تلاش برای دستیابی به صلح ارمنستان و آذربایجان باید دوجانبه باشد

وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه با فیگارو گفت که ایروان تمام تلاش خود را برای برقراری صلح پایدار در منطقه به کار می‌گیرد و برای اینکه این روند مؤثر واقع شود، تلاش‌ها باید دوجانبه باشد.

به گزارش مشرق به نقل از وب سایت رادیو دولتی ارمنستان، آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه با فیگارو گفت که ایروان تمام تلاش خود را برای برقراری صلح پایدار در منطقه به کار می‌گیرد و برای اینکه این روند مؤثر واقع شود، تلاش‌ها باید دوجانبه باشد.

وزیر خارجه ارمنستان گفت: الفاظ دو طرف بسیار متفاوت است. ارمنستان از باز کردن همه کانال‌های ارتباطی صحبت می‌کند، در حالی که آذربایجان بر به اصطلاح کریدور (با نخجوان) اصرار دارد. ارمنستان به عنوان مظهر حسن نیت حاضر است تمامی نقشه‌های مین‌های واقع در منطقه را که در اختیار دارد تحویل دهد، اما آذربایجان علیرغم تعهد خود، اسرای ارمنی را آزاد نمی‌کند.

میرزویان افزود: در حالی که ما از صلح صحبت می‌کنیم، آذربایجان اظهارات بیگانه هراسانه خود را چند برابر می‌کند. گواه این ادعا، سخنان رئیس جمهور آذربایجان در خصوص پارک موسوم به غنایم نظامی است که در بهار امسال در باکو افتتاح شد.

وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که دامنه این سخنان نفرت انگیز تا کجا می‌تواند پیش برود، گفت: پاسخ به این سوال دشوار در باکو است. نفرت می‌تواند منجر به نابودی یا نسل کشی شود. مردم ارمنستان این را می‌دانند.

وی در عین حال تاکید کرد: صلح پایدار مهم است، اما تصور حضور جمعیت ارمنی در مناطق تحت کنترل آذربایجان دشوار خواهد بود. در نتیجه جنگ، هیچ ارمنی در سرزمین‌های تحت کنترل آذربایجان زندگی نمی‌کند که این خود دلیل واقعی پاکسازی قومیتی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • مجتبی از زنجان IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    4 19
    باید ایران100%فارس بشه هر کی هر چی دوست داره بگه الان همه210کشور در جهان از زبان و قومیت و تقسیمات مختلف تشکیل شده اند الان مثلا هند20هزار قوم داره یا اندونزی5هزار قوم داره اونام باید هند100% و 100%جاوه ای بشه اگر نکنند بدون تعارف تجزیه میشن الان خیلی کشورها دارن میکنن مثل میانمار با 500قوم که روهینگیایی ها رو از ایالت راخین بیرون کردند یا ترکیه ارامنه رو در ناحیه آناتولی شرقی و جنوب شرقی در استان های آن مناطق بیرون کرد از قدیم میگن دایانسان گلر تورپاغین آلالار(اگر وایستی میان خاکت میگرن)
    • DE ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      احسنت. کاملا منظقی بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس