لاوروف: هیچ گونه روابطی بین روسیه و ناتو وجود ندارد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که هیچ گونه روابطی بین مسکو و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وجود ندارد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری ریانووستی، سرگئی لاوروف روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با آنیکن هیوتفلد وزیر خارجه جدید نروژ اظهار داشت: ناتو دوست روسیه محسوب نمی‌شود و آنها (مسئولان ناتو) تصمیم گرفتند که دوست روسیه نباشند.

وی ادامه داد: آنها روسیه و چین را تهدید برای ناتو خواندند. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و دوست خوب که نخست وزیر عالی نروژ بود همینک می‌گوید که ناتو باید مسئول امنیت تمام جهان باشد.

اظهارات وزیر دفاع آلمان خیالپردازی است

لاوروف در ادامه سخنان خود در نشست خبری با وزیر خارجه نروژ گفت که اظهارات وزیر دفاع آلمان در مورد بازدارندگی اتمی روسیه خیالپردازی است.

وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه وابسته نظامی آلمان در روسیه را در رابطه با اظهارات وزیر دفاع این کشور در مورد بازدارندگی اتمی روسیه احضار کرد.

«انه گریت کرامپ کارنباور» وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه ۲۱ ماه اکتبر در پاسخ به این پرسش که آیا ناتو در سناریوهای خود برای بازداشتن روسیه برای کمک به کشورهای حوزه بالتیک و دریای سیاه از جمله از عرصه هوایی با استفاده از سلاح اتمی استفاده می‌کند، افزود که باید به مسکو بطور صریح فهماند که کشورهای غربی برای استفاده از این ابزار هم آماده هستند.  

لاوروف درباره تنش‌های روسیه و ناتو اضافه کرد: اختلافاتی که داریم در عرصه ایدئولوژی است که چه کسی در مکان نخست قرار دارد و جهان را مدیریت می‌کند. اینها اظهاراتی است که از دوستان ناتویی می‌شنویم. ما معتقدیم که باید بر واقعیت‌ها تمرکز کنیم.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: در حالی که تسلیحات ناتو برای بازدارندگی روسیه هدف گیری می‌شود، وزیر دفاع آلمان می‌گوید که باید روسیه را با سلاح هسته‌ای تهدید کنیم. این خیالپردازی است که ممکن است رضایت وی را جلب کند.  

وی ادامه داد: اما اطمینان دارم که مردم نروژ افراد واقع‌بینی هستند و ما خواهان حفظ رویکرد واقع‌بینانه و تمرکز بر موارد مثبت هستیم و هر چه که نروژ در چارچوب تعهدات خود به عنوان عضو ناتو باید انجام دهد با حفظ روابط با روسیه انجام خواهد داد.   

روابط روسیه و ناتو پرتنش است و اخیرا ناتو ۱۰ نفر از کارکنان دفتر نماینده روسیه در این سازمان مستقر در بروکسل را اخراج کرد و مسکو نیز در واکنش به این اقدام، دفتر خود در مقر ناتو را بست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس