کد خبر 1300986
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
شکایت نمایندگان مجلس از عدم پرداخت پاداش فرهنگیان

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس بابت عدم پرداخت پاداش فرهنگیان از سازمان برنامه و بودجه شکایت کردند.

به گزارش مشرق، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس بابت عدم پرداخت پاداش فرهنگیان از سازمان برنامه و بودجه شکایت کردند.

متن شکایت نمایندگان مجلس از سازمان برنامه و بودجه به شرح زیر است:

وزارت آموزش و پرورش اظهار نموده، اعتبار موردنیاز توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته و ابلاغ شده و پرداخت این مبلغ صرفا در انتظار تامین نقدینگی توسط خزانه داری کل کشور است، اما نتیجه پیگیری ها از خزانه داری کل کشور مبنی بر این است که سازمان برنامه و بودجه می بایست اعتبار لازم را جهت تامین پول و نقدیندگی در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهد تا آن وزارتخانه بتواند اقدام لازم را بعمل آورد.

فرهنگیان کشور که در سال ۱۳۹۹ بازنشسته شده اند هر روز چشم انتظار این مبلغ اند و مدت بسیار زیادی است در انتظار وصول این پاداش هستند و عدم واریز آن مشکلاتی را در برنامه ریزی اقتصادی و معیشتی آنان ایجاد کرده است.

این عزیزان اظهار می دارند، چرا فرهنگیان بازنشسته سال ۱۳۹۹ که نزدیک ۳۰ سال است خدمت کرده اند، حق قانونی آنان پرداخت نمی شود و باید جهت طلب حق خود روزانه درحال پیگیری از مجلس و دولت باشند و این درحالیست که ارزش پاداش آنان در سال گذشته بیشتر بوده و باتوجه به نرخ تورم و قیمت ارز، اکنون آن مبلغ، ارزش سال گذشته را ندارد.

شکایت نمایندگان مجلس از عدم پرداخت پاداش فرهنگیان

سازمان برنامه و بودجه وظیفه قانونی خود را انجام نداده و حتی پس از دستور معاون اول و رییس دفتر رییس جمهور نیز، همچنان مبلغ مذکور تامین نکرده و حق قانونی این عزیزان بعد از ۱۵ ماه همچنان پرداخت نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جانباز IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 4
    برای حقوق های نجومی به مسئولان هیچ وقت بودجه کم نمی آورند اما ، برای آموزش و پرورش همیشه کم دارند
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 18
    پاداش کارمندان بانک ها را مقایسه کنید با پاداش فرهنگیان
    • US ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      33 0
      عجب پرو هستین شما در هفته 3 روز به صورت مجازی کار میکنید پاداش پایان خدمتت رو با کارگر مقایسه کن که حقش رو امثال مثل شما میخورن به کارگر هیچ پاداش پایان خدمتی داده نمیشه
    • US ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      41 3
      عجب پرو هستین شما در هفته 3 روز به صورت مجازی کار میکنید پاداش پایان خدمتت رو با کارگر مقایسه کن که حقش رو امثال مثل شما میخورن به کارگر هیچ پاداش پایان خدمتی داده نمیشه
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 29
    حداقل همراه با سود بانکی این یکسال واریز کنید
  • کارگر US ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    40 0
    چره به فرهنگیانی که در هفته فقط 22 ساعت یعنی 2.5 روز کار میکنن و چند شغله هستند از بیت المال پاداش پایان خدمت داده میشود ولی به کارگرانی که در هفته 80 ساعت یعنی 3&4 برابر فرهنگیان کار میکنن حقوق قانون کار میگیرند و به سختی زندگی میکنن پاداش پایان خدمت داده نمیشود آیا خون معلم ها و فرهنگیان رنگین تر است. بیت المال متعلق به تک تک ایرانیان است من به شخصه راضی به پرداخت پاداش پایان خدمت چند صد میلیونی به فرهنگیان چند شغله نیستم و حلال نمیکنم
  • US ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    60 0
    معلمانی چند شغله
    • فراه IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 53
      برادر من این پاداش از سر حقوق فرهنگیان ماه به ماه کم شده و از بیت المال نیست. الان کارگران هم پاداش عید سه چهار برابر معلمان سالیانه می گیرند و بیمه تامین اجتماعی هستند که به مراتب از بیمه درمانی بهتر است و دهها مزیت دیگر داره. اگر از رفاه نسبی معلم ها ناراضی هستید پس از دولت بخواهید درب وزارتخونه آموزش و پرورش را تخته کنن ببنده تا دیگر تعهد نکنه و نیرو نگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس