امکان انتقال تسلیحات هسته‌ای ناتو از آلمان به شرق اروپا

دبیرکل ناتو اعلام کرد اگر برلین از استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو خودداری کند، می‌توان آنها را به شرق اروپا منتقل کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز (جمعه) از امکان انتقال تسلیحات نظامی این ائتلاف از برلین به شرق اروپا خبر داد.

بیشتر بخوانید:

پوتین: ناتو از خط قرمزها در دریای سیاه عبور کرده است

وی گفت: اگر برلین از استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو خودداری کند، می‌توان آن را به دیگر کشورهای اروپایی در شرق این قاره منتقل کرد.

دبیرکل ناتو با اشاره به بمب‌های هسته‌ای آمریکا در خاک آلمان که در صورت بروز بحران می‌توانند از سوی جت‌های جنگنده آلمانی حمل شوند، افزود: «ناتو انتظار دارد آلمان بخشی از شراکت هسته‌ای این اتحاد نظامی باقی بماند.»

استولتنبرگ به خبرنگاران گفت: «شراکت هسته‌ای مهم است، زیرا ترتیبی است که در آن متحدان ناتو با یکدیگر همکاری و بازدارندگی هسته‌ای را فراهم می‌کنند. من انتظار دارم که آلمان همچنان بخشی از این مشارکت باشد، زیرا این اتفاق برای کل چارچوب دفاعی اروپا بسیار مهم است.  آلمان قطعا می‌تواند تصمیم بگیرد که سلاح‌های هسته‌ای در این کشور وجود داشته باشد یا خیر.»

دولت بعدی آلمان باید در خصوص جایگزینی جت‌های جنگنده قدیمی تورنادو که وظیفه شراکت هسته‌ای را بر عهده دارند، تصمیم بگیرد. این در حالی است که برخی از قانونگذاران آلمانی با خرید جت‌های جدید مخالف هستند.

پارلمان آلمان در سال ۲۰۱۰ به خروج بمب‌های هسته‌ای آمریکا از این کشور رای داد. با وجود گذشت ۱۱ سال هنوز این بمب‌ها در آلمان نگهداری می‌شوند. محل نگهداری و تعداد این بمب‌ها مشخص نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس