کد خبر 1301504
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
حمله راکتی به پایگاه ترکیه در شمال عراق

منابع عراقی گزارش دادند که پایگاه نیروهای ترکیه در شمال عراق با چند راکت هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، منابع عراقی، ظهر امروز (جمعه)،‌ از حمله راکتی به پایگاه ترکیه در شمال عراق خبر دادند.

شبکه «الغد» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که پایگاه نظامی «زلیکان» در استان نینوای عراق که نیروهای ترکیه‌ای در آن مستقر هستند، هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که برخی از منابع عراقی ساعاتی پیش از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر موصل خبر دادند.

بیشتر بخوانید

شلیک ۴ موشک به پایگاه ترکیه در شمال عراق

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» نیز ضمن تأیید خبر حمله به پایگاه ترکیه در ناحیه «بعشیقه»‌، گزارش داد که این پایگاه با سه راکت هدف حمله قرار گرفته است.

این پایگاه خبری در ادامه اضافه کرد که یکی از راکت‌ها به اشتباه در روستای «دیر مار»‌ سقوط کرده؛ اما تلفاتی به همراه نداشته است.

رسانه‌ها هنوز جزئیاتی درباره تلفات و خسارت‌های احتمالی ناشی از این حمله منتشر نکرده‌اند. در عین حال، منابع رسمی ترکیه نیز هنوز واکنشی به این اخبار نشان نداده‌اند و آن را رد یا تأیید نکرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که این پایگاه ترکیه‌ای طی ماه‌های گذشته چند بار هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به راحتی از احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی سخن می‌گوید. امری که با واکنش گروه‌های سیاسی و نظامی عراقی مواجه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 8
    الاغها را از کشورتون بیرون کنید، آقای مقتدی صدر خیلی محترم، بی انضباط ، نیروهای حشدالشعبی نیست، اشغالگران سرزمینتون هستند، چشم و گوش نداری؟
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    7 3
    تورکا میتونن عراقو از این وضعیت نجات بدن حکومت داری تورکا طول تاریخ فشار بر مبانی نژادی زبانی نبوده و این عوامل باعث شد به سه قاره هم زمان با هم حکومت کنن منظورم عثمانیها صفوی ها گورکانی ها هند آسیا میانه ... چه زمانی بود چه روزهایی
    • یک ترک اما قبلش بنده خدا IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      1 0
      میگویند انسان اشرف مخلوقات است اما ای کاش کمی مثل حیوان بود چون هیچ حیوانی مثل انسان همگونه ی خودش رو از بین نمی‌بره. متاسفانه
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      2 3
      اول کردهای ترکیه رو به رسمیت بشناسن که بهشون ترک کوهستان میگن، در ثانی ترکیه سیاستشو بر مبنای مذهبی جلو میبره، دلیلش هم حمایت نکردن از ترکهای توزخورماتو عراق در مقابل تکفیریها چون سنی نبودن و شیعه بودند
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      اتفاقا بوده. نسل کشی های عثمانی که مربوط به نژاد میشد نسل کشی ادیان و اقوام مختلف بدست صفوی. مثلا ارمنی ها رو به وان و اصفهان تبعید کردند و آذربایجانی ها رو در ایروان ساکن کردند. جالبه صفویان لواطکار هم بودن. الان گیلک و کورد و لر و بلوچ و ترکمن و مازنی و گرجی از صفوی متنفر هستن . و عثمانی هم ارمنی و گرجی و یونانی و عرب و آشوری ازش متنفر هستن. سواد داشته باش. شل مغز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس