد این کشور آذربایجان که میخواد با آذربایجان ما یکی باشه باید بگم که پیوستن همیشه خوبه ولی قدیما تو محل ما میگفتن کره میمالن رو نون نه نون و به کره اما من میگم چه کره بمالی به نون چه نون بمالی بکره جفتشم خوبه
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 12
    جالبه که به عمد و با قصد یک عده سعی در گند زدایی عثمانی جماعت دارند . گویا فراموش کردن که همین جماعت با تبریز ما چه کرد. غیرت چیزیه که هر کسی ازش برخودار نیست. نمیتونم بیشتر توضیح بدم چون مشرق منتشرش نمیکنه اما خودتون تاریخ رو بخوندید تا ببینید اینا چه موجحوداتی بودن
  • ستار لک IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 3
    جدا از اینکه در گذشته خوب بودن یا بد مرزهای این دو کشور نباید تغییر کنه ایران در هردو کشور منافعی داره جمهوری آذربایجان نباید بیشتر از خاک قانونی خودش مطالبه کنه موضع ایران قبل از جنگ سال گذشته هم حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بود این درمورد ارمنستان هم صدق میکنه
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 18
    از هر ترکی بهترن
  • حسین IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    7 17
    من بعنوان یک ایرانی بختیاری عاشق ارامنه عزیز هستم در مشروطه این سواران ارامنه بودند که در کنار سواران بختیاری برای مشروطه جنگیدن و پیروز شدند
  • محمد علی تُرک IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    19 8
    ملت آذربایجان و ترکان آذربایجانی تبریز ، اردبیل اورمیه ، زنجان ، نخجوان ، باکو و قره باغ در این جهان هیچ دوست و پناه تاریخی جز ترکیه ندارد . آذربایجان و ترکیه دو دولت و یک ملت .
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      5 12
      پس حتما جنایات عثمانی ها. و حق تبریز بخون تا ببینی وی به سر مردم اون منطقه آورند بعد اظهار نظر کن . امیدوارم البته سواد و غیرت است موضوع رو داشته باشی که بتونی وقایع تاریخی رو بخونی . کسی که نسبت به خانواده خود بی غیرت باشد انتظاری از او نمی‌رود
  • زنگزور IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 10
    از این طرفداران الهام علیف دیکتاتوره نامسلمان که 30 سال است در باکو پادشاهی فساد راه انداخته بپرسید که حالا که قره باغ را گرفته اید.دیگر دنبال چه چیزی هستید. موضعتان را شفاف کنید که دنبال چه هستید؟ هیچ کشوری حق ندارد ارتباط ایران با قفغاز را قطع کند.
  • مهران IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    7 12
    یکی باید ترمز آذربایجان بکشه و ترکیه رو سر جاش بمونه
  • داود IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    16 19
    درود بر ارمنستان ، زنده باد
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    16 6
    این ارامنه در خیانت به ایران نظیر ندارند.و ضمنا از بی چادری خونه موندن.اگه از دستشون بربیاد در قتل عام مسلمانان لحظه ای تردید نمیکنن
  • خسرو IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 9
    تمام حرف های اختلاف گونی که زده شده فایده ندارد فقط باید باکو و ایروان باید ملحق یا متعهد ایران باشد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    5 14
    به نظرم من ارمنستان خیلی قابل اعتمادتر از آذربایجانه.رئیس جمهور آذربایجان آدم حریصیه.به خاک همسایگانش طمع داره.خیلی راحت نمک میخوره و نمکدون میشکنه.
  • حسین IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 5
    ایران باید از خودش حمایت کنه در این بزنگاه ایدئولوژی رو کنار بگذاره آنچه به نفع منافع ملتش هست انجام بده خواه حمایت از ارمنستان باشد یا آذربایجان
  • پاک IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    14 4
    نظر خودته پس به ارمنستان بگو کشتار خجالو هیچوقت از خاطره نه تنها مردم ایران بلکه از ذهن مردم جهان پاک نخـاهد شد
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      5 12
      کشتار مرذم تبریز به دست عثمانی رو پس چرا یه عده به قصذ و عمد سعی دارن فراموش کگنند؟ میگم دیگه غیرت چیزیه که هر کسی ازش بهره نبرده
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 4
    درسته منم شخصا حس خوبی به ارمنی ها و جمهوری ارمنستان دارم اما این حقیقت است که ما ایرانیها باتمام وجود از شیعیان جمهوری آذربایجان حمایت و دوستشان داریم اما اینکه افرادلاییک برشیعیان جمهوری آذربایجان حکومت میکنند اصلا راضی نیستیم .
  • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    نظرات رو که خواندم یاد فیلم ملک سلیمان افتادم که چطور شیاطین به جون مردم افتادن ما همه انسان هستیم چطور میتونیم انقد بی رحم و خشن باشیم تا وقتی گفتگو هست چرا جنگ
  • مهدی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 7
    این دوکشور جز ایران بزرگ بودند که توسط روس تصرف شدند. تاریخ وفرهنگ آنها باما یکی می باشد. زبان وتاریخ ودین وفرهنگ جمهوری آذر بایجان باما یکی باشد بطور کلی کلیه کشور های همسایه ما جزئی از ایران بزرگ بودند ولی دست استعمار غرب این امپراطوری را به تجزیه کشاند که نتیجه آن جنگ بیچارگی آنها شده وهر زمان مورد تاخت وتاز کشورهای غربی قرار می گیرند در کل اقوام ایرانی کرد خراسانی که همان افغانستان امروزی است به علت بی کسی مورد ظلم قرار گرفته. آذربایجان هم باارمنستان در گیر چنگ و.....
  • مانی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 11
    دقیقا... بهترین مهره ایران برای کنترل این کشورهای ترک هست ، با ایجاد پایگاه نظامی در ارمنستان و حمایت تمام قد
  • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 8
    چه آذربایجان چه ارمنستان کلش واس ماس
  • احمد IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 3
    ایرانیان کشوری رادوست دارند که صداقت وجوانمردی جزیی ازمرامشان باشد.
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 7
    هر دوتاشون باید به ایران برگردند وتمام
  • مهرداد دوم IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 7
    آذری و ارمنی هر دو عزیز هستند حالا هر دینی که می خوان داشته باشند. البته فکر کنم منظور جناب بهمن اینه ارمنستان رو مثل استان خودتون بدونید و ازش در مقابل زیاده خواهی های الهام و اردوغان دفاع کنید. با توجه به چشم داشت باکو و آنکارا به خاک و کشور ما به نظرم کاملا درست و منطقیه.
  • محسن IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    6 5
    باسلام هم ارمنستان وهم آذربايجان متعلق به ايران است بايد روزي برسد كه به دامن كشورمان ايران بپيوندند والسلام
  • سید روح اله IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 8
    من سخن خداوند را در سوره مائده آیه ۸۲ می پذیرم که فرمودند دشمن ترین افراد نسبت به مومنین یهودیان و مشرکان هستند و با محبت ترین آنها نسبت به مومنی مسیحیانی هستند که دانشمند و پارسا هستند و استکبار نمی ورزند. یهودیان و نوکرانشان یعنی الهام علی اف و اردوغان مستکبر هستند و به همین خاطر دشمن ترین افراد نسبت به مومنین هستند و ارمنی ها در حال حاضر استکبار نمی ورزند و ثابت کردند که مسیحیان ارتودوکس و متواضع هستند و مومنین را دوست دارند. البته فراموش نشود که مسیحیان کاتولیک که طرفداران یهود هستند و استکبار می ورزند نیز دشمنان مومنین هستند. کلید دوستی و دشمنی مومنین استکبار ستیزی است.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 0
    .. إِنِ اسْتَنْصَرُوكُمْ فِى الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ... ؛ اگر گروهى (مومنان مهاجر) به خاطر حفظ دين و آئينشان از شما يارى طلب كنند، بر شما لازم است كه به يارى آنان بشتابيد.»
  • محسن IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    10 0
    خوب چرا ارامنه ایران دارند دسته دسته مهاجرت میکنند و اکثرا میروند امریکا(تمام همسایه های ارمنی خود من).... ارامنه ارمنستان هم به روسیه مهاجرت می کنند .... عجیب تر اینکه ارامنه گرجستان برای مهاجرت ترکیه رو انتخاب کردند .... ولی مسئله دیگری هم هست که اکثر مردم نمیدانند ، کلمه اَرمن متعلق به ملت دیگری بوده که بطرز عجیبی ناپدید شده اند ، کسانی که امروز آنها را ارمنی میشناسیم خود را "های " و کشورشان را هایستان و البته در لهجه ارمنی غربی هایکازیان مینامند.
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 3
      به طرز عجیییییییبیییییی ناپدید شدن!!!!! قصه های عمو رجب و خاله الهام ..... باشه شما خوبین،حالا برو قرصاتو میل کن.
  • امیر IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 6
    به لحاظ تاریخی ارمنستان و آذربایجان هر دو جزء قلمرو ایران بزرگ هستند؛ هنگامی که دو بچه‌ی جدا شده و دزدیده شده از خانواده را فرد شیادی بزرگ و تربیت می‌کند؛ ممکن است؛ به اقتضای کینه و عداوتی که از سخنان آن شیاد شنیده‌اند؛ پدر و مادر خود را نشناسند یا حتی به دلیل وسوسه‌ها و دروغ‌هایی که شنیدند؛ با پدر و مادر خودشان دشمن شوند؛ اما باز خون ایرانی در رگهای آنها است و بخشی از فرهنگ، تاریخ و رسم و رسوم‌ها و سبک زندگی ایشان شبیه به ما ایرانی‌ها است؛ نقاط مشترک زیادی داریم؛ دولت آذربایجان و دولت ترکیه در حال حاضر دشمن ما هستند؛ ولی مردم سه کشور ایران آذربایجان و ارمنستان خویشان هم هستند و از طریق رسانه ایران و رسانه‌های برون مرزی می‌توانند یک خانواده هم باشند.
  • حسن IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    15 5
    طی سال های که ارمنه در خاک اذربایجان اورمیه بودند حدود۱۵۰هزار نفر قتل عام کردند برای حکومت ارمنی از مدیترانه تا خزر.اگه دوباره قدرت دستشون بیفته همان اهداف دنبال میکنند یه ذره تاریخ بخونید احساسی نطر ندین
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      9 10
      میبخشی منظورت کدام تاریخ هست از خزر تا مدیترانه؟؟! میبخشی اگه با احساس حماقت پانترکی شما نظر داده بشه و با جعل تاریخ اشکالی نداره؟ در ضمن عثمانی جونت نزدیک دو میلیون نفر ارمنی رو نسل کشی کرد و باقی رو آواره به علاوه یونانی ها آشوری ها کردها و علویان و ....چه به خیال خودتون مهارت در جعل تاریخ دارید هر گردی گردو نیست ،یعنی هر مسیحی ،ارمنی نیست فرق بین روس و آشوری و ارمنی و یونانی و قبرسی و ...همه مثه پانترک متوهم خودترک پندار نیستن که فکر کنن با یک زبان بشه مثلا ترک بود!ترک واقعی شرق چین هست و مغول سان، به مردم آناتولی و قفقاز و ایران نگاه ظاهری هم بکنی میبینی که هند و اروپایی هستن نه چیز دیگه.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 9
    ارمنستان همسایه ایران است و حقوق همسایگی دارد
  • باصری IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 11
    در زمان ساسانیان 80 درصد جنگهای ایران،و،روم،برسرارمنستان،بود در تاریخ ایران آمادۀ است که مریم همسر شهریار کبیر ایران،خسرو پرویز از ارامنه بود و بیشترجنگهای،که،خصوصٱ،در زمان،خسروشاۀ با،رومیان،صورت گرفت،برسرهمین ارمنستان،امروزی،بود،وخسروپرویز،درطول،حیات، تعصب،ویژۀ نسبت،به ارامنه،داشت،حال،اگرهرکس ایرانی،اصل،باشه این تعصب،را به ارث،بردۀ البته، ترکان هم به ارامنه،بسیار،ظلم کردن،ونسل،این، مردم،را سوزاندن ولی درایران،خصوصٱ مردم فارس براین قومیت مانند،اژداشان،ساسانیان،تعصب، خاصی دارند
  • ایران GB ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    7 4
    شماها که می گفتین داریوش کوروش هخامنشیان ظالم بودن الان از کتیبه ها شون میگین عجب آدم‌هایی هستین شما ها
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      3 10
      تجاوزات عثمانی به حق مردم اون منطقه و تبریز رو بخون جوابت رو میگیری . تاریخ رو که نمیشه جعل کرد مگه نه!!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    5 2
    ما هم ارمنی ها و هم آذربایجانی را دوست داریم
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      4 10
      ایا اگر به تو فحش هم بدهد دوستش داری؟ وطن ناموس ماست و جمهوری باکو همیشه به ناموس ما فحش داده . چطور می توانی کثافتی چون الهام خان را دوست داشته باشی؟
  • US ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    13 11
    خاورمیانه یک مشکل دارد که همه آن را می دانند.راه حلش اتحاد ایران،ارمنستان،عراق،سوریه،قبرس و یونان است
  • حسین US ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 9
    ملت ایران برای همی دینی ارزش قائلن مخصوصآ برادران وخواهران ارامنه
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    8 4
    داریوش بزرگ که ماشالله نصف کره زمین رو جزء ایران حساب کرده خخ
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 5
      نقشه اردوغان از تورکهای جهان رو هم دیدیم!! خخخخخ
  • هادی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    8 9
    ارامنه از قدیم آذری ها کشته و خواهند کشت ،هیچ دوستی بین ارامنه و آذری ها نیست ،از مردم تبریز و اردبیل و زنجان بپرسید ،.....دفاع ایران از ارمنستان بدلیل سیاست نئو عثمانی اردوغان است ،اردوغان میخواهد سرزمین های ترک نشین رو به جان هم بیاندازد ....ایران مجبور شده از ارمنستان دفاع کند و حتی در صورت جنگ دوباره ، مداخله نظامی ایران صددرصد خواهد بود ....عثمانی در کل تاریخش ،چشم به خاک اذرباییجان داشت ولی همیشه شکست خورده ....اینبار حاک باکو به آذری ها خیانت کرده ....
    • از شهرستان سراب IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      3 9
      چی شد پانترک کافر؟! تا حالا که به ما تورک میگفتین!! شدیم آذری؟! ما ترک زبان شده هستیم نه ترک تبار. میبینید چقدر فطرت شما منافقان پست و خوار هست که یا دین رو دستاویز میکنید یا زبان...ما با افتخار ایرانی اصیل هستیم،هم آذری ها و هم ارمنی ها همه از یک تبار هستیم و ایرانوئید،ترک واقعی شرق آسیا و منگولوئید ،پس فکر نکن که بخوای به خاطر توهم عثمانی خواهی اردوغانِ غیر ترک که دنباله روی تز لاییکهای پانترک و آتاترکِ غیر ترک هستند جهت هویت جعلی ساختن برای بومیان غیر ترک آناتولی قفقاز و ایران ،بین ایرانی تبارها،تفرقه بندازی،ارمنی و آذری خودشون ایرانی تبار هستن ریشه و اصل و نسب دارن،ربطی به توهمات گرگ پسندان ندارن.با افتخار ایرانی هستیم و پشت به وطن خود نمیکنیم ،ما اصالت ایرانی داریم.برو به فکر بی ریشگی خودت کن.منافق همیشه در آتش حسد میسوزد.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 7
      خودت اونچه نوشتی بخون! اولا که هم آذری و هم ارمنی هر دوشون از ایران با بی کفایتی تخم و ترکه طورک جدا شدن تقدیم تزارها شدن،یعنی مردم اصیل ایرانی فروخته شدن توسط بیگانه به بیگانه....دوم اینکه ما ترک نداریم ،ترک زبان داریم دیگه با علم تاریخ و علم ژنتیک نمیتونی سرشاخ بشی،ترک واقعی اگر خواستی ببینی همون زردپوستان آسیای شرقی هستند که دقیقا در تاریخ زمان حمله اونها به ایران زمین و جنایاتشون مشخصه،پس توهم ترک بودن برندار که اردوغان دیوانه و رسوای جهانه با افکار پان ترکی خودش!!ترک زبان شده با ترک تبار فرق داره.سوم اینکه لطف کن از جانب مردم زنجان و تبریز و ...حرف نزن که ما آذری ها ایرانی اصیل و در واقع همان فارسهای ترک زبان شده هستیم،دانشمندان علم تاریخ و ژنتیک اتفاقا یک آذری این رو با تحقیقات علمی و تاریخی در کمبریج انگلستان اثبات کرد،پس دنباله روی حماقتهای اردوغان و آتا ترک نیستیم و به ایرانی بودن افتخار میکنیم.چهارم اینکه خودت داری میگی عثمانی!! چه ربطی به ایرانی تبارهای آذری و ارمنی داره جنایات این عثمانی های مفلوک دست نشانده بریتانیا و جهود افراطی که براشون نام جعلی ترک و گرگ تبار بودن رو عَلَم کردن تا منافع نامشروعشون علیه روسیه تزاری تا امروز در خاورمیانه تضمین بشه! ما هیچ ارتباطی با پان ترکهای متوهم نداریم و بهتره که رجب خان که خودشم ترک نیست بفهمه آتیش به پا کردن بدجوری اول دامن ننگین ترکعثمانی جماعت رو خواهد گرفت.بشین و تماشا کن.
  • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 5
    بطور مسلم، دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان را، يهود و مشرکان خواهي يافت؛ و نزديکترين دوستان به مؤمنان را کساني مي‌يابي که مي‌گويند: «ما نصاري هستيم»؛ اين بخاطر آن است که در ميان آنها، افرادي عالم و تارک دنيا هستند؛ و آنها (در برابر حق) تکبر نمي‌ورزند. ( سوره مائده 82 )
  • جهاندار IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 10
    ارمنستان، درطول،استقلاش که باایران،همسایه شد،و درمرزهای،مشترک،ایران،با این کشور،همیشه مرزهائ،دوکشورامن،بود،وهیچ،مشکلی،هم،پیش،نیامدولی،از این به بعد که ماهیت،مرزها،تعغیر،کرد بعدازقائله قرۀ باغ دیگر ایران با کشورباکو،هم مرزشد وبعدازاین،وضعیت،به کلی،تعقیر،خواهدکرد دیگراون،امنیت،وآسایشی،که با ارمنستان،ایران داشت،متسفانه بعداز نخواهد داشت کشور باکو به یک معضلی،برائ ایران،وکانون،توطه،علیه،ایران، خواهدشد
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    4 13
    مردم ارمنستان بر خلاف سمپاشی مزدوران پانترکیسم بسیار ایران دوست هستند آنها خوب میدانند ایران رفیق روزها ی سخت ملت هاست.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 5
    چه آذربایجان و چه ارمنستان دوست و همسایه ما هستن و روزی هر د‌و جزئ ار کشورمان بودن و الان هم امیدوارم هر دو دوست ما باشن و نه دشمن ما
  • امیر ولیزاده IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    14 3
    هنوز تاریخ جنایت جیلولوق‌ها در اورمیه رو از یاد نبردند. البته میدانم شما تاریخ را وارونه مطالعه میکنید. اگر قوای عثمانی برای کمک به مردم اورمیه نمی‌آمد یک نفر هم زنده نمی‌ماند. حتی آیت الله خامنه‌ای هم در اینباره سخنرانی کرده‌اند. البته وحید بهمن کارنامه‌اش مشخص است.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      3 14
      تا حالا خوندی که عثمانی ها چه بر سر مردم اون منطقه و تبریز آوردن ؟ غیرت این رو داری که واقعیت ها رو ببینی و بگی ؟!
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      7 3
      حمله عثمانی به تبریز و قتل عام مردم یه دروغ محض اس که پان فارسیسم برای از بین بردن اتحاد تورک ها تبلیغ میکنه اما قتل عام مردم زنجان تبریز و اردبیل ارومیه و قزوین و... توسط حکومت فاشیست پهلوی در آذر بیست پنج یک سند موثق و معتبر اس و البته حمله و قتل عام مردم تورک در استان آذربایجان غربی و استان جعلی کردستان که همان اردلان اس توسط ارامنه و جیلوها اگر عثمانی ها نبودن تورک های ایران همه قتل عام شده بودن منبع؛ کتاب قتل عام مسلمانان در دو سوی ارس حتما مطالعه شود تا دسیسه های انگلیس و فرانسه برای پاک سازی اتنیک تورک در شمال غرب و قفقاز
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 3
      جناب پانترک عقده ای،این دفعه که تشریف بردی ترکیه به جای دیسکو و ....و .... یه سر برو موزه های استانبول و آنکارا،با افتخار خود ترکیه جعلی اسناد جنایات گرگعثمونی در آذربایجان از جمله تبریز رو نگهداری میکنن در معرض دید عموم هست البته پانترک که کور و کره. بگو برات شرح بدن!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 8
    شما. اصل و نسب. دیارتان ایرانی است. ، متاسفانه با بی لیاقتی. شاهان قاجار و پهلوی. تزارها و کمو نیستها شوروی. شما را به زور تزویر و ریای انگلیس. وراه اندازی جنگ. غیر قانونی. شما را از ما جدا کرد ..عثمانی هاهم. با کشتار شما بسیاریازمردم شما کشت ،،و باید. پدر بزگهای شما ازپدرانشان گفته باشند که ایروان یکی از مراکز علمی ایران بود ... لطفا به تاریخ مراجعه نمائید و درک میکنید. چر ایرانیها. ارامنه را دوست دارن و از خود میدانن
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 11
    من نمی دونم این مردک (استاندار باکو)چرا سال گذشته قره باغ را نگرفت واز اشغال در نیاورد چرا؟؟ در صورتیکه ارمنستان دراوج ضعف بود !!!
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    17 6
    ۲۵ سال پیش ..کره مریخ ..کره ماه ..زحل ..جزیی از قلمروی هخامنشی بوده .درزمان هخامنشی. .موشک سازی ..هواپیما سازی ..کشتی سازی ..خودرو سازی داشتیم ..هخامنشی ها پهباد داشتند .....چی بودیم .چی شدیم ......لامصب جنس موتوری چکارها که نمی کند
    • علی نمینی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 10
      پانترک متوهم بعد از مصرف بلافاصله نیا کامنت بذار!! توهماتت رو کتاب کن بزن جلد دوی دکتر پروفسور!!! زهتابی که جاسوس استخبارات عراق بود! بدبختها ببینید که پورپیرار رفیق کیانوری و زهتابی رفیق بعثی ها شدن منبع تاریخ شما،مرگ بر منافق مرگ بر پانترکیسم،مرگ بر دشمنان خدا.بیشتر که مواد بزنی میبینی طورکها همراه دایناسورها زندگی مسالمت آمیز داشتن!! تاریخ علم هست و آزمایشگاه داره.موتوریه خوب ...ری فرض کرده شما پانترکها رو.
    • پانترکیسم نابود است IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 10
      ببینید ملت اینم نتیجه اعتماد کردن یه پان ترک به همون موتوری که برا رجب و الهام ...جور میکنه!! صنعتی و سنتی رو همزمان نزن! یا به رجب و الهام بگو از همونا که خودشون ....آره افندی...خب داشتی میگفتی پان ترک جون ۲۵ سال پیش کجای کهکشان راه شیری تیرانوزاروس رو برده بودی دَدَر ؟؟با هم پانترکی حرف میزدین؟! آخه عثمانی هم که مثلا پیشینه شماست فارسی حرف میزد،یه کم دقت کن ببین تورکا با تیرانوزارس به چه زبونی حرف میزدن ۲۵ سال پیش....وقتی خدا میخواد خوارت کنه ولی تو باور نداری،نتیجه اش میشه همین کامنتت.برو بی ریشه دیگه بسه ملعبه دنیا بودن.
  • بهرام IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    5 15
    ما بصورت جدی وآشکارا از ارمنستان حمایت کنیم واگرلازم باشد ورهبری دستوردهد حاضریم بریم در کنارارمنستان بجنگیم
    • سرباز سید علی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 9
      اگر رهبری اذن بدن حتما از ارمنستان دفاع نظامی میکنیم ،الهام علیف هم با پهبادهای اسراییلیش خوش باشه.وقتشه که مردم قفقاز ارمنی و آذری بدونن که مادرشون ایران زمین حتی اگه پاره های تنش جدا شده،ولی تنهاشون نمیذاره.رهبرم آماده نبردیم کنار ارمنی های ایرانی تبار علیه استکبار.
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    13 0
    پناهگاه ۳ میلیون ارمنی در کشور ۸۰ میلیونی ملتی هست که با احتساب ۱۰ میلیون تورک آزربایجانی کشور آزربایجان و ۴۰ میلیون تورک داخل کشور ایران نمی تواند پناهگاه خودش باشه پناهگاه متجاوز و آدم کش ارمنستان می شود ..چه جالب
    • عبدالرضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      2 1
      30 میلیون تورک در ایران درست است
  • GB ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    8 0
    داداش راسته...زمانی برزیل ..کانادا .هم یک قلمروی .هخامنشی بود ....بالاخره کوروش زرتشت بود اگر زرتشت بود .مگر زرتشتیان قبر دارند
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 4
      آرامستان شهدای زرتشتی خواستی آدرس بدم.
  • ناشناس DE ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    12 1
    نمی دانی بدان بزرگترین سفارتخانه جاسوسی آمریکا و اسرائیل در جهان در کشور کوچک ارمنستان قرار دارد. با بیش از 2500 کارمند، 1000 تفنگدار دارایی و بیش از دویست کارشناس مجرب امنیتی سیا و موساد. مرکز تمام عملیاتهای جاسوسی و خرابکارانه علیه ایران در ارمنستان قرار دارد. از بی پناهی ارامنه من هم رنج می برم.
    • الهام علی اف IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 5
      ما هم از بی پناهی مردم آذربایجان رنج میبریم به خاطر تشکیلات خودگردان اسراییل شدن شعبه دوم تل آویو.
  • مهدی DE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 6
    ارمنیها ،اذری هاو ایرانیها هیچ مشکلی با هم ندارند . و اتفاقا یک محیط غنی فرهنگی را تشکیل میدهند اگر سیاست های سلطه طلبانه ،مداخله جویانه و برتری طلب محور عبری ،عربی،غربی وزیادی خواهانه اوردغان بگذارند
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 8
    ارمنستان‌ آذربايجان وحتی ترکيه جز امپراتوري ايران بوده‌ اين سرزمين جدا شده آذربايجان وارمنستان به‌ مام مهین بایدبازگردانده شود
  • RU ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 6
    واقعیت اینه که هم ارمنستان و هم آران (جمهوری جعلی باکو) متعلق به ایران هستن. و مردم آنها هم هموطن ما هستن. که قدرت های جهانی برای منافع خودشون اونها رو به جون هم انداختن. اینکه میگن قره باغ خاک اسلامه یعنی خاک ما ایران نه اون جمهوری جعلی علیوف.
  • مقدس IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 5
    عليف شراب خوار قاچاقچى قمار باز شغال صفت كدام جمهورى ؟؟؟كدام آذربايجان ؟ آنجا اران است و متعلق به سرزمين پهناور ايران ما چيزى بنام جمهورى جعلى آذربايجان نداريم. ضمنا شما پان ترك هاى بى شرف تلاش كنيد روزى ده بار تكرار نمائيد .
  • US ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 9
    میگن گربه مسکین اگر پر داشتی. نسل گنجشک از زمین ورداشتی حالا قضیه باکو وایروانه ترکیه پشت علییف بی دین ایستاده اروپا پشت ارمنستان این دو کشور اگر ارتشی مثل آمریکا داشتند به تمام دنیا حمله می‌کردند خدا را شکر که زور ندارند
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      8 2
      تو برو گنجشکتو بگیر.
  • اسد IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 7
    همه اقوام ایرانی بایدهم باید متحد باشن ،ارمنستان واذربایجان جز ایران هست قرارداد ترکمنچایی با روسیه شکست وبی اعتبار شده هست
  • دبیر IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 7
    عهدنامه ترکمانچایی،وگلستلن،،قفقاز را شامل این کشورها بود توسط روس ها از ایران جدا شد،علیرغم،دلاوریهای عباس میرزا و سپاه ایران،بدلیل بی لیاقتی قاجار ونبود ارتش نوین وتجهیزات پیشرفته ودسبسه انگلبس ها از ایران جدا شد،،مزدم ایرلن ا ازجمله چهارمحال در جبهه جنگیدند،،،ملت ایران د از همه اقولم باید متحد باشد،آذربایجان وارمنستان باید صلح کنند،،ترکیه دخالت را خاتمه دهد
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 9
    جناب عبدالرضا،تو نمیخواد برای ما تاریخ بگی!! ما خودمون سواد داریم ،تاریخ رو از منابع موثق میخونیم ،نه اونچه پانترک بهایی برای نفرت پراکنی میگه..همین مونده دیگه این بخش از تاریخ رو جعل کنید،گرگ بودن گویا توی خون شما رجب پرستها هست.
  • 1670676951 IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    8 0
    ببخشید آقای وحید بهمن مانقورد این اکثریت مردم ایران طرفدار ارمنستان هستند رو چطوری حساب کردین نکنه چندین صفر به آمارتان اضافه کردین
  • علی فتحی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 7
    ارامنه دوست ماهستند خدایی باید دولت ایران از اونها طرف داری کند ما ملت ایران از ترکیه هیچ هراسی نداریم
  • جاسم ایرانی FR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 7
    هر وقت خواستید تو اینترنت پانترک ها رو یه جا جمع کنید از این مطالب بنویسید. مثل مگس جمع زیر مطلبتون.
  • Ali bey IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    7 2
    سلام دوستان اگر ارمنستان قره باع رو اشعال نکرده بود الان این جنک و این حرف و حدیثها پشت هموطنان ترک و امنی هامون نبود. قبول کنید دوستان یه دوره ای ارمنستان خیلی هار شده بود باید هم از الهام جون ،سیلی می خورد.
  • فرهنگ IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 4
    این کشور هم بعد از گذشتن آخرش از پا مانند عراق و سوریه و افغانستان برای ایران شاخ نشان می دهند .اندکی صبر سحر نزدیک است .
  • فرهنگ IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    8 1
    هنوز ما ۳۰ سال قبل یادمان نمی رود جنایات ارامنه در قتل عام مسلمانان خوشحالی آذربایجان. بیشتر کسانی که الان نظریه پردازی می کنند در مورد آذربایجان آن جنایات را ندیده و نشنیده اند
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      2 3
      میدونی مشکلت چیه؟ این که پان ترکی! ما هم جنایات علیه تاتی تالشی ارمنی لزگی زازا کرد علوی و ...از یاد نمیبریم این به اون در.
  • Farhad US ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 6
    چقدر هم جمهوری اسلامی ایران از این بدبختهای ارمنی حمایت کرد، عزیزان بیاید خودمان را بخواب نزنیم و واقعیت امروز ایران را قبول کنیم که با داشتن فوج عظیمی از پان ترکها در بدنه حساس نظام و اللخصوص در مجلس و بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران که مثل اختاپوس چسبیده اند و متأسفانه بر تعدادشان روز بروز اضافه میشود، اگر آذربایجان ایران خودمان را بزودی از دست نده ایم شانس آورده ایم حمایت ارمنستان پیش کشمان. آره عزیزان من در ایرانزمین ما، خائنین همیشه حرف اول را میزنند
  • مینا IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    7 0
    چرا دوست وپناه ارمنیا روسیه هست و اونها در جنگ با ایران برای روسیه جان افشانی کردن تا روسیه کشوری بنام ارمنستان بهشون داد.
  • مجتبی از زنجان IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 7
    برادر من همه۲۱۰کشور در قومیت دارند کشور تک قومی تو دنیا نداریم الان قزاقستان۵۰۰قوم داره یا میانمار۵۰۰قوم داره اما اکثر کشورها برای تک قومی شدن تلاش میکنند شما چرا هیچی در وهله اول نام استانی های قومی به معمولی تغییر کنه و استانها زیاد بشه و بعد با روشی ایران۱۰۰%فارس بشه الان خیلی کشورها دارن میکنن
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      5 0
      خسته نشدی همه جا این حرفهای صد من یک قازتو نوشتی آنوقت از این 500قوم داخل قزاقستان 10مورد نام ببر
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 4
    هم آذربایجان و هم ارمنستان هر دو عشق ما ایرانیان از هر قوم و مذهب و نژادی هستند و وجود الهام و عردوغان پست و نوکر صهیونیست مانع عشق ما ایرانیان به پاره های تن ایران نیست !
  • احمد IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 5
    برادرا خواهرا اخه ترک عثمونی چه ربطی به ترک علوی شیعه داره تشیع با اقوام ترک ایران رایج شد و اماج حملات خلافت عثمانی شد با همه این وجود ما با ملت مسلمان ترک مشکلی نداریم مشکل ما منافق خونریزی به نام اردوغانه که اگه نژادش رو بررسی کنید یا قفقازی یا از اهالی بالکانه
  • GB ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    12 5
    تاریخ فارس ها ..درست ولی تاریخ دیگران .بخصوص ترک ها .غلط هست ..چون ترک ها مثل پان فارس ها ..تاریخ نویسی .تحریف وجعل بلدند نیستند
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      4 9
      از بدبختی شما پانترکها اینه که حتی شبه تاریخ هم ندارید و برای جعلیات خنده دار و دزدیهای تاریخی تون،محافل علمی دنیا میگن حیف از سرگین که بارش کنی...دغلکار سیه پیشه برو کمتر نشون بده سه رکن اساسی وجود بی وجودت رو : بیسوادی بیشعوری بی خردی...توهماتت باید هم چیزی به عنوان پان فارس بسازه که برای تاریخ نداشته ات و بی بتگی هات یه چیزی داشته باشی که بتونی بابتش بگی من گرگ درنده هستم! جای دیگه هم پان یونانی و پان قبرسی و پان ارمنی و پان گرجی و پان کردی و پان چینی و پان ...خلاصه برو که دنیا بهت میخنده ..ما نیازی به تاریخ سازی و هویت تراشی نداریم،اینو که خود احمقت ته ذهنت بهش ایمان داری!! چون از همین منابع و اسناد تاریخی ما دروغهای سخیفانه و جعلهای منافقانه خودت رو نشخوار میکنی....بی وجودی و بی ریشگی در ذات شماست.اصل بد نیکو نگردد زانکه بنیادش بد است.پانترکیسم نابود است.
  • جواد IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    سلام بعضی ها از جنگ در یک منطقه سود خوبی می برند مثل جنگ ایران و عراق که ترکیه و امارات و قطر و روسیه و انگلیس .... سود کردند مثل فروش اسلحه و نفت و ...خدا کنه جنگ اتفاق نیفته مردم منطقه قفقاز فقیر هستند اسایش و آرامش ندیدند و این باعث عقب ماندگی این منطقه شده و آوارگی این مردم خدا کنه دست از حماقت بردارند و در کنار هم در آرامش زندگی کنند.
  • رامین موسی زاده نمینی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 4
    چشم به خاطر شوهر عمه رجب جونت هم که شده بر ترکیه لعنت میفرستیم.تا چشمات در آد،پانترک دوزاری،چیه زرد کردی؟؟ مرده شور خودت و گرگ تباریت رو ببرن که تخم بی بسم اله نفاق و تفرقه توی منطقه ای...فکر کرده ما مثه اینا به خیالمون پانترک آباد هم لابد شهری هست برای خودش...آخه نکبت بی بته تو سر پیازی ته پیازی خود پیازی،اگه گرگ هستی که اینجا چکار میکنی؟ برو رد کار خودت توی جاعل تاریخ دست کم پنج نسل کشی کردی برا خاطر اینکه بگی توله گرگی به مردم بومی تمدن ایران زمین چه مربوط؟لابد تو یونان هم میگی به ترکیه لعنت نفرستید به جاش به ارمنستان بفرستید!! برو روانی متوهم لعنت بر منافق لعنت بر دشمن ایران و ایرانی تبارها لعنت بر دشمن ایرانی ها از آذری تا ارمنی و کُرد و ... لعنت بر اربابت و اربابش.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    5 1
    توهمات وشعار ..تحریف وجعل .تاریخ بزرگنمایی ..اسطوره سازی سانسور تاریخ واقعی ..دردوران پهلوی ها .توسط .دیگران بخصوص انکلیسی ها .یهودیان ..تفکرات فاشیستی درایران .ریشه دوراند ...باعث ارمان گرایی و نژاد پرستی وشعار وتوهمات در ایران شده .به راحتی ملت بدون مطالعه بدون تحلیل درست گرفتار تفکرات اقایون می شوند ...ایران نیاز .پان .پالان ندارد نیاز تولید .پیشرفت ..احترام به اقوام . ..تامل با حهان .دارد..با توهم کوروش بازی .رضاخان پالانی بازی به جایی نمی رسیم .
    • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 3
      توهمات رو تو میگی که حتی تا به خود عثمانی رو که اذعان دارند به موضوع تهاجم به تبریز رو رد می‌کنی اما خودشون تو کتب تاریخ میگن .خخخخ ‌ تو دیگه اخرشی . به کم سواد و غیرت و تفکر درباره مرگ راه دوری نمیره . خیلی هم ناراحتی اینجایی بردار برو ترکیه پیش عردوغانت
    • US ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 5
      ۲۳:۲۹ پانترک بی وجود اگه تو سلطون رجب اوغلو پاشا افندی بی بته و بی رگ و ریشه هستین ،ما نیستیم نیاز به تاریخ جعل کردن و هویت تراشی نداریم ،بدبخت همه دنیا میدونه که این چند سال شما بیساود بیشعور بیخردها افتادین به جون تاریخ چند تا مملکت از جمله ایران...آخه دوزاری فرومایه تو رو چه به نام بردن از کوروش؟ چیه میسوزی حتی یه نفر نیست که باعث بشه شبه تاریخ داشته باشین؟! به خیالت ما میشینیم پان ترک و پهلوی و جهود و گرگ و خر و شغال و کفتار برای ما تاریخ بتراشن یا جعل کنن؟مگه خودمون چلاق هستیم که تاریخ ندونیم نخونیم ،حسود هرگز نیاسود،دردت میگیره وقتی میبینی که همه ی تاریخ خودمون رو بهش بها میدیم؟ بکش که خودکرده را تدبیر نیست! چطور تو با توهمات نوعثمونی سلطون رجب پادشاه آفتابه ها حال میکنی که نهایت افتخارش به گرگعثمونیه! ما با تاریخ کهن خود به میل تو بیگانه باشیم؟! پاشو بابا حال نداری زبون خوش انگار حالیش نیست تا یه چی میشه یاد کوروش میفته!! بی ریشگی بد دردیه...بکش ...درد بکش.
  • كورش DE ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 4
    درود بر شما. همانطوريكه گفتيد و داريوش بزرگ هم گفته است ارمنستان همواره جزئي از ايران بوده و ايرانيان همواره يار و ياور ارمنيها بوده اند.
    • کوروش ID ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 1
      باید ارمنستان به سرزمین اصلیش برگرده
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 3
    ختم کلام اینکه ای کسانی که قوم پرستی میکنید و سعی در ترویج قوم پرستی دارید اول اینکه تاریخ بخونید قرآن بخونید و بدونید عاقبتتت مرگه و باید پاسخگوی این فتنه و تفرقه افکنی که بین مسلمین و مسلمات میکنید در آخرت باشید . وسلام . هیچکس هرگز نمیتونه غیرت شیعی آذربایجان رو از مردم اون قسمت پاک کنه و روح پاندطورکیسم رو ترویج بده ‌ خواه پند گیر خواه میمیریو میفهمی که تفرقه افکنی یعنی چی
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    اینکه یک کشور فقط از یک نژاد باشه‌چقدر حالت زشت و مسخره و عقب افتاده ای هست. خوشبحال‌خودمون که در یک‌کشور‌مثل یک‌گلستان با گل های مختلف زندگی‌میکنیم.‌البته امریکا و هند و روسیه و کانادا هم جزء کشور های مدرن فرانژادی هستند.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 2
    کشورهای ایران و ارمنستان فرزندان مادرمان ایران هستند فقط مدتی دستشان از دست مادر رها شده.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 7
    کانال سویز رو ایرانی ها حفاری کردن. لشگر ایرانی ها که از ۱۲ قوم سلطنتی ایرانی یعنی فارس ها آذری ها کوردها و ... تشکیل شده بود. من یک آذری هستم و دوست ندارم کسی ما آذری ها رو از جمع ایرانیان لشگر داریوش و کورش اخراج کنه. ماهم مثل فارسها برای ایران خون دادیم.
    • GB ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 3
      عزیزم،مگه آذری ها غیر ایرانی هستن؟؟؟ آذری ها اصیل و ایرانی و همان فارس های ترک زبان شده هستن،فریب پانترکیسم زاییده بریتانیا و جهود افراطی رو با همدستی عثمانی و امروزه دنباله رو های تز خود ترک پنداری لاییک ها و آتا ترک و اردوغان رو نخورید،ترک واقعی آسیای شرقیه،مردم آذربایجان زبانشان تاتی فارسی پهلوی بوده بعد ها با ورود ترکان مهاجر ترک زبان شدند،در حالیکه خودشان فنوتیپ و ژنوتیپ ایرانی دارند مانند دیگر هموطنان خود،این چه حرفیست کنار فارس ها....شما خودتان فارس هستید و فقط زبانتان عوض شده ،دهها کتاب با سند و مدرک حتی غیر ایرانی ها درباره روند ترکی شدن زبان آذربایجان و قفقاز و آناتولی نوشته اند،فاروق سوومر ،دنیل گلدمن و ..و ... در دوره سلجوقی و دو دوره بعد از آن زبان ترکی تثبیت شد در این نواحی...ترک زبان شدن با ترک تبار بودن فرق دارد...بیش از هزار سال بعد از آنچه میگویید ۱۲ قوم ایرانی از پارس و ماد و پارت و ... ترکان از شمال شرقی به ایران حمله کردند،زردپوستان منگولویید بودند از شرق چین و مغولستان،حتی دوره ایلخانیان هم آذربایجان ما زبانش ترکی نبود هنوز فارسی تاتی بود،همانطور که هنوز در شمال ارس تاتها تالشی ها و دیگر هند و اروپایی زبانها زندگی میکنند....چرا با دروغهای پانترکیسم احساس متفاوت بودن و جدا بودن از دیگر هموطنان خود میکنید.. به خاطر زبان مهاجمان زردپوست آسیای شرقی؟؟آذربایجان ایرانی و آذری ها ایرانی اصیل هستند و فقط ترک زبان شده...
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 3
    در آخر الزمان شمشیر در دست ایران خواهد بود.
  • نادر IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 2
    بیاری خداوندباڪوواهالیش راباخاک یکسان میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس