کد خبر 1300112
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸
مصرف این گیاه درمان بسیاری از بیماری‌هاست

گیاه نعنا می‌تواند برای تسکین یا درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شود.

به گزارش مشرق به نقل از اورگانیک فکتس، نعنا علاوه بر طعم فوق العاده، گیاهی درارای خواص بی نظیری برای سلامتی بدن است که از آن جمله می‌توان به بهبود هضم غذا، کمک به کاهش وزن، تسکین حالت تهوع، افسردگی، خستگی و بی حالی، و سردرد اشاره کرد همچنین از نعنا به عنوان یک گیاه دارویی در درمان آسم، از دست دادن حافظه و مشکلات پوستی استفاده می‌شود.

دانشمندان خاطر نشان می‌کنند که نعنا یکی از گیاهانی است که برای تمدد اعصاب و رفع گرفتگی بینی بسیار مفید است. مصرف نعنا می‌تواند علائم بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا فصلی را تسکین دهد.  

بیشتر بخوانید

خاصیت آنتی‌بیوتیکی گیاه نعناع

نعنا همچنین دارای خواص اشتهاآور و تسهیل کننده روند گوارش است. عطر این گیاه به ترشح بیشتر بزاق کمک می‌کند. بزاق خود حاوی آنزیم‌های هضم کننده غذا است، در نتیجه مصرف نعنا در بهبود کارکرد دستگاه گوارش تاثیر گذار است. تحقیقات در سال ۲۰۱۳ نشان داد نعنا می‌تواند باعث تسکین علائم بیماری سندرم روده تحریک پذیر شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف نعنا می‌تواند به تلاش افراد برای کاهش وزن کمک کند. مصرف این گیاه باعث تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی و جذب مناسب غذا می‌شود.

همچنین این آنزیم‌ها می‌توانند مولکول‌های چربی را شکسته و به انرژی تبدیل کنند. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند می‌توانند نوشیدنی‌های حاوی نعنا بدون شکر استفاده کنند.

از دیگر خواص مصرف نعنا می‌توان به تقویت حافظه، سلامت دهان و دندان، تسکین حالت تهوع، سردرد و استرس اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس