کد خبر 1300401
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
وزیر نیرو

وزیر نیرو گفت:در سال آبی جاری تا امروز وضعیت بارش ها به صورت متوسط خوب بوده و تقریبا معادل شرایط نرمال است؛ اما این به آن معنی نیست که کسری ها جبران شده است.

به گزارش مشرق، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس طی سخنانی  با بیان اینکه در این جلسه  ابتدا وضعیت بارش‌ها مرور شد، گفت:  سال گذشته سال سختی بود و ما بیش از ۳۷ درصد نسبت به متوسط ۵۰ ساله نزول بارش‌ها را داشتیم و نسبت به سال آبی گذشته نیز ۵۰ درصد کاهش نزولات آسمانی را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: در سال آبی جاری تا امروز وضعیت بارش ها به صورت متوسط خوب بوده و تقریبا معادل شرایط نرمال است ولی این معنای آن نیست که کسری های ما جبران شده باشد و تقاضای ما از مردم عزیز این است که هم کشاورزان و هم خانوار در  مصرف آب صرفه جویی کنند تا کسری های گذشته جبران شود همچنین برخی استان ها کماکان از نظر میانگین بارش در شرایط بحرانی به سر می‌برند امیدواریم در ماه‌های آینده بهبود پیدا کنند تا بتوانیم آب کافی را برای مصارف خانگی، صنعت و محیط زیست تامین کنیم.

وزیر نیرو عنوان کرد: موضوعات مهمی که در جلسه امروز مطرح شد برررسی برنامه‌های حوزه آب شهری و روستایی بود برخی از شهرهای ما که تعداد آنها نیز قابل توجه است در وضعیت تنش آبی به سر می‌برند تلاش ما این است که با شروع دولت جدید پروژه های تامین آب شرب این شهرها بویژه شهرهای بزرگتر را فعال کنیم.

محرابیان اظهار داشت: مهمترین برنامه ما در این دوره این است که پروژه های  نیمه تمام غیرفعال را بویژه در شهرهای بزرگ با بهره گیری از  احکام بودجه‌ای و به کار گیری ظرفیت‌های بخش خصوصی فعال کنیم. مسئله دومی که تاکید شد آبرسانی به روستاها و مناطق محروم بود که با حمایت کمیسیون عمران نیز همراه شد. در این حوزه برنامه ما این است که در چارچوب شورای جهاد آبرسانی به استحزار رسید امیدواریم که با بسیج عمومی متخصصین و گروه‌های جهادی، نهادهای انقلاب اسلامی و پیمان کاران ذیل  شرکتهای آبفای استانی بتوانیم کار جهادی و قوی را در سراسر کشور انجام دهیم و مشکلات شرب روستاها را حل کنیم.

و تقاضای ما از مردم عزیز این است که هم کشاورزان و هم خانوار در مصرف آب صرفه جویی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس