وزارت دفاع جمهوری آذربایجان: دو سرباز آذربایجانی مجروح شدند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در بیانیه‌ای گفت: نیروهای ارمنستان، اقدامات تحریک‌آمیزی در مناطق مرزی کلبجر و لاچین، علیه آذربایجان انجام دادند که در نتیجه آن، دو نیروی نظامی این کشور مجروح شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای که در وبسایت خود منتشر کرد، نوشت: در حوالی ساعت ۱۱:۰۰ (به وقت آذربایجان) امروز، تشکیلات نظامی ارمنستان، برای تصرف مناطق مرتفع در نقاط مذکور مرزی و دستیابی به مواضع برتر و نتیجتاً برتری نظامی، دست به اجرای یک عملیات نظامی ناگهانی زدند.

این وزارتخانه نوشت: یگان‌های نظامی ارمنستان، با افزایش تعداد نیروها و گردآوری تجهیزات نظامی ویژه در مواضع رزمی مرزی، به مواضع رزمی ارتش آذربایجان در منطقه کلبجر و لاچین حمله کردند.

این وزارتخانه همچنین خبر از زخمی شدن دو نیروی آذربایجانی داد و گفت: طرف مقابل (ارمنستان) با به کارگیری تسلیحات با کالیبرهای مختلف و نارنجک اندازها، به سمت مواضع آذربایجان آتش گشوده و در نتیجه آن، طبق اطلاعات اولیه، دو نیروی نظامی آذربایجان مجروح شدند.

این وزارتخانه در ادامه، وضع عمومی این سربازان را مساعد توصیف کرده و گفت: خطری جان آنها را تهدید نمی کند.

به گفته وزارت دفاع آذربایجان، "سپاه و نیروهای ارتش آذربایجان  که در مسیر منطقه کلبجر و لاچین مستقر بودند، بلافاصله عملیات اضطراری را برای سرکوب اقدامات نیروهای مسلح ارمنستان انجام دادند. آن‌ها تحرک طرف ارمنی را محدود کرده و به نیروها و تجهیزات آنان آسیب وارد کردند. "

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد، "نظامیان ارمنی خلع سلاح و بازداشت شده و تعداد زیادی سلاح با کالیبرهای مختلف و مقدار زیادی مهمات نیز به عنوان غنائم جنگی، کشف و ضبط شد"

وزارت دفاع آذربایجان در پایان، حمله نیروهای ارمنستان برای کسب برتری کوتاه مدت را، از نقطه نظر عملیاتی-تاکتیکی، شکست خورده دانست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • TR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    1 5
    رسانه های ارمنی اعتراف کردن پانزده سرباز ارمنی کشته شده و دوازده نفر اسیر شدن اما رسانه های روسیه ادعا کردن سی نفر از سربازان ارمنی کشته شده دو موضع ارمنی ها به دست اذربایجان افتاد خودرو های زرهی و تجهیزات و سلاح ضد تانک ارمنی ها توسط اذربایجان منهدم شد این اخر عاقبت اعتماد کردن به غرب و ایران روسیه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس