کد خبر 1301629
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
چین آمریکا را متهم به سیاسی کاری درباره المپیک کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اتهامات طرف آمریکایی، اعلام کرد که واشنگتن با سوءاستفاده از مسئله المپیک سال ۲۰۲۲، در امور داخلی پکن دخالت کرده و با این کار به روح المپیک خدشه وارد می کند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد که مقامات این کشور به واشنگتن اجاره نمی دهند تا با سوء استفاده از المپیک سال ۲۰۲۲ در پکن، در امور داخلی این کشور دخالت کند.

بیشتر بخوانید:

مشت محکم بر دهان اشغالگران/ ورزشکاران حامی فلسطین در میدان انسانیت

ژائو در این رابطه گفت: اجازه نمی دهیم نیروهای خارجی به هیچ بهانه و به هیچ شکلی در امور داخلی کشورمان دخالت کنند. واشنگتن به بهانه ادعایی تبعیض نژادی و کار اجباری در سین کیانگ، به پکن تهمت می زند. چنین سیاسی کاری به روح المپیک خدشه وارد می کند.

وی همچنین افزود: تمام اتهامات طرف آمریکایی علیه چین در نقض حقوق بشر و مسائل دیگر، منعکس کننده واقعیت نیست و کاملا بی اساس است.

پیشتر و در روز پنجشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از بررسی تحریم المپیک زمستانی که قرار است در چین برگزار شود، از سوی واشنگتن خبر داده بود.

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری در دیدارش با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا پیرامون اینکه آیا ایالات متحده تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین را بررسی می کند یا خیر، گفت: این چیزی است که آن را بررسی می کنیم.

وزارت امور خارجه آمریکا هم چند ماه پیش با بیان ادعاهای حقوق بشری، اعلام کرده بود که واشنگتن با متحدان خود درخواست ها برای تحریم المپیک زمستانی چین را بررسی خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LU ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    المپیک روح ندارد این حرفها شرک است
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      یانکی‌ها کلا حرفشون اندازه پِهِن هم ارزش نداره، ولشون کنین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس