نوشیدن چای و قهوه با کاهش نرخ سکته مغزی و زوال عقل همراه است

طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن قهوه یا چای ممکن است با کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل مرتبط باشد. همچنین نوشیدن قهوه با کاهش خطر زوال عقل پس از سکته مرتبط است.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، سکته مغزی از وقایع تهدیدکننده جان است که باعث ۱۰ درصد مرگ و میر در سراسر جهان می شود. زوال عقل یک اصطلاح کلی برای علائم مربوط به کاهش عملکرد مغز است و یک نگرانی بهداشتی جهانی با بار اقتصادی و اجتماعی بالا است.

"زوال عقل پس از سکته مغزی" وضعیتی است که در آن علائم زوال عقل پس از سکته رخ می دهد.

محققان دانشگاه پزشکی تیانجین چین، ۳۶۵,۶۸۲ شرکت‌کننده از بانک زیستی بریتانیا را که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ استخدام شده و تا سال ۲۰۲۰ تحت نظر بودند را مطالعه کردند. در ابتدا شرکت‌کنندگان مصرف قهوه و چای خود را گزارش کردند. در طول دوره مطالعه، ۵۰۷۹ شرکت کننده دچار زوال عقل شدند و ۱۰۰۵۳ نفر حداقل یک سکته مغزی را تجربه کردند.

افرادی که ۲ تا ۳ فنجان قهوه یا ۳ تا ۵ فنجان چای در روز یا ترکیبی از ۴ تا ۶ فنجان قهوه و چای می‌نوشیدند، کمترین میزان ابتلا به سکته مغزی یا زوال عقل را داشتند.

در مقایسه با کسانی که نه قهوه و نه چای می نوشیدند، افرادی که روزانه ۲ تا ۳ فنجان قهوه و ۲ تا ۳ فنجان چای می‌نوشیدند، ۳۲ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی و ۲۸ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل بودند.

مصرف قهوه به تنهایی یا همراه با چای نیز با کاهش خطر زوال عقل پس از سکته همراه بود.

«یوان ژانگ»، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که مصرف متوسط ‌قهوه و چای به طور جداگانه یا ترکیبی با خطر کمتر سکته مغزی و زوال عقل مرتبط است.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • !! IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    5 0
    هرروز یک نظر جدید و اکثرا متناقض ! تکلیف مردم با این اطلاع رسانی های متضاد فضای مجازی چیست ؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس