کد خبر 1300194
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
دولت سهام شرکت‌های ارزنده خود را در بورس عرضه کند/ خروج از نظام قیمت‌گذاری دستوری؛ راهکار نجات بازار سرمایه

عضو ناظر مجلس شورای عالی بورس گفت: شرکت‌های دولتی بسیار خوبی وجود دارند که ارزنده هستند و دولت می‌تواند سهام این شرکت‌ها را در بازار سرمایه عرضه کند.

به گزارش مشرق، محسن علیزاده با بیان اینکه جلوگیری از قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند یک ثبات مالی و اقتصادی را در کشور حاکم کند، گفت: البته این امر  شاید در کوتاه مدت بتواند به عنوان یک مُسکن، رضایتمندی را در بین مردم جامعه بالا ببرد، اما در بلند مدت شاکله اقتصادی ما و متناظر با آن، بازار سرمایه را از بین خواهد برد.

وی تصریح کرد: بهترین راهکار و شاید تنها راه کاری که بتواند بازار سرمایه را از وضعیت بحرانی خارج کند همین خروج این بازار از نظام قیمت گذاری دستوری است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به راه‌های جایگزین دولت برای خروج از کسری بودجه پیش از استفاده از اوراق دولتی، تصریح کرد: یک پیشنهادی که ما برای دولت داریم این است که سهام همه شرکت‌های بزرگی که باقی مانده‌اند را در بازار سرمایه عرضه کند.

علیزاده بیان داشت: متاسفانه دولت هم می‌خواهد بنگاهداری، هم سهامداری و هم به نوعی کسری بودجه‌اش را از بازار سرمایه تامین کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های دولتی بسیار خوبی وجود دارند که ارزنده هستند و دولت می‌تواند سهام این شرکت‌ها را در بازار سرمایه عرضه کند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تصریح کرد:حتماً عرضه این شرکتها می‌تواند مورد توجه و اقبال سهامداران قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت از طریق عرضه سهام شرکت‌های باقیمانده می‌تواند کسری بودجه خود را هم جبران کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    2 0
    حقه بازهای کثیف...
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    1 0
    هنوز نفهمیده یکی از دلایل شکست بورس همین عرضه اولیه ها بود باز اصرار بر تکرارحد اقل چند ما یک باردر صورتی که صورتهای مالی 2سال مثبت وسود ده باشه وگرنه تو بورس پراز سهامشرکتها هست که مفت نمی ارزد...
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    2 0
    لعنت خدا بر شما
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    1 0
    مگه مردم خرند بیان سهام بخرند که قیمت گذاری دستوری دارد؟! رو رو برم
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    2 0
    سهامدارانه یک ساله گذشته ی بورس ایران بدترین ظلم ها در حقشون شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس