دیدار «کاظمی قمی» و «عبدالله»؛ تاکید ایران بر ادامه همکاری‌ها با افغانستان

در دیدار نماینده کشورمان در امور افغانستان و عبدالله عبدالله، در خصوص وضعیت کنونی افغانستان و ادامه همکاری با این کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، بشردوستانه، آموزشی و غیره بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش مشرق، «حسن کاظمی قمی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در چهارمین روز از سفر خود به کابل، با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت پیشین افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره وضعیت کنونی افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

عبدالله عبدالله در این دیدار گفت که طرف ایرانی بر ادامه همکاری با افغانستان در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، بشردوستانه، آموزشی و غیره متعهد شده است.

دیدار «کاظمی قمی» و «عبدالله»؛ تاکید ایران بر ادامه همکاری‌ها با افغانستان

نماینده ایران در امور افغانستان درباره دیدارهای امروز گذشته خود در کابل گفت: در دیدارهای امروز توافق شد کمیته‌های همکاری مشترک دو کشور تشکیل و فرایند امور برای بهبود شرایط ⁧‫ملت افغانستان به صورت منظم پیگیری و به مرحله اجرا برسد.

در سومین روز سفر نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان به کابل، کمیته‌های همکاری مشترک میان دو کشور آغاز به کار کردند.

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و طالبان در پنج کمیته اقتصاد، سوخت، آب و برق، اتباع خارجی و فرهنگ برنامه‌های خود را برای توسعه روابط بین دو کشور ارائه کردند، کمیته اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری شلوغ‌ترین کمیته بود که سرپرستان وزارتخانه‌های اقتصاد و کشاورزی طالبان در این کمیته حضور داشتند.

وی همچنین در ادامه دیدارهای روز گذشته خود با «عبدالسلام حنفی» معاون دوم نخست وزیر طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

«انعام الله سمنگانی»، معاون سخنگوی طالبان درباره این دیدار گفت که هر دو طرف در مورد همکاری‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و گسترش روابط میان افغانستان و ایران بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در جریان سفر خود به کابل با اعضای شورای علمای شیعه افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف درباره موضوعات فرهنگی، امور مهاجران ساکن ایران و همکاری‌های ایران با مردم افغانستان بحث و تبادل‌نظر کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس