
به گزارش مشرق به نقل از ايتنا اپراتور دوم موظف است پس از دريافت اين ابلاغيه نسبت به توقف تبليغات و فروش سيمکارتهاي خود اقدام کند و در صورت تمکين نکردن اپراتور به ابلاغيه سازمان، براساس بندهاي جريمهاي در نظر گرفته شده در پروانه، رگولاتوري با اپراتور متخلف برخورد ميکند.
در اين نامه همچنين امده است: اپراتور ايرانسل – MTN در صورت درخواست افزايش تعداد مشترکانش ميتواند طرح توجيهي خود را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارايه کند و نهايتا کميسيون تنظيم مقررات دراينباره تصميمگيري ميکند.
گفتني است، براساس قانون، سازمان صدا و سيما موظف است براي پخش تبليغات اپراتورهاي تلفن همراه از سازمان تنظيم مقررات تائيديه دريافت کند که گفته ميشود در صورت تمکين نکردن ايرانسل به ابلاغيه رگولاتوري، اين سازمان با اتکا به قانون و اهرم هاي نظارتي از ادامه تبليغات فروش سيمکارت و فروش سيمکارتهاي ايرانسل جلوگيري ميکند.
حال مشخص نيست که با توجه به تيبليغات انبوه ايرانسل در صدا و سيما آيا اين سازمان به قانون عمل کرده و از خير سود کلان پخش تيزرهاي ايرانسل ميگذرد يا همچنان به روند قبلي خود ادامه خواهد داد؟
اين اقدام سازمان تنظيم مقررات در حالي است که حدود دو هفته پيش، رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: پروانه ايرانسل نيز همانند ساير اپراتورها سقف دارد و ايرانسل نميتواند بيشتر از 15 ميليون و 800 هزار مشترک جذب کند که اپراتور دوم با توجه به مشترکان فعال خود فاصله زيادي تا رسيدن به سقف پروانهاش ندارد.
محمد کرمپور افزوده بود: طبق قانون، تمامي اپراتورها سقف مشخصي دارند، چون بدون تعيين سقف امکان کنترل و نظارت بازار وجود ندارد.
همچنين معاون نظارت رگولاتوري نيز در اين باره گفته بود: به دليل اينکه در پروانه اپراتور دوم صراحتا ذکر نشده بود که ايرانسل چه تعداد سيمکارت فعال ميتواند داشته باشد، به منظور رفع اين ابهام شوراي اقتصاد در زمان واگذاري پروانه موردي را به طرح تجاري افزود که براساس آن ايرانسل ميتواند حداکثر 15 ميليون و 800 هزار مشترک داشته باشد.
گفتني است چندي پيش در برخي از بيلبوردهاي سطح شهر ايرانسل تصويري نا مربوط و شبيه به علائم شيطان پرستي درج شد که مايه تعجب و تاسف مردم شده بود.
هر چند تيزرهاي تلويزيوني، تبليغات شهري ، تبليغات مکتوب و درج بنر در برخي از سايتهاي اينترنتي باعث شده است که ايرانسل با قوت به کار خود ادامه دهد اما شفاف سازي مسئولين از ادامه اين روند تبليغاتي با توجه به ابلاغيه سازمان تنظيم مقررات راديويي ضرورت دارد.